سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

شما چقدر در مورد بدن خود می دانید ؟ در این ایمیل با 16 واقعیت غیرمعمول در مورد بدنتان روبرو خواهید شد . مواردی که به نظرم کمتر به آنها اشاره شده است .

 

??اثر زبان

اثر خطوط و اشکال روی زبان درست همانند اثر انگشت عمل میکند . یعنی هر انسانی خطوطی کاملا منحصر به فرد روی زبانش دارد . از این رو اثر زبان میتواند به عنوان یکی از فاکتورهای تشخیص هویت مورد استفاده قرار بگیرد.

 

??پوست انداختن

انسان نیز مانند دیگر پستانداران در هر هر لحظه در حال پوست انداختن است . طبق تحقیقات انسان در هر ساعت ??? هزار ذره از پوست خود را در فضا پراکنده میکند . این مقدار برابر هفتصد گرم پوست در هر سال می باشد . به صورت میانگین انسان در سن هفتاد سالگی تقریبا به میزان پنجاه کیلوگرم پوست اندازی کرده است .

 

??تعداد استخوان ها

جالب است بدانید که کودک انسان تعداد بیشتری استخوان نسبت به یک فرد بزرگسال دارد .ما زندگی مان را با ??? استخوان شروع میکنیم ،اما در طول دوره رشد تا سن بلوغ به علت پیوستن استخوان ها به یکدیگر این مقدار به ??? عدد استخوان کاهش پیدا میکند .

 

??تغییرات معده

هر سه یا چهار روز یکبار تغییراتی در معده شما بوجود می آید. اسیدهای قوی که معده برای هضم غذا به کار میگیرد ، باعث تاثیراتی روی خود آن نیز می شود . البته معده مکانیزمی برای جلوگیری از هضم کامل خود دارد .

 

??حافظه بویایی

حس بویایی ما به قدرت حس بویایی سگ سانان نمی باشد اما با این حال میتوانیم ?? هزار رایحه مختلف را به خاطر بسپاریم.

 

??طول روده باریک

طول روده های باریک تقریبا ? برابر بلندتر از قد متوسط انسان است . اگر روده های باریک به شکل کنونی خود نبودند ، طول آن ها به ? تا ? متر می رسید .

 

??باکتری ها

در هر اینچ مربع از پوست بدن انسان نزدیک به ?? میلیون باکتری زندگی میکنند . خوش بختانه اکثریت این باکتری ها بی ضرر می باشند.

 

??بوی پا

منشا بوی پا ، مثل بوی زیربغل غدد عرقی می باشند . در یک جفت پا ??? هزار غده تولید غرق در حال فعالیت می باشند که میتوانند روزانه نیم لیتر عرق تولید کنند.

 

??سرعت عطسه

هوایی که موقع عطسه کردن از دهان خارج میشود بالغ بر ??? کیلومتر در ساعت سرعت دارد.عطسه کردن فشار بسیار زیادی به بدن تحمیل میکند. محال است که بتوانید چشمان خود را هنگام عطسه باز نگه دارید.

 

???مسیر خون

خون مسیر زیادی را در هر لحظه در بدنتان طی میکند . تقریبا نزدیک به ??? هزار کیلومتر مسیر خونی در بدن وجود دارد . قلب این عضو حیاتی و پرکار بدن روزانه دو هزار گالن خون (برابر با ???? لیتر) را در این مسیرها پمپاژ میکند.

 

???مقدار بزاق

شما مایل به شنا در آب بزاق دهانتان نیستید ،اما جالب است بدانید که هر شخص به طور میانگین در طول زندگی اش نزدیک به ?? هزار لیتر بزاق تولید میکند . این مقدار برای پرکردن دو استخر شنا کافیست.

 

???صدای خر و پف


 

بعد از سن ?? سالگی ، شصت درصد مردان و چهل درصد از خانوم ها شروع به خر و پف خواهند کرد.صدای خر و پف میتواند تا حد کرکردن پیش برود. عموما ً صدای خر و پف ?? دسیبل می باشد که یعنی به بلندی صدای صحبت کردن معمولی  اما این صدا میتواند تا ?? دسیبل نیز پیش برود. ?? دسیبل  یعنی صدای یک دریل بادی که در حال نفوذ به بتن است . صدای بالای ?? دسیبل برای گوش انسان بسیار مضر میباشد و ممکن است باعث کری شود.

 

???رنگ و تراکم مو

هیچ میدانستید تراکم موی سر را از روی رنگ آن میشود تخمین زد؟ به طور میانگین هر انسان ??? هزار پیاز مو روی سرش دارد . هرکدام از این پیازهای مو در طول زندگی انسان قادر به تولید ?? تار مو میباشند. افرادی که موهای بلوند دارند از بیشترین میزان پیاز مو در مقایسه با دیگر رنگ ها سود میبرند، در نتیجه ایشان موهای پرپشت تری خواهند داشت. تعداد میانگین پیاز مو برای موهای بلوند ??? هزار ، برای موهای مشکی ??? هزار ، برای موهای قهوه ای ??? هزار و در آخرین رده برای موهای قرمز ?? هزار عدد میباشد .

 

???رشد ناخن ها

اگر ناخن های دست تان نسبت به ناخن پای شما خیلی زودتر رشد میکند این کاملا طبیعی است . ناخن هایی که بیشتر در معرض استفاده قرار میگیرند زودتر رشد میکنند. ناخن انگشت های بلندتر و دستی که با آن مینویسید بیشترین رشد را دارند. به طور میانگین ناخن ها در هر ماه به اندازه یک دهم اینچ رشد میکنند.

 

???وزن سر

جای تعجب ندارد که سر نوزادان کمی برای بدن آنها سنگینی میکند.سر هنگام تولد یک چهارم طول بدن را تشکیل میدهد . زمان بزرگسالی این طول به یک هشتم از درازای کلی بدن تقلیل می یابد.

 

???نیاز به خواب

شاید بعضی اوقات بگویید که دارم از شدت خواب میمیرم ، اما به معنای کلمه منطوری نداشته اید . شما بدون خوردن غذا تا هفته ها زنده میمانید ، اما بعد از ?? روز نخوابیدن ، برای همیشه به خواب خواهید رفت.

 


نوشته شده در جمعه 89/11/29ساعت 5:42 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


Design By : Pichak