سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

زیست‌شناسان کوچک‌ترین آهوی جهان ، قورباغه پرنده و گونه جدید گربه ماهی و بیش از 350 گونه جدید و ناشناخته در هیمالیا ، غنی‌ترین منطقه زیست‌شناسی، کشف کردند.

 محققان هشدار دادند که گرم شدن زمین و تغییرات آب‌وهوایی جهان تهدیدی برای تنوع گونه‌های حیوانی و گیاهی در این منطقه و در مناطق دیگر جهان به حساب می‌آید.

طرق عزیزی ، سرپرست صندوق جهانی حیات وحش با اشاره به برنامه این صندوق برای حفاظت از حیات وحش مناطق هند، نپال و بوتان گفت: هم اکنون تنوع فرهنگی و تنوع زیست محیطی در معرض خطر هستند.

صندوق جهانی حمایت از حیات وحش به کشورهای مختلف در زمینه حفاظت از حیات وحش خود هشدار داده است که یکی از مهمترین این مناطق میانمار و تبت بوده است.سه چهارم کشفیات گونه های جدید در بین سال ‌های 1998 تا 2008 مربوط به کشف گونه جدید گیاهان بوده است که در بین آن‌ها گونه جدید ارکیده هم دیده می‌شود.
 
 
در بین این کشفیات 16 گونه جدید دوزیست، 16حیوان خزنده، 14 گونه جدید ماهی، 2 پرنده، 2 پستاندار و 21 تا 60 گونه جدید بی‌مهرگان هم بوده است.

شگفت‌انگیزترین گونه جدیدی که پیدا شده کوچک‌ترین آهوی دنیا است که فقط بین 60 تا 80 سانتی‌متر (25 تا 30 اینچ) قد دارد و وزن آن در حدود 11 کیلوگرم (24 پوند) است. دانشمندان در ابتدا فکر می‌کردند که این آهوها جوان هستند، اما آزمایش DNA آن‌ها نشان داد که این آهوها بزرگ هستند


نوشته شده در سه شنبه 90/3/24ساعت 3:56 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


Design By : Pichak