سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

 
نابود کردن لامبورگینی گالاردو به خاطر نبودن خدمات پس از فروش
 

 
این فرد که یک تاجر در شهر چینگدائو، استان شاندونگ هست در پی اشکال فنی که در سوپر ماشینش به وجود می امد در تاریخ 29 نوامبر 2010 به خدمات فنی لامبورگینی در شهر چینگدائو زنگ می زند تا مشکل خودرو اش را که تازه 6 ماه است خریده، مطرح کند. آن ها هم یک گروه مهندس همراه با یک دستگاه تریلر می فرستند تا در صورت وجود مشکل اساسی ماشین را به تعمیرگاه مرکزی هدایت کنند

بعد از اینکه گروه متخصصان نمی توانند مشکل را بر طرف کند، ماشین را به تعمیرگاه هدایت می کنند و بعد از چند روز لامبورگینی به صاحب ماشین اعلام می کند به علت فشار زیادی که شما به خودرو وارد کرده اید دچار چنین مشکلی شده اید و ما نمی توانیم به طور رایگان به شما سرویس دهیم. مالک خودرو با مدیر عامل لامبورگینی در بخش آسیای میانه و چین تماس می گیرد ولی او هم کاری برای صاحب گالاردو انجام نمی دهد

مالک گالاردو که خدمات ضعیف پس از فروش را می بیند برای اعتراض، دست به کار عجیبی می زند. او یک گروه از کارگران ساختمانی را استخدام می کند تا در روز جهانی حقوق مصرف کنندگان، لامبورگینی گالاردو را نابود کنند. این تاجر معتقد است حقوق مصرف کننده در چین در حد بسیار ضعیفی قرار دارد و او این ماشین را برای به چالش کشیدن و سرعت انتخاب کرده پس باید لیاقت قیمت گزافش را داشته باشد. قیمت گالاردو در چین بین 529.000 تا 757.000 دلار است

 
ثروتمند چینی لامبورگینی خود را خرد کرد، آن هم فقط به خاطر یک نقص فنی

 


 
لازم به ذکر است بعد از این اقدام، فروش لامبورگینی در چین با 78 درصد کاهش رو به رو شده است

نوشته شده در یکشنبه 90/12/28ساعت 8:57 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


نابینایی که می‌بیند

بن آندر وود، پسری است که در سه سالگی بینایی خود را بر اثر ابتلا به سرطان از دست داد، اما از همان کودکی یاد گرفت که چگونه بدون داشتن چشم هم می‌توان دید.
 

این پسر که اهل کالیفرنیاست، توانست با همسالان خود به مدرسه برود، بسکتبال بازی کرده و دوچرخه‌سواری کند. او توانست با تقویت حواس دیگر خود، از آنها برای دیدن اطرافش استفاده کند، مانند کاری که خفاش‌ها و دلفین‌ها برای دیدن انجام می‌دهند و در پزشکی اکو‌لوکیشن نامیده می‌شود. او با این کار، حتی پزشکان را هم متعجب کرد. او حتی قادر است تفاوت یک اتومبیل پارک شده با یک کامیون را بفهمد. بن یکی از برندگان برنامه بریتیش گات تلنت در سری اول است.

 

 

 

نوازندگی با بینی

کلار هاوز، زنی است که با توانایی منحصر به فرد خود توانست داوران بریتیش گات تلنت که برنامه‌ای درباره شگفت‌انگیز‌هاست را حیرت‌زده کرده و برنده سری پنجم این برنامه باشد.
 

او قادر است با بینی خود فلوت بنوازد، اما نه یکی، بلکه دو تا با هم و همزمان. او فلوت‌ها را در سوراخ بینی خود گذاشته و با دمیدن در آنها به زیبایی یک موسیقیدان آن را می‌نوازد. او حتی در زمان اجرای نمایش، از دهان خود برای نفس گرفتن نیز استفاده نمی‌کند و با بینی خود، هم نفس کشیده و هم فلوت می‌نوازد. نواختن هر دو فلوت آن قدر با هم هماهنگ است که گویا دو نفر همزمان و از روی یک نت آهنگ می‌نوازند.

