سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

این هم ?? عکس برتر از دید نشریه تایم که تعدادی از آنها واقعا زیبا و تأثیرگذار هستند:

?- قربانی بی‌نام: عکسی از پرنده بیچاره‌ای که در نفت گرفتار شده است. این عکس را خبرنگار آسوشیتد پرش -چارلی ریدل- در سوم ژوئن ???? در جزیره گراند تری شرقی لوس آنجلس گرفت:

 

?- تراژدی در هاییتی: این عکس را عکاس اعزامی تایم -شول شوارتز- در ?? ژانویه سال ???? گرفته است:

?- پیدا کردن معدنچیان شیلیایی: در این عکس که در ?? آگوست سال ???? گرفته شده است، یکی از معدنچیان به نام فلورنسیو آوالوس به دوربین ویدئویی می‌نگرد که نیم مایل برای رسیدن به حفره‌ای که معدنچیان معدن مس و طلا در آن گرفتار شده‌اند، به پایین هدایت شده است. دو ماه بعد، در طی یک عملیات نجات عظیم و به‌یادماندنی، همه معدنچیان نجات یافتند:

?- فوران آتشفشان در ایسلند: این عکس را یک عکاس آماتور گرفته است. عکاس این عکس، کسی نیست جز یک کشاورز ایسلندی که در نخستین ساعات فعالیت آتشفشان Eyjafjallajökull در ?? آوریل سال ???? این عکس را گرفت. خاکسترهای پرتاب شده به آسمان، حمل و نقل هوایی را در بهار، چند روزی بر فراز اروپا و آتلانتیک، مختل کردند و میلون‌ها مسافر را آواره کردند:

?- سیل در پاکستان: پدر و پسری در مسیر رود ظغیان کرده در پنجاب حرکت می‌کنند. این عکس در ?? آگوست ????، توسط عکاس تایم -دنیل برهولک- گرفته شد:

?- رأی‌گیری در افغانستان: درازگوشی که صندوق رأی را حمل می‌کند و به روستاهایی می‌رساند که وسایل نقلیه نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند. عکس در ?? سپتامبر ???? در پنجشیر گرفته شده است:

?- شورش در قرقیزستان: عکسی در هفتم آوریل ???? در جریان ناآرامی‌ها گرفته شد:

?- بازگشت نظامیان آمریکایی از عراق: عکس در پنج آوریل ???? گرفته شده است:

?- مردم جنوب سودان، آماده رأی دادن می‌شوند: یک نوجوان در کمپی درجنوب سودان. مردم این منطقه در اوایل سال ???? در همه‌پرسی‌ای شرکت می‌کنند که به آنها استقلال خواهد بخشید:

??- محل آرامش نهایی یک سرباز: یک سال پس از لغو ممنوعیت از پوشش رسانه‌ای بازگشت و به خاک‌سپرده شدن سربازان کشته شده آمریکایی، این عکس از قبر یک سرباز ?? ساله آمریکایی که در غرب افغانستان کشته، گرفته شد. در این عکس پسر سرباز درگذشته، در کنار سنگ قبر پدرش برای مادربزرگش، ژست گرفته است:


نوشته شده در سه شنبه 90/2/13ساعت 2:21 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

بولتن نیوز: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها،‌ بسیاری از معادلات پیشین روابط اقتصادی و اجتماعی جامعه دچار تحول اساسی شده و در آینده نیز شاهد تاثیرات جدید این طرح خواهید بود.
 

از جمله این تغییرات که اکنون کاملا آشکار شده و به روشنی می‌توان روی آن انگشت گذاشت، الگوی استفاده از خودرو شخصی است. تا امروز ترجیح بسیاری ازشهروندان به ویژه پایتخت‌نشینان خودرو شخصی بر وسایل حمل و نقل عمومی (البته ناکارآمد) بوده است. تاکنون داشتن خودرو شخصی با بنزین ارزان، خصوصا برای هر تهرانی توجیه اقتصادی داشت. بنابراین سعی می‌کرد به هر وسیله ممکن از جمله وام و قرض و قوله یک دستگاه خودرو خریداری نموده و یک عمر آسایش خود و خانواده‌اش را تامین کند!
 

