سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

هیتلر
کودکی هیتلر

آلبرت انیشتن
آلبرت انیشتن در برزیل

اسامه بن لادن
اسامه بن لادن در کنار خانواده اش (با دایره قرمز دور سر مشخص شده است)

هولوکاست
فاجعه هولوکاست

گوگل
گوگل سال 1999 زمانیکه تازه شروع به کار کرده بود


فروریختن دیوار برلین


چه گوارا و فیدل کاسترو


ساختمان دیسنی لند

ریودوژانیرو








سیر تحول کوکا کولا


اولین کامپیوتری که ساخته شد

اولین عکس تاریخ (فرانسه)


فوتبالیستی که در حین بازی درگذشت

یهودیان
یهودیان در کمپ

جان لنون
جان لنون روزهای آخر زندگی در حال امضا دادن


جسد مارتین لوتر کینگ


پاپ و هیتلر


پاپ و مردی که قصد کشتنش را داشت

بیتلز
گروه بیتلز قبل از معروف شدن

گروه بیتلز وقتی نوجوان بودند


مدرک تحصیلی انیشتن

مک دونالد
اولین مک دونالد


لحظه ای که خبر حمله به برج های دوقلو به بوش داده شد

تایتانیک
کشتی تایتانیک قبل از غرق شدن
تایتانیک
کشتی تایتانیک در اعماق دریا

نوشته شده در دوشنبه 90/12/1ساعت 9:31 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


 

 

ژاپن که بودم یه روز دوشنبه رفتم سر کار دیدم تو خیابون پر پلیس و شلوغه؛ وضع غیر عادی بود. یه کم پرس و جو کردم دیدیم یکی خودکشی کرده.


البته اینقدر تو ژاپن خودکشی زیاد بود که دیگه خیلی جای تعجب نداشت. پرسیدم: چرا طرف خودکشی کرده؟ فهمیدم طرف مهندس پیمانکار یه ساختمان بوده. قرار بود روز جمعه ساختمان رو طبق قرارداد تحویل صاحبش بده.


روز جمعه ساختمان کارش تموم نشده بود مهندس پیمانکار از صاحب ساختمان دو روز شنبه و یکشنبه مهلت میخواد که ساختمان رو ساعت هشت روز دوشنبه اول روز کاری بهش تحویل بده.


تو این 48 ساعت مهندس و تیمش هر کاری می‌کنند نمی‌توانند کارهای نیمه تمام ساختمان رو تمام کنند و ساختمان رو آماده تحویل کنند.


روز دوشنبه که صاحب ساختمان برای تحویل خونه میاید با جسد حلق آویز شده مهندس پیمانکار مواجه می‌شه. حالا نکته جالب اش می دونی واسه من چی بود؟


این ساختمان فقط نصب پریز برق و نظافتش مونده بود. به دوستان ژاپنی به تعجب می‌گفتم این چه آدمی بود خب چرا خودکشی کرده برای همچین موضوع کوچکی. این دیگه خودکشی نداره که.


آنها با دهان باز نگاه می‌کردند می‌گفتند خودکشی نداره؟ این آینده شغلی‌اش به پایان رسیده بود. دو بار زیر قولش زده دیگه کسی بهش کار نمیداد

 


چقدر شبیه ایرانیان هستند!!!!؟
cowboy
 



Great JAPANESE Proverb:


"If one can do it, U too can do it,


If none can do it, U must do it."


شعار بزرگ ژاپنیها:


اگر یک نفر می تواند کاری را انجام دهد, تو هم می توانی آن را انجام دهی.


اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد, تو باید آن را انجام دهی.

 



Its IRANIAN Version:


"If one can do it, let him do it.


If none can do it, why waste our time on it!!!!"

 

نسخه ایرنی این شعار:


اگر کسی می تواند کاری را انجام دهد, اجازه بده آن را انجام دهد.


اگر کسی نمی تواند کاری را انجام دهد, چرا ما وقتمان را برای آن تلف کنیم؟!!!

 


نوشته شده در دوشنبه 90/12/1ساعت 9:3 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 
 
تعداد کمی ‌پارک با منظره های حیرت انگیز وجود دارند که باورتان نمی‌شود چنین زیبایی هایی متعلق به کره زمین باشد. پس بدون هیچ مقدمه ای سراغ این 5 پارک می‌رویم پارک هایی که شما فکر می‌کنید متعلق به سیاره دیگری باشند.