 

 

 

نوازندگی با پا

لیو وی پسری 23 ساله و اهل پکن، با توانایی خاص خود در نواختن پیانو، آن هم با استفاده از پاهایش توانسته است شهرتی جهانی به دست آورد.
 

لیو در یک سانحه تصادف دو دست خود را از دست داد و از آن به بعد بود که تصمیم گرفت با استفاده از پاهای خود، کارهایش را انجام داده و به دیگران تکیه نکند. لیو تا به حال در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی شرکت کرده و از برندگان سری برنامه‌های بریتیش گات تلنت - مسابقه کشف استعداد - سال 2010 است. او از کودکی، پیانو می‌نواخت و به همین خاطر با اصول آن آشنا بود و تنها با چند ساعت تمرین در روز، هم اکنون در ردیف ماهرترین پیانیست‌های دنیا قرار گرفته است.

 

 

 

گوش‌های پرتوان

نیک هل، یکی دیگر از برندگان بریتیش گات تلنت در سال 2009 است.
 

گوش‌های نیک از قدرت عجیبی برخوردار است طوری که می‌توانند یک سطل حاوی وسایل سنگین را که به آنها آویزان شده، تاب بدهد. نکته جالب اینجاست که او، سطل را با زنجیر از لاله گوش‌هایش آویزان می‌کند و خود این زنجیر هم بسیار سنگین است، ولی تا به حال هیچ آسیبی به گوش‌هایش وارد نشده است. او در یکی دیگر از نمایش‌هایش مته‌ای را از بینی خود عبور داده و حتی از دو سوراخ بینی‌اش یک چوب‌لباسی را آویزان کرد، اما این دو نمایش به اندازه تاب دادن سطل، مورد توجه داوران قرار نگرفت.

 

 

 

سریعترین دونده بدون پای جهان

اسکار پیستوریوس، دونده‌ای اهل جنوب آفریقاست که بدون داشتن پا و با دو پای مصنوعی، هر 100 متر را در 21 ثانیه طی می‌کند و نامش به عنوان سریع‌ترین دونده بدون پا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.
 

او توانست در مسابقات پارا المپیک آتن، مدال طلای دو 200 متر و مدال برنز دو 100 متر را کسب کند. پاهای اسکار از بدو تولد از ساق به پایین دارای استخوان‌های کوچک و نازک بود که راه رفتن را برای او غیرممکن کرده بود و به همین خاطر والدینش ترجیح دادند تا پاهای او را قطع کرده و برای او دو پای مصنوعی بسازند. اسکار برای دویدن از دو پای مصنوعی از جنس فیبر کربن استفاده می‌کند.

 

 

 

مردی که بدن خود را از راکت تنیس رد می کند

کاپیتان فردو، لقبی است که به مرد انعطاف‌پذیر 32 ساله اهل لندن داده شده است.
 

فردو قادر است به راحتی تمام بدن خود را از داخل یک راکت تنیس رد کند. او ابتدا یک دست خود را از داخل راکت عبور می‌دهد و سپس سرش، شانه‌ها و دست دیگر، از آن به بعد دیگر کار ساده به نظر می‌رسد و او راکت را از پاهایش در می‌آورد. بعد از اینکه کاپیتان فردو در برنامه تلویزیونی بریتیش گات تلنت شرکت کرد و در فهرست برگزیدگان قرار گرفت، نام و توانایی او جهانی شد و از آنجا بود که بیشتر سیرک‌های محبوب از او تقاضای همکاری کردند. او از کودکی آکروبات آموخته و با تمرین توانسته بود بدن خود را انعطاف‌پذیر بکند.

 

 

 

بلعیدن و پس دادن ماهی زنده

استیو استار قادر است چیزهایی مانند سکه، لامپ، توپ بیلیارد و حتی ماهی گلی را بلعیده و پس از چند دقیقه، بدون اینکه به اجسام یا خودش آسیبی وارد شده باشد، آنها را از دهانش خارج کند.
 