اما اکنون تملک وسیله نقلیه شخصی به هر طریق ممکن، در سایه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها منتفی است. با بنزین به نرخ آزاد، دیگر حتی برای طبقه متوسط هم مقرون به صرفه نیست که سوار خودرو شخصی شود. یعنی در حقیقت از عهده مخارج آن بر نمی‌آید. اکنون برای یک خانواده با درآمد متوسط، نه امکان تامین هزینه سوخت خودرو به نرخ آزاد وجود دارد و نه تامین هزینه‌های جانبی مانند بیمه (حداقل یک میلیون تومان در سال) تعمیرات و سرویس معمولی و قبض‌های جریمه‌ای که دوربین‌های پیدا و نهان پلیس به حسابتان منظور می‌‌کند، عوارض سالانه و هزینه معاینه فنی و ...در نتیجه خانواده‌ای که تا دیروز با خرید یک دستگاه خودرو در روز‌های تعطیل تابستان سری به ییلاقات اطراف تهران و جاده چالوس می زد تا کنار رود‌خانه همراه با خانواده تمدد اعصابی کند. اکنون باید به پارکی که شهرداری محل ساخته اکتفا نماید و دور هوای پاک و پاکیزه کوهستان را هم خط بکشد. و این یعنی حذف یارانه هوای سالم برای شهرنشینان.
 

به علاوه با اقتصادی نبودن خرید خودرو شخصی، در آینده دهک‌های پایین و متوسط قادر به خرید وسیله نقلیه شخصی نخواهند بود و تنها دهک‌های بالا که درآمد کافی دارند، همراه مدیران دولتی ،که دستشان به خزانه کشور بند است، می‌توانند سوار خودرو شخصی شوند و برای بقیه هم مقرون به صرفه نیست سرمایه کلانی را خرج خرید خودرو کنند و بعد به دلیل هزینه‌های بالا از آن استفاده نبرند و در پارکینگ بخوابانند. همین پول اگر به سپرده بانکی تبدیل شود، هم عایدی خانواده را افزایش می‌دهد و هم در مخارج مربوط به تعمیر و نگهداری و شارژ خودرو صرفه‌‌جویی می‌شود.
 

درنتیجه تا چند سال دیگر خیابان‌های تهران کم‌کم فقط در قرق اشراف خواهد بود و خیلی‌ها که امروز به عنوان سرمایه‌ و وسیله آسایش به این مرکوب بنزین‌خوار دل بسته‌اند، ناچارند اتوبان‌های تهران را به خاطر هزینه های بالای بنزین، بیمه، تعمیر و نگهداری و ... برای طبقات اشراف خالی کنند.

 

 

 

 


نوشته شده در یکشنبه 90/2/11ساعت 2:11 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

مراسم عروسی پرنس ویلیام و کیت میدلتون

مراسم عقد پرنس ویلیام و کیت میدلتون راس ساعت ?? صبح به وقت بریتانیا در حضور میهمانان ویژه و در حالی که میلیون ها نفر در سراسر جهان از طریق تلویزیون نظاره گر آن بودند، در کلیسای وست مینستر در مرکز لندن انجام شد.

پس از برگزاری مراسم، عروس و داماد در حالی که سوار بر کالسکه ای روباز بودند، در میان ابراز احساسات کسانی که از نخستین ساعات امروز (?? آوریل ) درخیابانها حضور داشتند، به کاخ باکینگهام رفتند.

براساس گزارش ها، پس از مراسم، ملکه بریتانیا به پرنس ویلیامز لقب دوک کمبریج و به کیت میدلتون لقب دوشس کمبریج را داده است.

در این مراسم، چهره های سیاسی، هنری و ورزشی از جمله دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و همسرش، جان میجر، از نخست وزیران پیشین بریتانیا، جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا،دیوید بکهام، فوتبالیست سرشناس به همراه همسرش، التون جان خواننده و آهنگساز بریتانیایی و گای ریچی کارگردان بریتانیایی حضور داشتند.

براساس گزارش ها با وجودی که گفته می شود خانواده عروس و داماد تلاش کرده اند تا با توجه به بحران اقتصادی موجود از هزینه های عروسی کم کنند تا از انتقادها بکاهند، اما گفته می شود این مراسم دست کم دو میلیون پوند برای بخش های عمومی بریتانیا هزینه داشته است.

گزارش ها حاکی از آن است که در جریان مراسم عروسی ?? نفر در لندن در ارتباط با احتمال ایجاد ناامنی در مراسم توسط پلیس بازداشت شده اند.

از این مراسم عروسی ، به عنوان بزرگترین و مهم ترین رویداد سلطنتی طی سی سال گذشته یعنی از زمان ازدواج پرنس چارلز و دایانا اسپنسر، پدر و مادر پرنس ویلیام، یاد شده است.


 





















 
 












 

 

 





 





 

 

 

 

مراسم ازدواج شاهزاده ها در نقاط مختلف جهان

ویلیام و کیت میدلتون پس از ? سال نامزدی روز جمعه ?? آوریل ازدواج کردند. این درحالی است که کیت میدلتون به طبقه اشرافی انگلیس تعلق ندارد و سوژه‌ای برای روزنامه نگاران انگلیسی شده است. این مراسم نیز به مانند مراسم پدر و مادر ویلیام اجرا شد.
 

