سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

تبلیغات هوشمند تهاجمی

تبلیغات هوشمند و مزاحم فیلم گزارش اقلیت از چیزی که فکر می‌کنید به ما نزدیک‌تر هستند. فناوری‌هایی نظیرSignEye دوربینی را به یک بیلبورد متصل کرده و با استفاده از فناوری‌های تشخیص چهره موارد کلی نظیر رده سنی و جنسیت شما را مشخص می‌کنند. به این ترتیب می‌توانند تبلیغاتی درست مناسب شما پخش کنند و پرتوهای صوتی هولوسونیک (Holosonic) می‌ةوانند پیام‌های گفتاری و موزیکال را بدون ایجاد مزاحمت برای بقیه به سمت گوش‌های شما ارسال کنند. تصور کنید چنین فناوری‌ای با مثلا اطلاعات گوگل پلاس یا فیسبوک ترکیب شده یا با پایشگرهای سلامت شما (که احتمالا پوشیدنی خواهند بود) ارتباط برقرار کند!

لینک: گوگل می‌گوید به حریم شخصی شما احترام می‌گذارد، اما شما که باور نمی‌کنید؟

06-IntelligentAds

اسکنر عنبیه آی‌فون

سایت The Verge در مقاله‌ای درباره AOptix می‌پرسد: «زمانی که تشخیص و اثبات هویت به سادگی گرفتن یک عکس باشد، دنیا چگونه جایی خواهد بود؟» این گجت درواقع قابی برای آی‌فون است که یک اسکنر عنبیه را نیز در خود دارد. اسکنری که ممکن است در فواصل 60 فوتی (18 متری) نیز کار کند! فهمیدن این که چنین فناوری را می‌پسندیم یا نه تنها به اندکی زمان نیاز دارد.

از این سیستم‌های تشخیص هویت بیومتریک می‌توان برای ردگیری افراد در گروه‌های زیاد استفاده کرده و عملا جامعه را به یک ایست و بازرسی بزرگ تبدیل کرد. اگر از ایده کارت‌های شناسایی ملی واهمه دارید، نظرتان درباره چنین فناوری‌هایی چیست؟

لینک: آیا می‌توانید دوباره کنترل داده‌های شخصی‌تان را بازپس بگیرید؟

07-iPhoneIrisScanner

پاک‌کننده‌های مغز

احتمالا شما هم فیلم‌های مردان سیاه‌پوش و درخشش ابدی یک ذهن پاک را دیده‌اید. آن ایده‌ها در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند: پاک‌کننده‌های مغز می‌توانند خاطرات بد، ناراحت‌کننده و یا مطالب سیاسی نامناسب را از ذهن شما پاک کنند.

این کار به ابزارهای نورانی یا ماشین‌های عظیم احتیاجی ندارد، در عوض بوسیله ترکیبی شیمیایی انجام می‌شود که پروتئین‌های خاصی را بدن هدف گرفته و باعث شکستن پیوندهایی می‌شود که ما را قادر به یادآوری موارد خاص می‌کند.

البته شاید خبرهای خوبی هم داشته باشیم. تاد ساکتور (Todd Sacktor) که یک نورولوژیست است به وایرد گفته است: «کارهای دیستوپیایی زیادی وجود دارد که می‌توان با این داروها انجام داد، اما پاک‌کننده‌های حافظه فعلا فقط به مغز موش‌ها محدود هستند.

لینک: فناوری درست به همان شکل که حافظه انسان را شبیه‌سازی می‌کند، می‌تواند آن را پاک کند. ببینید که کامپیوترها چگونه برای کپی کردن مغز ما طراحی شده‌اند.

08-BrainEraser

لیزرهای کوچک

مشکل اسلحه‌های لیزری حجم بزرگ آن‌ها است و این کارایی‌شان را کم می‌کند. شما به سختی می‌توانید یک ناو جنگی را به داخل یک شهر بیاورید یا یک 747 را مانند یک هواپیمای جنگنده برانید. این‌جا است که DARPA وارد می‌شود. یکی از پروژه‌های تحقیقاتی این سازمان Excalibur نام دارد که هدف آن کوچک و کوچک‌تر کردن اسلحه‌های لیزری تا اندازه‌ای است که بتوان آن‌ها را روی یک هواپیمای جنگنده، یک drone یا یک وسیله نقلیه کوچک نصب کرد.

این فناوری امکان استفاده عملی از لیزرهای توان بالا را روی طیف وسیعی از پلتفرم‌های نظامی فراهم کرده و امکان شلیک با دقت بسیار بالا به اهداف زمینی و هوایی را نیز فراهم می‌کند.

لینک: زپپپپ! ارتش ایالات متحده هم‌اکنون هم از سلاح‌های لیزری استفاده می‌کند.

09-SmallLaser

اسلحه‌های زیستی

اسلحه‌های زیستی از دوران باستان و استفاده از پیکان‌های زهرآلود مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند، اما نمونه‌های امروزی به شدت کشنده‌تر هستند. ترتیب‌دهی و ترکیب DNA دانشمندان را قادر ساخته است تا ویروس‌های کشنده‌ای را که مدت‌ها پیش از میان رفته‌اند دوباره بازسازی کنند. به عنوان مثال ویروس آنفولانزای سال 1918 در سال 2004 بازسازی شد و همان‌طور که هیلاری کلینتون می‌گوید: «با استفاده از یک نمونه بسیار کوچک از هر یک از پاتوژن‌های موجود که به سادگی هم در دسترس هستند، وسایل ارزان‌قیمت و دانش شیمی و بیولوژی در حد دانشجویان کالج، می‌توان یک سلاح تروریستی زمخت اما به شدت کارآمد ساخت.»

لینک: برای تقویت افکار پارانویایی‌تان به دلایل بیشتری نیاز دارید؟ این مطلب را ببینید!

10-BioWeapons

منابع و پیوند


نوشته شده در دوشنبه 92/3/27ساعت 10:34 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


Design By : Pichak