استیو حتی ماهی را دوباره زنده تحویل می‌دهد و حتی خودش هم نمی‌داند چطور می‌تواند این کار را انجام دهد. این توانایی عجیب و غریب استیو، باعث شد تا در سال 1990 برنده سری برنامه‌های تلویزیونی بریتیش گات تلنت باشد. استیو در آوریل 2010 نیز در این برنامه شرکت کرد و با خوردن چندین سکه و انگشتر برلیان داور برنامه و پس دادن آنها پس از چند دقیقه، باعث حیرت تماشاچیان شد و این بار نیز تا مرحله نهایی پیش رفت.

 

 

 

مردی که در قالب یخی می خوابد

ویم هوف 48 ساله اهل هلند قادر به ماندن و حتی شنا کردن در میان یخ‌هایی است که می‌توانند یک انسان عادی را در عرض چند دقیقه منجمد کنند و همین امر، باعث شده تا به او لقب مرد یخی داده شود.
 

ویم مدت 20 سال است که هر بار با نشان دادن توانایی‌های مختلف خود در تحمل سرما، همه را شگفت زده کرده و تا به حال بارها رکوردهای مختلفی که شامل رکورد گینس نیز می‌شود، از خود بجا گذاشته است. ویم در آخرین رکورد خود، 45 دقیقه در ظرفی یخی با دمای 20 درجه زیر صفر ماند. او همچنین در فنلاند با شکستن یخ رودخانه، داخل آب رفته و 60 متر را شنا کرد.

 

 

 

مرد مغناطیسی

لئو تو لین اهل مالزی به خاطر داشتن توانایی در جذب اجسام فلزی، مرد مغناطیسی لقب گرفته است.
 

او قادر است اجسام فلزی از دو کیلوگرم تا حداکثر 36 کیلوگرم را با بدن خود جذب کند. توانایی او به قدری عجیب است که تا به حال دانشمندان و پزشکان بسیاری از دانشگاه‌های مالزی را حیرت‌زده کرده و  درباره  او به تحقیق پرداخته‌اند. نکته جالب اینجاست که دو پسر و دو نوه‌اش نیز از این توانایی برخوردارند. نیروی مغناطیس در بدن لئو آن قدر زیاد است که می‌تواند با استفاده از یک جسم فلزی چسبیده به بدنش، وزنی معادل سه آجر را روی آن نگه دارد.

 

 

 

35 سال بی‌خوابی

تای نگوک، پیرمرد 67 ساله ویتنامی است که به خاطر داشتن بیماری اینزامنیا – بی‌خوابی – 35 سال است که نخوابیده است.
 

او به خاطر یک تب شدید در سال 1937 به این بیماری دچار شد، اما در سلامت او تا به حال کوچک‌ترین اختلالی وارد نشده است. با اینکه بی‌خوابی او یک بیماری به حساب می‌آید، اما  باعث شده تا نام او به عنوان یکی از انسان‌های عجیب و با توانایی خارق‌العاده در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود. تای با اینکه در روز به خاطر کار بسیار در مزرعه و پیاده روی‌های طولانی خسته می‌شود، اما باز هم خوابش نمی‌برد. از نظر او انسان، بدون خواب، مانند زمین بدون آب است.

 

 

 

مردی که با دندان قطار جابجا می کند

راتها کریشنان اهل هندوستان با داشتن قوی‌ترین دندان‌های دنیا توانسته است نام خود را در کتاب رکوردهای لیمکا به ثبت برساند.
 

او در آخرین رکوردزنی خود توانست تنها با دندان‌هایش و بدون کمک دست و پاهایش یک قطار هفت کابینه با وزن 300 تن را حدود سه متر بکشد. او در سال 2009 در برنامه بریتیش گات تلنت نیز شرکت کرد و توانست در فهرست برگزیدگان مرحله نهایی قرار گیرد اما موفق نشد برنده این برنامه باشد.

 

 

 

مردی که سوزن را در گوشت و پوست خود فرو می کند

تیم کریدلند قادر است بدون اینکه احساس درد داشته باشد، تعداد زیادی سوزن را در گوشت و پوست خود فرو کند و همین امر، باعث شده تا به او لقب پادشاه شکنجه داده شود.
 