 
به گزارش فردا، مجله فارین پالیسی در گزارش تصویری خود به سنت‌های ازدواج در برخی از کشور‌ها پرداخته است که از بعضی جهات قابل توجه است. کشورهایی چون پادشاهی سوازیلند در جنوب افریقا، بوتان در آسیا، موناکو در فرانسه و...
 
 
 
 
سواتی-پادشاه سوازیلند
 
در تصویر بالا، پادشاه سوازیلند- سرزمینی محاط شده در درون کشور افریقای جنوبی- در مراسم سنتی ازدواج در کشور خود شرکت کرده است. سواتی- پادشاه ?? ساله این کشور- در حالی به این ازدواج دعوت شده که ?? همسر دارد و شورای سلطنتی در این کشور همسران او را انتخاب می‌کنند. این شورای سلطنتی همچنین به تصمیم گیری در مورد صلاحیت حضور هر یک از این همسران در مراسم‌های مختلف، می‌پردازد. پادشاهان این کشور برای حفظ رابطه خود با گروه‌ها و اقوام مختلف در کشور، دختران آن‌ها را به همسری می‌گیرند. برای مثال پدر سواتی، ?? همسر داشت و ما حصل این ازدواج‌ها ??? فرزند بود. به هنگام برگزاری مراسم ازدواج، دختران جوان به حرکات موزون می‌پردازند و در این میان اگر پادشاه نظر خاصی به هر یک از آن‌ها داشته باشد، آن دختر مجبور است تن به ازدواج با پادشاه بدهد. سواتی هم اکنون از ?? همسر خود ?? فرزند دارد.
 
 
 
 
 
 
سوئد، شاهزاده ویکتوریا و دانیل وست لینگ
 
ملکه ویکتوریا و دانیل وستلینگ در سال ????، با یکدیگر ازدواج کردند. این ازدواج در حالی انجام شد که پدر شاهزاده ویکتوریا- کارل گوستاو- صراحتا با این ازدواج مخالف بود و اعلام کرد «داماد او به طبقه اشرافی تعلق ندارد و صرفا مربی ژیمناستیک دختر او بوده است». به رغم این گفته‌ها آن‌ها با یکدیگر ازدواج کردند و در مراسم ازدواج ان‌ها ???? نفر شرکت داشتند و ? میلیون نفر در نقاط مختلف جهان مراسم آن‌ها را به طور زنده تماشا می‌کردند.
 
 
 


 

شاهزاده سایاکو و یوشیکو کورودا ژاپن
ازدواج شاهزاده ژاپن، بیشتر به ملودرام فیلم‌های عاشقانه شباهت دارد. شاهزاده ژاپنی با پشت پا زدن به سنت‌ها و رسوم خانوادگی خود، در سال ???? با یوشیکی کورودا- کارمند دولت- ازدواج کرد. موافقت او با این ازدواج به معنای خروج او از خاندان سلطنتی و مبدل شدن او به شهروندی معمولی درجامعه ژاپن بود.

در طول عمر ?? ساله خاندان سلطنتی، یوشیکی اولین کسی بود که دست به چنین اقدامی زد و در سن ?? سالگی- پس از موافقت خانواده با ازدواجش- خانواده را ترک گفت و با فرد مورد علاقه خود ازدواج کرد.
 
 
 
 
 

 
جیگمی وانگچوک- بوتان
جیگمی وانگچوک- پادشاه بوتان- در سال ???? با ? خواهر متعلق به یک خانواده متشخص بوتانی ازدواج کرد. در مراسم ازدواج او که فقط خانواده‌های مهم و موبدان معابد حضور داشتند، برای اولین کودک او نیز نامی تعیین شد. هم اکنون او صاحب هشت کودک است.
 
 
 
 

موناکو-شاهزاده رینر و گریس کلی
گریس کلی- بازیگر برنده اسکار- برای اولین بار شاهزاده رینر را در جشنواره فیلم کن فرانسه ملاقات کرد. سرانجام پس از ? ماه مکاتبات عاشقانه، شاهزاده رینر برای پیشنهاد ازدواج به امریکا مسافرت می‌کند و آن‌ها در سال ???? با یکدیگر ازدواج کردند.

برای آماده کردن لباس عروسی گریس کلی، ?? خیاط به مدت ? هفته مشغول به کار بودند تا اینکه توانستند لباس را آماده کنند. پس از ازدواج نیز او از دنیای بازیگری در هالیوود برای همیشه خداحافظی کرد.

 

 

 

اردن-ملکه رایانا و عبدالله دوم
کیت می‌دلتون تنها کسی نیست که از خانواده معمولی به کاخ سلطنتی راه می‌رسد. ملکه رانیا، همسر عبدالله دوم- پادشاه اردن- زمانی که فقط ?? سال داشت و کارمند شرکت اپل بود، با عبدالله دیدار کرد. آن‌ها در کمتر از دو ماه با یکدیگر ازدواج کردند و رد مراسمی سنتی در شهر امان ازدواج خود را جشن گرفتند.
 
