سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

 

اکنون اطلاعات دقیقی از تعداد زنان و فرزندان «أسامه بن لادن»، رهبر کشته شده سازمان تروریستی القاعده در دست نیست، ولی روایت های گوناگونی در این باره هست که ما در این گزارش به بیان یکی از آنان می پردازیم.

به گزارش تابناک، «رشاد محمد سعید»، معروف به «أبو الفداء»، یکی از نزدیکترین اعضای سابق شبکه القاعده بوده که برخی ها او را محافظ شخصی و گروهی دیگر او را راننده شخصی بن لادن می دانستند؛ او که یک یمنی تبار است، چند سال پیش به دست نیروهای آمریکایی بازداشت و به زندان گوانتانامو انتقال داده شد.
 


 
وی پس از مدتی حبس در آنجا توبه کرد و در چندین گفت وگو به بیان برخی اسرار و اطلاعات محرمانه از زندگی شخصی أسامه بن لادن پرداخت.

او در یکی از گفت وگوهای خود اظهار داشت: بنده سال ها پیش از حوادث 11 سپتامبر در کنار أسامه بن لادن بودم و پس از 11 سپتامبر نیز چند سال او را همراهی کردم.

وی در ادامه گفت: همه زنان بن لادن به جز همسر سوریه ای او، در افغانستان زندگی می کنند و تا جایی که من می دانم، او پنج همسر دارد، به نام های «نجوا غانم»، «أم علی»، «أم خالد»، «أم حمزه» و «أم صداح».

او أم علی را طلاق داده، زیرا حاضر به سفر با او و خروج از عربستان سعودی نشد. أم خالد هم متولد مدینه منوره و أم حمزه متولد منطقه نجد است. همسر یمنی او «أمل الساده» نام دارد. وی پس از خروج از یمن، هیچ گاه به کشورش بازنگشت؛ او پنجمین همسر بن لادن است. همسر سوریه ای او «نجوی غانم» نام دارد.

او همچنین افزود: بنده اخباری در برخی رسانه های غربی شنیده بودم، مبنی بر اینکه بن لادن با یک شاعر سودانی و یک هنرمند غربی نیز ارتباط داشته، ولی در دوران همراهیم با وی، چنین چیزی ندیده و احساس نکردم؛ اما می دانم که یکی از همسران سعودی وی، «أم حمزه» است که نزدیکترین همسر به بن لادن به شمار می رود، زیرا او تحصیل کرده تر و آگاهترین همسر او به مسائل روز دنیاست.

زنان او که در افغانستان زندگی می کردند، در مناطق مختلفی بودند. دو تن در قندهار، یکی در کابل و چهارمی در کوه های تورا بورا بود. او هر هفته به یکی از آنان سر می زد و مدتی می ماند. البته پیش از حادثه 11 سپتامبر، پس از آن کمتر به آنان سر می زد. شاید دو هفته یا سه هفته یک بار و گاهی هم ماهی یک بار می رفت.

گفتنی است، أسامه بن لادن، یازده پسر دارد که بزرگترین آنها «عبدالله» است. او نزدیک ده سال است در جده زندگی می کند.
 

عبدالله بزرگترین پسر بن لادن
 
دیگر فرزندان وی عبارتند از: عبدالرحمن، سعد، عمر، عثمان، علی، محمد، خالد، حمزه، عامر و لادن.

درباره تعداد و نام دختران أسامه بن لادن اطلاعاتی در دست نیست، ولی تنها عکس منتشر شده در رسانه های جهان عرب، عکس دو تن از دختران اوست که در سفر به لبنان با «الیسا»، خواننده سرشناس مصری دیدار و گفت وگو کردند.

 

دختران بن لادن در کنار الیسا


عمر اسامه بن لادن ـ سال 1992، سودان


سعد و عثمان و محمد سه فرزند دیگر بن لادن

 

عمر و همسرش «رشا»
 

 

عمر و فرزندش احمد ـ شهر جده در عربستان

 

محمد بن لادن، پدر اسامه بن لادن

 

تصویر اسامه بن لادن در سن 16 سالگی ـ سال 1973

 

اسامه بن لادن در افغانستان ـ سال 1982

 


نوشته شده در پنج شنبه 90/2/15ساعت 2:40 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


Design By : Pichak