همچنین نام دیگر تیم، جاسوزنی است. او از سال 1994 این کار را در سیرک بین‌المللی جیم رز آغاز کرد و کارش آن‌قدر جالب و منحصر به فرد بود که به سرعت شهرتی جهانی به دست آورد. تیم حتی قادر است تعداد زیادی سوزن خورده و تمام آنها را دوباره از دهان خود خارج کند. او قادر است روی سوزن‌ها راه برود، بخوابد و آنها را از بدن خود عبور دهد. نام تیم نیز در فهرست عجیب‌ترین‌های کتاب گینس قرار گرفته است.

 

 

 

مرد هندی هواپیما را با گوشهایش جابجا کرد

این مرد هندی قادر است با گوشهایش هواپیمای غول پیکری را جابجا کند.
 

مانجیت سینگ 57 ساله اهل هندوستان که تا به حال بیش از 30 رکورد در کتاب رکوردهای گینس و لیمکا ثبت کرده، دارای گوش‌ها و موهای پر قدرتی است که می‌تواند به وسیله آنها، اتومبیل، اتوبوس و حتی هواپیما را بکشد. او می‌تواند وزنه‌ای بیش از 85 کیلوگرم را با گوش‌هایش بلند کند. مانجیت در یکی از رکوردهایش، هواپیمایی با هشت تن وزن را به طول سه متر به وسیله گوش‌های خود کشید. گوش‌های مانجیت انعطاف‌پذیری خاصی دارند و می‌تواند آنها را به راحتی با گیره‌ای محکم به طناب ببندد. او به خاطر داشتن چنین قدرتی، مرد آهنین لقب گرفته است.

 

 

 

نوشتن با اشک چشم

رو آنتینگ چینی که هم اکنون 56 سال سن دارد، می‌تواند با آبی که از چشمانش بیرون می‌پاشد، روی یک کاغذ متنی بنویسد یا یک طرح ساده را نقاشی کند.
 

او در ابتدا آب را از بینی خود بالا کشیده و آن را با فشار فراوان، مانند اسپری از چشمان خود بیرون می‌پاشد. رو وقتی نه ساله بود، برای شنا به رودخانه رفت که ناگهان دچار گرفتگی پا شده و در آب فرو رفت و آب زیادی خورد. او پس از نجات یافتن، متوجه شد که آب از چشم او خارج می‌شود و از آنجا بود که به توانایی خود پی برد. اما رو تا 20 سالگی این توانایی را از همه پنهان می‌کرد. او می‌تواند آب را به فاصله سه متر بیرون بپاشد.

 

 

 

مردی که با گوش‌هایش بادکنک باد می کند

وی مینگ تنگ، مرد چینی 55 ساله دارای گوش‌هایی است که توانایی دمیدن دارند. در حدود 30 سال پیش مینگ تنگ متوجه شد که ازگوش‌هایش هم می‌تواند هوا را خارج کند؛ یعنی در واقع عمل بازدم را انجام دهد.
 

از آن به بعد بود که با انجام حرکات عجیب و غریب با گوش‌هایش همه را متعجب کرده و نام خود را در گینس ثبت کرد. مینگ تنگ در فستیوال بهاری چین توانست 20 شمع را با گوش‌هایش خاموش کند. همچنین او قادر است با نگه داشتن بینی و بیرون دادن هوا از گوش خود، حتی یک بادکنک را باد کند.

 

 

 

پلک‌هایی که با آن اتومبیل حرکت می کند

سونگ تائو اهل چین دارای پلک‌هایی بسیار قوی است که می‌توانند یک اتومبیل را به حرکت در آورند.
 

او توانسته است با این نیروی منحصر به فرد، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت کند. او طناب‌هایی را به اتومبیل متصل کرده و قلاب‌های آن را به پلک‌های پایینش وصل می‌کند و اتومبیل را به جلو می‌کشد. سونگ در یکی از رکوردهایش توانست یک اتومبیل را به اندازه دو متر جابه‌جا کند و در یکی دیگر از رکوردهایش، دو سطل پر از آب که هر کدام سه لیتر وزن داشت را با پلک‌هایش بلند کرد. با وجود فشار بیش از حدی که به چشم‌ها و پلک‌های سونگ وارد می‌شود اما تا به حال هیچ مشکلی برای او به وجود نیامده است.