 
 
 
 

انگلستان-ولیعهد چارلز و دایانا-کاملیا
دایانا در حالی که تنها ?? سال داشت به ازدواج شاهزاده چارلز?? ساله درآمد.

مراسم ازدواج آن‌ها در حالی برگزار شد که نزدیک به ??? میلیون نفر در سراسز جهان، به تماشای آن نشسته بودند.

این ازدواج اگر چه از نظر شکوه و جلال بسیار زیبا بود اما پایان تراژیکی داشت. در سال ???? دایانا از چارلز جدا شد و در سال ???? زندگی مشترک آن دو به پایان رسید. یک سال پس از آن نیز دایانا در حادثه رانندگی در فرانسه کشته شد. اما شاهزاده چارلز در سال ???? با کاملیا ازدواج کرد.

 


نوشته شده در یکشنبه 90/2/11ساعت 1:47 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 

http://salijoon.info/mail/900203/kamun/1303149249_00.jpgگروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

 

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون


گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون

گروه اینترنتی سالی جون


نوشته شده در جمعه 90/2/9ساعت 3:25 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

در کنار شادی ها و افتخارات ورزشی مشکلات و اسیب دیدگی هایی هم وجود داره که ورزشکار را از ادامه ورزش شاید برام تمام عمر باز می دارد.

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی

عکس های حوادث ورزشی


نوشته شده در پنج شنبه 90/2/8ساعت 3:7 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

ا

گر نمی‌خواهید بیمار شوید؛

احساساتتان را بیان کنید

 


اگر نمی‌خواهید بیمار شوید؛ تصمیم‌گیری کنید.
افراد دو دل و مردد دچار دلهره و اضطراب هستند. دو دلی و بی‌تصمیمی باعث می‌شود که مشکلات و نگرانی‌ها روی هم انباشته شوند.

 تاریخ انسان بر اساس تصمیم‌گیری‌ها ساخته شده است. تصمیم‌گیری دقیقاً به معنی چشم‌پوشی آگاهانه از بعضی مزایا و ارزش‌ها برای به دست آوردن بعضی دیگر است.
 افراد مردد در معرض بیماری‌های معدی، دردهای عصبی و مشکلات پوستی قرار دارند.

 
اگر نمی‌خواهید بیمار شوید؛ به دنبال راه حل‌ها باشید.
افراد منفی، مشکلات را بزرگ می‌کنند و راه حل‌ها را نمی‌یابند. آن‌ها غم و غصه، شایعه و بدبینی را ترجیح می‌دهند.
روشن کردن یک کبریت بهتر از تاسف خوردن از تاریکی است. زنبور، موجود کوچکی است اما یکی از شیرین‌ترین چیزهای جهان را تولید می‌کند.
 ما همانی هستیم که می‌اندیشیم. افکار منفی باعث تولید انرژی منفی می‌شوند که آن‌ها نیز به نوبه خود تبدیل به بیماری می‌گردند.

 
اگر نمی‌خواهید بیمار شوید؛ در زندگی اهل تظاهر نباشید.
کسی که واقعیت را پنهان نگاه می‌دارد، تظاهر می‌کند و همیشه می‌خواهد راحت و خوب و کامل به نظر دیگران برسد، در واقع بار سنگینی را بر دوش خود قرار می‌دهد.
مثل یک مجسمه برنزی با پایه‌های گِلی. هیچ چیز برای سلامتی بدتر از نقاب به چهره داشتن و زندگی کردن با تظاهر نیست.
این گونه افراد زرق و برق زیاد و ریشه و مایه اندکی دارند و مقصد آن‌ها داروخانه، بیمارستان و درد است.
 
 
اگر نمی‌خواهید بیمار شوید؛ واقعیت‌ها را بپذیرید.
سرباز زدن از پذیرش واقعیت‌ها و عدم اتکاء به نفس، ما را از خودمان بیگانه می‌سازد. هسته اصلی یک زندگی سالم، یکی بودن و رو راست بودن با خود است.
کسانی که این را نمی‌پذیرند، حسود، مقلد، مخرب و رقابت طلب می‌شوند. پذیرفتن انتقادها، کاری عاقلانه و ابزار درمانی خوبی است.