5- پارک  ملی المپیک- ایالت واشنگتن


Carlsbad Caverns
احتمالا شما هم مثل بیشتر مردم وقتی کلمه «جنگل بارانی» به گوشتان می‌خورد به یاد مناطق استوایی، طوطی های رنگانگ و میمون های شیطان می‌افتید. اگر این جمله درست باشد پس برایتان سورپرایزی داریم؛ بله یک چنین جنگل بارانی در ایالت متحده آمریکا وجود دارد. میزان بارندگی در جنگل بارانی Hoh پارک ملی المپیک در طول یک سال به طور متوسط  مقدار قابل توجه 165 اینچ است که سبب به وجود آمدن جنگل های بهم فشرده شده است.  یک روز را در جنگل بارانی Hoh بگذرانید آنوقت فکر خواهید کرد که به اندازه تمام عمرتان رنگ سبز دیده اید. حتما از این پارک محلی دیدن کنید فقط یادتان باشد یک بارانی حتما با خود ببرید.

4- پارک ملی دنالی- آلاسکا


 


ایالت بزرگی در آلاسکا دارای تعداد قابل توجه 8 پارک ملی است که می‌توانید از بین آنها مکانی را برای بازدید انتخاب کنید. درعین حال که هر کدام از این پارک ها در نوع خود جالب توجه هستند؛ بدون شک گل سر سبد  همه آنها پارک ملی دنالی است.
مامن کوه های «مک کینلی»، بلندترین کوه های شمال امریکا، عکس هایی که نمی‌توانند به راحتی آنچه راکه شما دوست دارید در ارتفاع 20.327 فوتی ببینید پوشش دهند. کوه هایی با قله های پوشیده از برف. و بالغ بر 6 میلیون اکر زمین که شما می‌توانید در این پارک شگفت انگیز گردش کنید. به مدت یک عمر می‌توانید در این محدوه بگردید بدون اینکه یک منظره یکسان را دوبار ببینید.
شاید تنها نکته ای که مانع رفتن تمام آدم ها به این مکان شود دورافتاده بودنش باشد. اما خوشبختانه برای افراد شجاع و بلند پرواز تعداد قابل توجهی مشاغل تابستانی در آلاسکا وجود دارد که می‌تواند بهانه ای شود برای بازدید و گردش در چنین پارک حیرت انگیزی.

3. پارک ملی Canyonlands در Utah
Canyonlands


یک بار «ادوراد ابی» نویسنده در مورد این محل نوشت: عجیب ترین، شگفت انگیزترین و جادویی ترین مکان روی کره زمین- هرگز جایی دیگری بدین شکل وجود ندارد.
او به حرف خودش اطمینان داشت. از چشم اندازهای کوهستانی حیرت انگیز، تا شناور شدن روی رودخانه «کولارودا» و ترس هاکی کردن در فضاهای بسته کوهستانی این مکان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که قصد کشف کردن پارک های عجیب را دارند. همچنین سنگ نوشته های باستانی زیادی نیز در این کوه ها متعلق به هندیان Anasazi وجود دارد، پس شما می‌توانید یک سری اکتشافات باستان شناسی نیز داشته باشید.

2- پارک ملی کوه های آتشفشانی- هاوایی

 
پارک ملی کوه های آتشفشانی


آیا تابحال روان شدن توده های آتشفشانی را از نزدیک دیده اید؟ به احتمال زیاد جواب منفی است. پارک ملی کوه های آتشفشانی در هاوایی این امکان را به گردشگران می‌دهد که تجربه خارق العاده فوران کردن آتشفشان را ببینند. مواد مذاب آتشفشان های فعال به اقیانوس آرام ریخته می‌شود درحالیکه سالانه حجم زیادی به جزایر هاوایی اضافه می‌کنند. گردشگران همچنین می‌توانند در جنگل های انبوه و شاداب بگردند و نیز در تونل های آتشفشانی زیرزمینی که توسط جریان آتشفشانی قدیمی‌ ایجاد شده اند پیاده روی کنند؛ تونل ها به اندازه ای بزرگ هستند که اتوبوس مسافرتی نیز می‌تواند از درونش بگذرد. حالا به نظرتان جذاب ترین بخش در مورد بازدید از پارک ملی کوه های آتشفشانی چیست؟ این حقیقت که پارک در هاوایی قرار دارد. و قطعا تجربه چنین سفری حتی خوشایند تر از سفر به زیباترین مکان هاست گویی که به بهشت سفر کرده اید.