 

 

 

 مردی که با حس ششم اجسام را جابجا می کند

میروسلاو ماگولا اهل مونیخ آلمان، توانایی عجیبی در جذب و حرکت دادن اجسام دارد و این کار را تنها با تمرکز کردن روی آنها انجام می‌دهد.
 

جالب اینجاست که برخی افراد با داشتن نیروی مغناطیس در بدن‌شان فقط می‌توانند اجسام فلزی را جذب کنند اما میروسلاو هر شیئی را می‌تواند با بدن خود جذب کند. میروسلاو از کودکی متوجه شد که می‌تواند با تمرکز کردن بر یک شیء آن را حرکت دهد و این کار آن‌قدر برایش جالب بود که تصمیم گرفت توانایی خود را افزایش دهد. او پس از مدتی متوجه شد که می‌تواند اجسام را از زمین بلند کرده یا به بدن خود بچسباند. او با شرکت در چند سری از برنامه‌های بیرتیش گات تلنت و انجام کارهای عجیب داوران و تماشاگران را حیرت‌زده کرده و برنده سال 2004 این برنامه شد.

 

 

 

 مردی که روی سرش ماشین نگه می دارد

جان ایوانس تا به حال 33 رکورد در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده و دو بار در برنامه بریتیش گات تلنت تا مرحله نهایی پیش رفته است.
 

جان می‌تواند سنگین‌ترین اجسام را بدون وارد ‌شدن  صدمه به گردن و کمرش روی سر خود به حالت تعادل نگه دارد. در رکوردهای او، نگه داشتن یک اتومبیل مینی کوپر، 98 پاکت شیر، 230 ظرف پر از آب و بشکه‌ای پر از هیزم‌های آتش زده را می‌توان مشاهده کرد که تمام این موارد صدها کیلوگرم وزن داشتند. قدرت سر و گردن جان آن قدر زیاد است که می‌تواند بدون کوچک‌ترین حرکتی، اجسام را ثابت نگه داشته و حتی با آنها راه برود.

 


نوشته شده در یکشنبه 90/12/28ساعت 8:21 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 پروردگارا در این روزهای پایانی سال 90،

به خواب دوستانم آرامش،

به بیداریشان آسایش،

به زندگیشان نشاط،

به عشقشان ثبات،

به عهد و مهرشان وفا،

به عمرشان عزت،

به رزقشان برکت

و به وجودشان صحت،

عطا بفرما.

آمین یا رب العالمین

با آرزوی بهترین شادباش ها


نوشته شده در شنبه 90/12/27ساعت 5:51 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

جهان عجایب : بزرگ ترین و پیر ترین درختان جهان بسیار باشکوه هستند چرا که شاهد ظهور و سقوط تمدن های متعددی بوده اند. مثلاً ژنرال شرمن، بزرگترین درخت تک ریشه ای که تا به حال شناخته شده و یا تجیکو با 9550 سال قدمت که قدیمی ترین درخت کلونال است. جولیان هایت می گوید "درختان باستانی پیوند زنده ی ما انسان ها با گذشته هستند و در جریان تغییرات همیشگی، شکل خود را حفظ می کنند. این داستان درختان است اما به نوعی قصه ی ما انسانها نیز هست. هر درخت شکل و شخصیتی مخصوص به خود دارد که در طول زندگی اش آن را حفظ می کند.”

با این مقدمه بیایید در مورد جالب ترین درختان جهان بیشتر بدانیم؛ این لیست تنها به کهن ترین ترین درختان نمی پردازد بلکه آنهایی که دارای شکل یا حالت منحصر به فردی هستند را نیز مورد توجه قرار می دهد.

10. درخت بلوط فرشته
 

این درخت 1500 ساله در  جزیره ی جونز و در ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا قرار دارد. شاخه های این درخت بلند بر مساحتی حدود 5 کیلومتر مربع سایه می افکنند. گفته می شود که این درخت یکی از قدیمی ترین ارگانیسم های زنده در شرق رودخانه ی می سی سی پی است. اندازه ی محیط تنه ی درخت بلوط فرشته 8 متراست و هر یک از شاخه های آن تا 30 متر کشیده شده اند. این درخت بلایای طبیعی بسیاری را از سر گذرانده است که از آن جمله می توان به زلزله ای در سال 1886، سیل های بیشمار و طوفان هایی مثل طوفان هوگو در سال 1989 اشاره کرد.