 

اگر نمی‌خواهید بیمار شوید؛ اعتماد کنید.
کسانی که به دیگران اعتماد ندارند نمی‌توانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند و نمی‌توانند رابطه پایدار و عمیقی با دیگران به وجود آورند.
آن‌ها معنی دوستی واقعی را درک نمی‌کنند. بی‌اعتمادی باعث کاهش ایمان فرد می‌گردد


نوشته شده در پنج شنبه 90/2/8ساعت 2:54 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

حمله هوایی ناتو به ساختمانی در نزدیکی اقامتگاه معمر قذافی در شهر طرابلس

حمله هوایی ناتو به ساختمانی در نزدیکی اقامتگاه معمر قذافی در شهر طرابلس

رییس پلیس ژاپن در محاصره خبرنگاران و در حال انجام مصاحبه در منطقه سونامی زده این کشور

رییس پلیس ژاپن در محاصره خبرنگاران و در حال انجام مصاحبه در منطقه سونامی زده این کشور

نمایش خیابانی یک میمون آموزش دیده با ماسک در جاکارتا

نمایش خیابانی یک میمون آموزش دیده با ماسک در جاکارتا

کشف جسد یکی از جان باختگان رانش زمین در منطقه جنوب فیلیپین

کشف جسد یکی از جان باختگان رانش زمین در منطقه جنوب فیلیپین

یک زن هندو در حال عبادت در معبدی در بلوچستان پاکستان

یک زن هندو در حال عبادت در معبدی در بلوچستان پاکستان

مقاومت یک معترض یمنی در مقابل ماشین آب پاش پلیس در جریان تظاهرات ضد دولتی در شهر تعز

مقاومت یک معترض یمنی در مقابل ماشین آب پاش پلیس در جریان تظاهرات ضد دولتی در شهر تعز

کشت خشخاش همچنان در افغانستان ادامه دارد

کشت خشخاش همچنان در افغانستان ادامه دارد

یک بز در کراچی پاکستان در حال چرا در یک زباله دانی

یک بز در کراچی پاکستان در حال چرا در یک زباله دانی

مقاومت برای سواری گرفتن از اسب وحشی ( کالیفرنیا)

مقاومت برای سواری گرفتن از اسب وحشی ( کالیفرنیا)

آذین بندی خیابان های لندن با پرچم انگلیس به مناسبت ازدواج نوه ملکه بریتانیا

آذین بندی خیابان های لندن با پرچم انگلیس به مناسبت ازدواج نوه ملکه بریتانیا

تاج پیروزی بر سر برنده یکی از مسابقات سالانه زیباترین سگ ها در آمریکا

تاج پیروزی بر سر برنده یکی از مسابقات سالانه زیباترین سگ ها در آمریکا

عبور بزها از عرض خیابان های شهر الله آباد در هند

عبور بزها از عرض خیابان های شهر الله آباد در هند

آغاز فصل صید ماهی های تن در بندر باربیت در جنوب اسپانیا

آغاز فصل صید ماهی های تن در بندر باربیت در جنوب اسپانیا

جستجوی امدادگران ژاپنی برای یافتن پیکرهای مفقودان از میان گل و لای های بر جای مانده از سونامی

جستجوی امدادگران ژاپنی برای یافتن پیکرهای مفقودان از میان گل و لای های بر جای مانده از سونامی

تونل مخفی منتهی به زندان شهر قندهار افغانستان که طالبان با حفر آن بیش از 450 زندانی این زندان را فراری دادند

تونل مخفی منتهی به زندان شهر قندهار افغانستان که طالبان با حفر آن بیش از 450 زندانی این زندان را فراری دادند

اعتراض نمادین فعالان محیط زیست در ریودوژانیرو برزیل به آلودگی های هسته ای با پوشیدن لباس مخصوص و انتشار دود نارنجی

اعتراض نمادین فعالان محیط زیست در ریودوژانیرو برزیل به آلودگی های هسته ای با پوشیدن لباس مخصوص و انتشار دود نارنجی

بدون شرح!

بدون شرح!


نوشته شده در پنج شنبه 90/2/8ساعت 2:52 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالی جون
 


نوشته شده در پنج شنبه 90/2/8ساعت 2:24 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 طی 20 سال گذشته بیش از 1300 گونه جدید کشف شده‌اند. این گزارش به 20 نمونه کمیاب و استثنایی از میان آنها مانند داینوسپایدر، عقرب امپراتور، قورباغه پینوکیو و کوسه‌ای که در آب راه می‌رود، می‌پردازد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

میمون دماغ‌لوله‌ای

این میمون میوه‌خوار دماغ‌لوله‌ای که اولین‌بار در جنگل‌های گینه‌نو کشف شده یکی از 20 گونه استثنایی کشف‌شده در سال‌های اخیر است. این میمون عجیب و کمیاب مانند دیگر نمونه‌هایی که در این گزارش خواهید دید، توسط محققان برنامه شناسایی سریع گونه‌ها وابسته به سازمان بین‌المللی حفاظت منابع طبیعی، کشف شده است.

