سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

به نقل از دنیای اقتصاد، در تاریخ سینما ستارگانی بودند که به شدت در مرکز توجه قرار داشتند و همه لحظات زندگی‌شان در رسانه‌ها منعکس می‌شد و اگر احیانا خطایی از آنها سر می‌زد به شدت بزرگ می‌شد.

http://www.donya-e-eqtesad.com/News/2536/32-01.jpg

بعضی از آنها هم بودند که لحظه مرگشان به شدت غم‌انگیز بود و در اوج دوران کاری شان بود که به ناگاه ستاره زندگی‌شان افول کرد. شاخص‌ترین این بازیگران جیمز دین بود که تنها با پنج فیلم که در میان آنها با الیا کازان و نیکلاس ری کار کرده بود در تاریخ سینما باقی ماند و مرگ زود هنگامش همه را شوکه کرد. در این مجال به ستارگانی نگاه می‌کنیم که مرگشان سوژه‌ای مهم در زندگی هنری‌شان شد.
ناتالی وود
در سال 1938 در سان‌فرانسیسکو متولد شد، او بازیگری را از سال 1943 و با بازی در فیلم «سرزمین شاد» آغاز کرد، ولی در سال 1955 با بازی در فیلم «شورش بی‌دلیل» در مقابل «جیمز دین» و کسب نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به شهرت دست یافت.او دوران موفقیت در دهه شصت میلادی را با حضور در فیلم‌هایی مانند «باب و کارول»، «تد و آلیس» ادامه داد.جنازه این بازیگر‌هالیوودی در ماه نوامبر سال 1981 در کنار قایق تفریحی‌اش پیدا شد، پلیس علت مرگ را غرق شدن بر اثر حادثه اعلام کرد، اما با توجه به نزاع او با همسرش، ساعتی پیش از مرگ و کبودی‌های نمایان بر روی بدن ناتالی، گمانه‌زنی‌ها در این‌باره هیچ‌گاه پایان نیافت. اکنون پس از گذشت 30 سال پلیس لس آنجلس می‌گوید که به شواهد و اطلاعات تازه‌ای در این باره دست یافته است.
مرلین مونرو
یکم ژوئن سال 1926 در لس‌آنجلس به دنیا آمد، پدرش پیش از تولد او خانواده را ترک کرده بود و مادرش در پی شکست در رابطه‌ای غیراخلاقی به دلیل مشکلات روحی راهی تیمارستان شد و «نورما جین» از همان زمان به پرورشگاه سپرده شد. او در اوج شهرت و در سن 29 سالگی با «آرتور میلر»، نمایشنامه‌نویس آمریکایی ازدواج می‌کند و از همان زمان به آیین یهودیت می‌پیوندد، ولی این ازدواج نیز تنها 6 سال به طول می‌انجامد.
یک سال بعد جسد او در خانه‌اش در کالیفرنیا پیدا می‌شود، به‌رغم آنکه مرگ او در آن زمان مصرف بیش از حد دارو‌های خواب آور اعلام شد، ولی همواره این شبهه وجود داشت که او توسط خانواده کندی‌ها به قتل رسیده است، گفته می‌شد که او با «جان.اف. کندی»، رییس‌جمهور آمریکا و برادرش «رابرت کندی» روابط غیراخلاقی داشته و تهدیدی برای موقعیت سیاسی آنها به شمار می‌رفته ولی این اتهام هیچ‌گاه به اثبات نرسید.
بروس لی
یکی از مشهورترین رزمی‌کاران عصر همه زمان‌ها و بازیگر فیلم‌های رزمی بود. «لی» که مبتلا به تومور مغزی بود، هنگامی که قرار بود برای تمرین فیلم «بازی مرگ» برود در خانه دوستش بیهوش شده و به کما می‌رود و چندی بعد نیز تسلیم مرگ می‌شود.پزشکان علت مرگ را تورم بیش از حد مغز اعلام می‌کنند که برخی علت آن را خوردن شاهدانه‌های سمی عنوان کرده که مشخص نیست چه کسی آنها را به بروس داده و عده‌ای دیگر نیز بر این اعتقاد بودند که علت مرگ آسپرین قوی است که مناسب وضعیت او نبوده و «بتی تینگچی»، بازیگر تایوانی‌الاصل به او داده است.در هر حال مرگ «بروس لی» همچنان یکی از مرگ‌های مشکوک در عالم‌هالیوود است.
دیوید کارادین
جسد به دار آویخته «دیوید کارادین» بازیگری که با سریال‌های «کان فو» در دهه 70 میلادی مشهور شد، در هتلی در بانکونک، پایتخت تایلند پیدا شد. مقامات تایلندی پس از چند روز، مرگ او را خودکشی اعلام کردند، ولی دوستان و نزدیکان «کارادین» بالاخص کسانی که روز قبل از مرگش با او دیدار کرده بودند، این امر را محال می‌دانستند، چون از نظر آنها «کارادین» فردی با انگیزه و سرشار از عشق به زندگی بود و البته همچنان راز مرگ او سر به مهر است.


نوشته شده در شنبه 90/10/3ساعت 9:20 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


Design By : Pichak