9. الیا بوی بون، درخت زیتون وووِز
 

آیا باور دارید که کهن ترین درخت زیتون جهان هنوز هم هرسال زیتون های خوش مزه به بار آورد؟ دانشمندانِ دانشگاه کرت، عمر این درخت را بین 3500 تا 4000 سال تخمین زده اند؛ محیط تنه ی این درخت بیش از 4,5 متر است. این درخت در روستای آنو وووز در کرت قرار دارد و سالانه حدود 20 هزار نفر از آن دیدن می کنند.

8. درخت خون اژدها
 

این درخت کمیاب که به نام درخت اژدهای سوکوترا نیز مشهور است در کشور یمن قرار دارد و مشهور ترین گیاه در جزیره ی یمنی سوکوترا است. بر اساس آمار یونسکو 37 درصد از گیاهان، 90 درصد از خزندگان و 95 درصد از حلزون های موجود در این جزیره در هیچ جای جهان وجود ندارند.

درخت اژدها شبیه به یک چتر است و به این دلیل به نام خون اژدها مشهور است که یک مایع سرخ رنگ از خود ترشح می کند. ساکنان محلی هنوز هم از این مایع به عنوان یک ماده ی شفا بخش در تولیدات آرایشی و یا به عنوان رنگ در تزئین سفال استفاده می کنند.

7. درخت توله
 

ارتفاع این درخت توله ی بزرگ بیش از 35 متر است و در شهر اوخاکا در مکزیک قرار دارد. هر یک از شاخه های این درخت می توانند یک درخت مستقل باشند. محیط تنه ی این درخت 36 متر است؛ این درخت به قدری بزرگ است که در ابتدا دانشمندان تصور می کردند چندین درخت به هم چسبیده و باعث بوجود آمدن آن شده اند اما آزمایش هایی که بر روی DNA آن انجام شد خلاف این نظریه را ثابت کرد.

6. درخت بائوباب قوری
 

هر 8 گونه ی درخت بائوباب منحصربه فرد و جالب هستند. درخت بائوباب آفریقایی بومی سرزمین آفریقا است اما درآسیا و شبه جزیره ی عربستان هم یافت می شود. 6 گونه از این درخت بومی منطقه ی ماداگاسکار هستند و یک گونه ی دیگر هم در استرالیا یافت می شود.

موضوع جالب در مورد این گونه ی خاص از درختان این است که آنها شبیه بطری و گاهی شبیه به قوری هستند؛ این گونه ی خاص در ایفاتی در ماداگاسکار است. درختی که در عکس مشاهده می کنید 1200 سال سن دارد. این نوع درخت می تواند تا 120 هزار لیتر آب در خود ذخیره کند و از سخت ترین خشکی ها جان سالم به در ببرد.

5. درختان تا فروم
 

این درختان که بر روی بقایای یک معبد کامبوجی به نام تا فروم رشد کرده اند بسیار جالب هستند. دو گونه درخت خاص در این معبد رشد کرده اند. برخی از متخصصین معتقدند که درخت بزرگ تر گونه ای به نام سیبا پنتاندرا باشد و گروهی دیگر معتقدند که این درخت یک تیت پاک است، درختان کوچک تر که به درخت اصلی چسبیده اند نوعی درخت انجیر چسبنده هستند. ریشه های غول آسای این درخت سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را به این محل می کشاند.

4. متو سلاه
 

درخت کاج بزرگ بیسین بریستلکون، نوعی درخت پر عمر است که در ایالت های یوتاه، نوادا و کالیفرنیا رشد می کند. رشد این درخت بسیار کند است و برگ های سوزنی این درخت تا 40 سال سبز می مانند. این درخت قدیمی ترین درخت غیر کلونالی زنده بر روی زمین است. این درخت در سال 1957 توسط 2 دانشمند بررسی شد و سن دقیق آن در آن سال 4789 سال بود. از آنجایی که ممکن است به این درخت صدمه وارد شود محل دقیق آن گزارش نشده اما جایی در رشته کوه سفید کالیفرنیا است.