کوسه‌ای که راه می‌رود

این کوسه که در سال 2006 در آب‌های اندونزی کشف شده، بسیارمورد‌توجه محققان قرار گرفته است. این گونه می‌تواند شنا کند اما اغلب از باله‌هایش برای راه‌رفتن در کف آب استفاده خواهد کرد. این نمونه می‌تواند آغاز ظهور آبزیانی باشد که به خشکی پا خواهند گذاشت!

مورچه پلنگی

این مورچه که ظاهری شبیه به پلنگ‌ها دارد و در گینه‌نو کشف شده، شکارچی ماهری نیز هست. این مورچه به کمک آرواره‌هایش قربانیان را که اغلب بی‌مهرگان کوچک هستند، حمل می‌کند و گاهی از آن برای حمل مورچه‌های کوچک استفاده خواهد کرد.

Pseudancistrus kwinti

این گربه ماهی منحصربه‌فرد که اولین‌بار در آب‌های آمریکای جنوبی کشف شده، می‌تواند به کمک آرواره‌هایش به شکار در آب‌های این منطقه بپردازد. آرواره‌های قوی این ماهی برای تکه‌تکه کردن انواع بی‌مهرگان و جلبک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

smoky honeyeater

این پرنده زیبا ساکن ارتفاعات اندونزی است. این پرنده که در ارتفاع بالای 1600 متری زندگی می‌کند، از شیره گل‌ها تغذیه می‌کند و در گرده‌افشانی نقش بسیارباارزشی را ایفا خواهد کرد.

یک مارمولک عجیب

این مارمولک با ظاهر ترسناک که در سال 1998 در ماداگاسکار کشف شده، یکی از 10 جاندار در معرض انقراض به دلیل قاچاق در سال 2004 بوده است. پوست این جاندار به استتار خوب آن کمک کرده و شکار در شب را برایش ساده‌تر خواهد کرد.

سمندر ای.تی

این جاندار جالب‌توجه که اولین‌بار سال 2009 در اکوادور کشف شده، یک سمندر ای.تی است. این جاندار نه‌تنها مانند همنام فضایی خود انگشت سبابه بلندی دارد، بلکه فاقد ریه است و از راه پوست تنفس می‌کند. انگشت سبابه بلند این سمندر برای گرفتن برگ‌ها و بهبود حرکت استفاده می‌شود.

ماهی با رنگ‌های الکتریکی

این ماهی زیبا از شیوه‌ای منحصربه‌فرد برای جذب جنس مخالف استفاده می‌کند. ماهی نر به کمک این رنگ‌های الکتریکی که در تصویر می‌بینید، توجه ماهی ماده را جلب خواهد کرد.

حشره‌ای با بال‌های پرطاووسی

این حشره با بال‌های زیبا که سال 2006 در آمریکای جنوبی کشف شده، دو شیوه استتار اختصاصی دارد. یکی استفاده از طرح بال‌ها برای تبدیل شدن به یک برگ مرده و دیگری حرکات سریع و استفاده از طرح بال‌های میانی برای تداعی پرواز یک پرنده است.

Brachyamytta rapidoaestima

این حشره عجیب یکی از نمونه‌های کشف شده در سال 2002 است. این گونه شکارچی برای شکار حشرات کوچک کمین می‌کند و سرانجام آنها را به دام می‌اندازد. دلیل انتخاب نام این شکارچی سکونت آن در جنگل‌های غربی آفریقا است که دارند به سرعت تخریب می‌شوند.

gola malimbe

این پرنده زیبا نیز در جنگل‌های جنوب‌شرقی گینه، جایی که بیش از یک‌سوم گونه‌های کمیاب و استثنایی سال‌های اخیر کشف شدند، کشف شده است. طی 20 سال اخیر بیش از 1300 گونه جدید توسط RAP کشف شده‌‌اند.

عنکبوت پرنده‌خوار

این عنکبوت بزرگ که طول پاهایش تا 30 سانتیمتر می‌رسد و حدود 170 گرم وزن دارد، سنگین‌ترین عنکبوت شناخته شده در جهان است. این عنکبوت از حشرات کوچک ساکن جنگل‌های آمریکای جنوبی، مارهای سمی و مارمولک‌ها تغذیه می‌کند. این عنکبوت سم تولید می‌کند اما سم آن برای انسان خطرناک نیست.

قورباغه درختی 15 سانتیمتری

این قورباغه درختی بزرگ که سال 2008 در کوهستان‌های گینه کشف شده، مانند بسیاری از گونه‌های مشابه آن در کناره‌های رودخانه و زیر سنگ‌ها تخم‌ریزی می‌کند. بچه‌های این قورباغه هنگام تولد از دهان بزرگ و بادکش‌مانندشان برای چسبیدن به سنگ‌ها و در امان ماندن از جریان تند رودخانه استفاده می‌کنند.

قورباغه پینوکیو

این گونه عجیب که در کوهستان‌های اندونزی کشف شده، زائده‌ای روی بینی‌اش دارد که توجه محققان را به خود جلب کرده است.