1- پارک ملی Carlsbad Caverns- نیومکزیکو

 
Carlsbad Caverns
وقتش رسیده که علاقه مندان به غارها آماده شده و در پارک ملی Carlsbad Caverns در نیومکزیکو به غارنوردی بروند. هیچ کدام از پارک های دیگر به اندازه این مکان شبیه به مکان های ماورایی نیستند. پس گردشگران می‌توانند به تماشای استالاکتیت ها و استالاگمیت های عجیب و غریب در هر گوشه غار بروند. 116 غار متفاوت دیگر برای سیاحت وجود دارد و گردشگران می‌توانند سوار آسانسورهای زیرزمینی شده و به اعماق عمیق ترین غارها بروند. آیا جای دیگری هم هست که بتوانیم با فراغ بال به گردش و تفریح در عمق 750 فوتی زمین بپردازیم؟


نوشته شده در دوشنبه 90/12/1ساعت 9:0 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

                                               

رسم و  رسومات همیشه با فرهنگ های مختلف عجیب بوده اند، اما بعضی از این رسم ها آنقدر عجیبند که نمی‌توانید تصور کنید و از دیدنشان شوکه می‌شود؛ خصوصا اگر بدانید این رسم ها جزو آئین مذهبی یک ملت هستند.

1. آب دهان انداختن در قبیله ماسای 
قبیله ماسای در بخش هایی از تانزانیا و کنیا زندگی می‌کنند. آنها سنت عجیبی دارند که مربوط به مذهبشان می‌شود؛ آنها در تعطیلات مذهبی ‌شان روی بدن یکدیگر آب دهان می‌اندازند. طبق این رسم مردان قبیله یک نوزاد تازه به دنیا آمده را درمیان بازوهایشان می‌گیرند  و مرتب رویش آب دهان می‌اندازند! آنها اعتقاد دارند اگر این کار را با بچه نکنند تا آخر عمرش بدشانسی خواهد آورد.

2. آئین Iyomante
مردم اهل Ainu این آئین را انجام می‌دهند. آنها خرس هایی که در خواب زمستانی هستند را به طرز فجیعی می‌کشند و سپس برای جبران کارشان توله های خرس را گرفته و بزرگ می‌کنند. بعد از گذشت چند سال بچه های خرس را به همان شکل می‌کشند. آنها اعتقاد دارند خرس ها مخلوقاتی شبیه به خدا هستند که در میان انسان ها قدم گذاشته اند!


3. خاکستر خوری مردم Yanomamö
قبیله Yanomamö در بخش هایی از برزیل و ونزوئلا زندگی می‌کنند. آنها از زندگی مدرن به دورند و به رسم و رسومات قدیمی‌ خود چسبیده اند. در یکی از این رسم های عجیب وقتی یکی از اعضای فامیل می‌میرد، آنها بدن مرده را سوزانده و خاکستر آن را می‌خورند!

خاکستر خوری

4. غذا دادن به مرده ها
رومی‌ها در قدیم این رسم عجیب را داشتند که به مومیایی های افرادی که دوست داشتند غذا می‌دادند. آنها یک نی را به بدن مرده وصل می‌کردند و از طریق آن به آن فرد غذا، عسل و شراب می‌دادند.

5. خوردن مرده
این رسمی‌ مربوط به مردم Aghoris است؛ آنها زمین را می‌کنند و مرده ها را می‌خورند. آنها در مناطقی که مرده سوزی می‌شود زندگی می‌کنند و این مرده ها را هدیه ای به خودشان می‌دانند.
خوردن مرده

6. آیین تشریفاتی Satere-Mawe
مردان میانسال این قبیله از  پسرهای جوان می‌خواهند که یک دستکش دستشان کنند. این دستکش ها قبلا با مورچه هایی که نیش های گزنده دارند پر شده اند. پسرها فقط بعد از 10 دقیقه می‌توانند دستکش ها را دربیاورند و مجبورند هر سال این آئین را اجرا کنند تا موقعی که افراد فامیلشان ازشان بخواهند آن را متوقف کنند.