3. درخت پشم ابریشمی
 

این درخت زیبا از خانواده ی درختان مالو است. بومی مناطق استوایی و جنگل های حاشیه ای این مناطق در آمریکای جنوبی مثل برزیل و آرژانتین است. ارتفاع این درخت به حدود 25 متر می رسد و در تنه و شاخه های آن برجستگی هایی وجود دارد که اجازه می دهد آب را در زمان خشکسالی ذخیره کند. اندازه ی گل های زیبای قرمز، صورتی یا بنفش این درخت بین 12 تا 24 ساتی متر است. این گل ها تبدیل به میوه های گلابی شکلی می شوند که داخل آنها پر از دانه هایی است که در نوعی پشم بسیار نرم قرار گرفته اند. از این پشم نرم گاهی برای درست کردن کوسن استفاده می شود.

2. درخت اوکالیپتوس رنگین کمان
 

این درخت نوعی اوکالیپتوس همیشه سبز است که ارتفاع آن تا 75 متر می رسد. پراکندگی این درخت از مناطقی در اندونزی تا فیلیپین است. چیزی که باعث می شود این درخت بسیار خاص باشد،  نوار های زرد، سبز، صورتی، قرمز، بنفش و نارنجی رنگی است که شاخه ها و تنه ی این درخت را پوشانده است و این رنگ های زیبا کاملاً طبیعی هستند. سطح پوسته ی این نوع درخت بسیار نرم است و در هنگام رشد لایه هایی از آن جدا می شوند. این جریان در زمان های متعدد و در قسمت های متفاوتی از درخت اتفاق می افتد. هرچه از عمر پوسته ی جدید می گذرد رنگ آن از سبز روشن به سبز تیره ی مایل به آبی یا بنفش و بعد صورتی و نارنجی تغییر می کند. و چون این اتفاق در قسمت های متفاوتی از درخت می افتد این حالت به صورت نوارهای رنگی در کنار هم قرار می گیرند که تنه ی این درخت را به یک تابلوی نقاشی تبدیل می کنند.

1. درخت زندگی
 

نمونه های بسیاری از درختان کهنسال وجود دارند اما نکته ی بسیار جالبی که در مورد این تک درخت 400 ساله وجود دارد این است که توانسته در وسط بیابان و بدون هیچ منبع شناخته شده ای از آب دوام بیاورد. این درخت که درفاصله ی 2 کیلومتری جبل دخان در بحرین قرار دارد یکی از عجایب طبیعی است. اگر می خواهید منحصر به فرد بودن این درخت را به خوبی درک کنید آن را در نقشه ی هوایی گوگل تماشا کنید و می بینید که از هر نوع گیاهی بسیار دور است.

نوشته شده در پنج شنبه 90/12/25ساعت 10:32 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 

 
تجمع ساکنان حومه فرودگاه فرانکفورت آلمان در اعتراض به مزاحمت های ناشی از انجام پروازهای شبانه این فرودگاه برای ساکنان محلی

تجمع ساکنان حومه فرودگاه فرانکفورت آلمان
 

نمایی زیبا از شهر تفلیس

نمایی زیبا از شهر تفلیس
 
 

پارکینگ طبقاتی مکانیزه نمایشگاه اتومبیل فولکس واگن در وولفسبورگ آلمان

نمایشگاه فروش اتومبیل فولکس واگن در وولفسبورگ آلمان
 

برگزاری جشن آب پاشی در شهر ایمفال هند


 

به هوا فرستادن بالن آرزوها در نخستین سالگرد فاجعه سونامی فوکوشیما در ژاپن


 

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در حال صحبت تلفنی با کرزای و عذرخواهی از رییس جمهوری افغانستان به دلیل اقدام یک سرباز آمریکایی در قتل عام 16 غیر نظامی افغان

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا
 

اقدام عجیب نخست وزیر لوکزامبورگ در اجلاس وزرای حوزه یورو . این مقام لوکزامبورگی دست های خود را دور گردن وزیر اقتصاد اسپانیا حلقه کرده است . در شرح این عکس نوشته نشده که آیا آقای نخست وزیر مشغول مجادله با وزیر اسپانیایی است یا نه؟