مورچه سرباز بزرگ

این مورچه سرباز 1.5 سانتیمتری که در جنگل‌های کشور کامبوج کشف شده، خصوصیات منحصربه‌فردی دارد. مورچه‌های این گونه هنگام احساس خطر در اطراف لانه پراکنده خواهند شد و با بستن دو قلاب جلوی دهانشان به یکدیگر منظره‌ای دفاعی و هشداردهنده ایجاد خواهند کرد.

سنجاقک Platycypha

این سنجاقک سال 2004 توسط تیم تحقیقاتی RAP در آبگیرهای رودخانه کنگو کشف شده و با توجه به اینکه سنجاقک‌ها یکی از حساس‌ترین جانداران به آلودگی آب هستند، می‌توان از سلامت آب این رودخانه مطمئن شد. این گونه از آبزیان بسیارکوچک و پشه‌ها تغذیه می‌کند.

داینوسپایدر

این گونه کوچک یکی از معدود بندپایانی است که طی 300میلیون سال اخیر دچار تغییرات چندانی نشده‌اند. داینوسپایدر در جنگل‌های کشور غنا کشف شده است. این حشره 11میلیمتری بزرگترین گونه شناخته شده در میان 57 گونه فعلی است و از موریانه‌ها و لارو مورچه تغذیه می‌کند.

سوسک کمپوست‌ساز

این سوسک که تنها محل زندگی کشف شده آن و نمونه‌های مشابهش غاری در گینه است، می‌تواند با تخریب زباله‌ها آنها را به مواد اولیه مورد نیاز طبیعت و انسان تبدیل کند. به گفته محققان RAP این سوسک بخشی از اکوسیستمی است که برای حفظ تعادل میان طبیعت و مواد شیمیایی ساخت انسان تلاش می‌کند.

کشف جنس تازه‌ای از جوندگان

این جنس جدید که شبیه به چین‌چیلاهای کشف شده در مقبره اینکاها است، طی کاوش‌های سال 1997 و 98 در پرو کشف شده است. کشف این جنس جدید باعث شده دانشمندان به کشف جنس‌های تازه دیگری از جوندگان در آینده نزدیک امیدوار باشند.

عقرب امپراتور

این عقرب که حدود 20 سانتیمتر طول دارد، طی پژوهش‌های RAP در سال 2006 در کشور آفریقایی غنا کشف شده است. این عقرب هم سم تولید می‌کند اما سم آن نه‌تنها برای انسان خطرناک نیست بلکه به گفته محققان می‌تواند به تولید داروهایی برای بهبود آریتمی و دیگر ناراحتی‌های قلبی کمک کند.

نوشته شده در چهارشنبه 90/2/7ساعت 2:0 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 

در اینجا معنی نام کشورهای جهان در جلوی نام آنها آمده و زبانی که ریشه این نام در اصل از آن گرفته شده در میان پرانتز آورده شده است :

آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)

آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما / آفتابی جنوبی (لاتین، یونانی)

آلبانی: سرزمین کوه نشینان

آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی، ژرمنی)

آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود

اتریش: شاهنشاهی شرق (ژرمنی)

اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان (یونانی)

ازبکستان: سرزمین خودسالارها (سغدی، ترکی، فارسی دری)

اسپانیا: سرزمین خرگوش کوهی (فنیقی)

استرالیا: سرزمین جنوبی (لاتین)

استونی: راه شرقی (ژرمنی)

اسرائیل: جنگیده با خدا (عبری)

اسکاتلند: سرزمین اسکات ها (لاتین)

افغانستان: سرزمین قوم افغان (فارسی)

اکوادور: خط استوا (اسپانیایی)

الجزایر: جزیره ها (عربی)

السالوادور: رهایی بخش مقدس (اسپانیایی)

امارات متحده عربی: شاهزاده نشین های یکپارچه عربی (عربی)

اندونزی: مجمع الجزایر هند (فرانسوی)

انگلیس: سرزمین پیر استعمار (ژرمنی)

اوروگوئه: شرقی

اوکراین: منطقه مرزی (اسلاوی)

ایالات متحده امریکا: از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی

ایتالیا: شاید به معنی ایزد (یونانی)

ایران: سرزمین آریایی ها? برگرفته از واژه «آریا» به معنی نجیب و شریف

ایرلند: سرزمین قوم ایر (انگلیسی)

ایسلند: سرزمین یخ (ایسلندی)

باهاما: دریای کم عمق یا ریشدارها (اسپانیایی)

بحرین: دو دریا (عربی)

برزیل: چوب قرمز

بریتانیا: سرزمین نقاشی شدگان (لاتین)