7. زندگی با مرده
یک گروه قومی‌ در اندونزی به این آئین اعتقاد دارند. آنها جسد فرد مرده را  بلافاصله بعد از مرگش قنداق کرده و با خودشان به خانه می‌برند. آنها اعتقاد دارند که این آئین روح فرد که در بدنش باقی مانده را تا زمانیکه آنرا دفن کنند حفظ می‌کند. در تصویر زیر می‌توانید خانواده ای در اندونزی را ببینید که سنت مشابهی را اجرا کرده و جسد زن مرده را برای مدت زمان زیادی نگه داشته اند تا روحش را حفظ کنند.

زندگی با مرده

8. پرت کردن بچه

خانواده هایی که در Sholapur هندوستان زندگی می‌کنند آنها بچه هایشان را از تراس برج 50 فوتی به پایین پرت می‌کنند. البته مردمی‌ در پایین برج می‌نشینند و پارچه هایی را نگه می‌دارند، آنها وظیفه دارند که بچه را سالم بگیرند.


9. آویزان کردن تابوت ها
مردم Torajan و مردم چین این آیین را اجرا می‌دهند. آنها افراد فامیلشان را در تابوت گذاشته و آنها را در صخره ها آویزان می‌کنند. در این قسمت وقتی که زیر صخره ها بایستید نقطه های قهوه ای و سیاهی را می‌ببینید که از نزدیک متوجه می‌شوید تابوت هستند. آنها از این آئین پیروی می‌کنند خصوصا وقتی فرد نخبه یا یک بچه ای می‌میرد.


نوشته شده در دوشنبه 90/12/1ساعت 8:43 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


زمانیکه یک گروه تخریب در حال خراب کردن یک مسافرخانه قدیمی بودند چیزی دیدند که غیر قابل باور و ترسناک بود.
روح صاحب مسافرخانه آمده بود تا مانع تخریب خانه شود. این کارگران مدعی شدند ابتدا همه وسایل برقی ناخودآگاه از کار افتادند و لوسترهای مسافرخانه خاموش و روشن شدند و به همین دلیل خیلی از کارگران ترسیده بودند. اما زمانیکه با ترس به کار خود مشغول شدند متوجه شدند پشت یکی از پنجره ها کسی در حال تماشای آنهاست.



این تصویر به قدری واضح بود که یکی از کارگران توانست از آن عکس بگیرد. بعد از تحقیقات فراوان فهمیدند که این عکس شباهت عجیبی به آخرین مالک این مکان که یک بیوه به نام فرانسیس گریش بود شدند.
این زن سال گذشته و در 59 سالگی درگذشته است. پسر این زن هم تایید کرده که عکس روح پشت پنجره شباهت زیادی به مادر مرحومش دارد.



سرپرست این کارگران که از ترس دست از کار کشیده اند میگوید من اصلا به روح اعتقاد نداشتم اما با دیدن مسایلی که در این مسافرخانه اتفاق افتاد واقعا این مسئله را باور دارم.
اگرچه بخش اعظم این مسافرخانه تخریب شد اما فعلا کارگران دست از کار کشیده اند. تا ببینند چگونه میشود روح سرکش این زن را آرام کرد.
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ


نوشته شده در دوشنبه 90/12/1ساعت 8:38 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

پاک کن هائی ز پاکی داشتیم/

یک تراش سرخ لاکی داشتیم/

کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت /

دوشمان از حلقه هایش درد داشت/

گرمی دستانمان از آه بود/

برگ دفترهایمان از کاه بود/

تا درون نیمکت جا میشدیم/

ما پر از تصمیم کبری میشدیم/

با وجود سوز و سرمای شدید/

ریز علی پیراهنش را میدریر/

کاش میشد باز کوچک میشدیم 

لااقل یکروز کودک میشدیم

 


نوشته شده در دوشنبه 90/12/1ساعت 7:52 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5      

Design By : Pichak