بلژیک: سرزمین قوم بلژ از اقوام سلتی، واژه بلژ احتمالاً معنی کیسه می داده

بلیز: یا از نام دزدی دریایی به نام والاس یا از واژه ای بومی به معنای آب گل آلود

بنگلادش: ملت بنگال (بنگلادشی)

بوتان: تبتی تبار

بوتسوانا: سرزمین قوم تسوانا

بورکینافاسو: سرزمین مردم درستکار

بولیوی: از نام سیمون بولیوار مبارز رهایی بخش آمریکای لاتین

پاراگوئه: این سوی رودخانه

پاکستان: سرزمین پاکان (فارسی دری)

پاناما: جای پر از ماهی (زبان کوئِوا)

پرتغال: بندر قوم گال از اقوام سلتی (لاتین)

پورتوریکو: بندر ثروتمند (اسپانیایی)

تاجیکستان: سرزمین تاجیک ها (فارسی دری)

تانزانیا: این نام از همامیزی تانگانیگا سرزمین دریاچه تانگا + زنگبار گرفته شده

تایلند: سرزمین قوم تای

ترکمنستان: سرزمین ترک + ایمان = ترکیمان = ترکمان = ترکمن سرزمین ترک هایی که مسلمان شده اند (مربوط به سده های آغازین اسلام)

ترکیه: سرزمین قوی ها (ترکی با پسوند عربی)

جامائیکا: سرزمین بهاران

جیبوتی: شاید به پادری بافته از الیاف نخل می گفتند (زبان آفار)

چاد: دریاچه (زبان بورنو)

چین: سرزمین مرکزی (چینی)

دانمارک: مرز قوم "دان"

دومینیکن: کشور دومینیک مقدس (اسپانیایی)

روسیه: کشور روشن ها، سپیدان

روسیه سفید / بلاروس: درخشنده روس / سفید روسی

رومانی: سرزمین رومی ها

زلاند نو: زلاند جدید (زلاند نام یکی از استان های هلند به معنای دریاست)

ژاپن: سرزمین خورشید تابان (ژاپنی)

سریلانکا: جزیره باشکوه (سنسکریت)

جزایر سلیمان: از نام حضرت سلیمان

سوئد: سرزمین قوم "سوی"

سوئیس: سرزمین مرداب

سودان: سیاهان (عربی)

سوریه: سرزمین آشور (سامی)

سیرالئون: کوه شیر

شیلی: پایان خشکی/ برف

عراق: شاید از ایراک به معنای ایران کوچک (فارسی)

عربستان سعودی: سرزمین بیابانگردان در تملک خاندان خوشبختواژه عرب به معنی گذرنده و بیابانگرد استسعود یعنی خوشبخت.

فرانسه: سرزمین قوم فرانک از اقوام سلتی

فلسطین: یکی از اسامی قدیم رود اردن

فنلاند: سرزمین قوم "فن"

فیلیپین: از نام پادشاهی اسپانیایی به نام فیلیپ

قرقیزستان: سرزمین چهل قبیله قرقیزی

قزاقستان: سرزمین کوچگران قزاقی

قطر: شاید به معنای بارانی (عربی)

کاستاریکا: ساحل غنی (اسپانیایی)

کانادا: دهکده زبان سرخپوستی "ایروکوئی"

کلمبیا: سرزمین کلمب (کریستف کلمب) (اسپانیایی)

کنیا: کوه سپیدی (زبان کیکویو)

کویت: دژ کوچک هندی (عربی)

گرجستان: سرزمین کشاورزان (یونانی)

لبنان: سفید (عبری)

لهستان: سرزمین قوم "له"

لیبریا: سرزمین آزادی

مجارستان: سرزمین قوم مجار (مجاری)

مراکش: مغرب

مصر: شهر، آبادی

مقدونیه: سرزمین کوه نشین ها، بلندنشین ها (یونانی)

مکزیک: اسپانیای جدید (اسپانیایی)

موریتانی: سرزمین قوم مور (لاتین)

میکرونزی: مجمع الجزایر کوچک فراسوی

نروژ: راه شمال

نیجر: سیاه (لاتین)

نیجریه: سرزمین سیاه (لاتین)

نیکاراگوئه: دریای نیکارائو (نام مردم آن منطقه) آگوئه (اسپانیایی)

واتیکان: گرفته شده از نام تپه ای به نام واتیکان (اتروسکی)

ونزوئلا: ونیز کوچک

ویتنام: اقوام "ویت" جنوبی (ویتنامی)

ویلز: بیگانگان (ژرمنی)

هلند: سرزمین چوب آلمانی

هند: پر آب (فارسی باستان)

هندوراس: ژرفناها (اسپانیایی)

یمن: خوشبخت

یونان: سرزمین قوم "یون


نوشته شده در سه شنبه 90/2/6ساعت 6:59 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

<      1   2   3      >

Design By : Pichak