نخست وزیر لوکزامبورگ
 

 
شو سگ ها در بیرمنگام بریتانیا

شو سگ ها

شو سگ ها

 


حضور امپراتور ژاپن و همسرش در مراسم گرامیداشت یاد قربانیان سونامی سال گذشته فوکوشیما (توکیو)

امپراتور ژاپن و همسرش

و مراسمی به همین ماسبت در میاگی ژاپن

سالگرد سونامی در فوکوشیما

 


سوگواری خانواده یک نوجوان 12 ساله فلسطینی که در حملات هوایی اسراییل به غزه به شهادت رسیده است (جبالیه غزه)

غزه

 


نمایی زیبا از ساحل دبی

ساحل دبی

 


پناه گرفتن اسراییلی ها در لوله های سیمانی در شهر نیتزان از بیم حملات راکتی



 


مسابقات سنتی گاورانی در شهر ماری پاکستان

مسابقات گاورانی
 


کودک هندی در لباس سنتی در یک عروسی دسته جمعی در شهر الله آباد

کودک هندی

 


مسابقه اسکی ماراتن در سوییس با حضور 12 هزار داوطلب

اسکی ماراتن در سوییس

 


یک سه چرخه جالب به شکل کفش زنانه در حیدرآباد هند

سه چرخه

 


آموزش آرایشگری به زنان و دختران افغان در هرات

دختران افغان
 


حمل مجسمه داود از استانبول به نیویورک (محله منهتن)

مجسمه داود

 


نمایی زیبا از "رودخانه مار" در ایالت وایومینگ آمریکا . پیچ های این رودخانه از بالا بسیار شبیه مار است

رودخانه مار
 


حمله هوایی اسراییل به خودروی یکی از رهبران فلسطینی در غزه

غزه



اجرای آتش بازی در مهد کودکی در سیچوان چین

آتش بازی

 


نمایش مجسمه مومی آن فرانک یکی از مشهورترین قربانیان اردوگاه آشویتس در برلین

مجسمه مومی

 


پلیس شیلی در حال مقابله با تظاهرات فعالان زن در روز جهانی زن در سانتیاگو شیلی

پلیس شیلی

 


تظاهرات معترضان فسطینی در روستای نبی صالح در کرانه غربی علیه اسراییل

معترضان فسطینی

 


برگزاری نمایشگاه از 250 هزار عکس از فاجعه سونامی فوکوشیما در نخستین سالگرد این فاجعه

سالگرد سونامی فوکوشیما

 


فستیوال سواری گرفتن از اسب وحشی در اروگوئه

اسب وحشی
 


شرکت نیکولا سارکوزی نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در یک گفتگوی تلویزیونی به همراه کارلا برونی همسرش

نیکولا سارکوزی

 


مراسم روشن کردن شمع در معبدی در بانکوک

بانکوک
 


آکواریوم جورجیا در آتلانتا

آکواریوم

 


انبوه عنکبوت ها گرفتار در تار تنیده خودشان در سیلاب شهر  واگا واگا در جنوب شرق استرالیا

تارعنکبوت

 


بر زمین چیدن هزار کفش به مناسبت روز قدردانی از معلولین در کارولینای جنوبی

روز قدردانی از معلولین

 


مراسم فستیوال رنگ آمیزی هندوهای پاکستانی

فستیوال رنگ آمیزی

 


نمایش یک گروه هندی در نمایشگاه تجارت توریسم در برلین

تجارت توریسم


 


مادر تنبل آمریکایی شوهرش را مجبور کرده تا همسر و فرزندش را یکجا روی کالسکه بکشد ( اوهایو)



 


نوشته شده در پنج شنبه 90/12/25ساعت 10:5 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 

 روزهایی که دلشکسته ام یاد حرفهای پدر ژپتو به پینوکیو می افتم که میگفت:پینوکیو!؟

چوبی بمان...

آدم ها سنگی اند....

دنیایشان قشنگ نیست


نوشته شده در چهارشنبه 90/12/24ساعت 2:10 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

می خواهم برگردم به روزهای کودکی
آن زمان ها که :
پدر تنها قهرمان بود
عشــق، تنـــها در آغوش مادر خلاصه میشد
بالاترین نــقطه ى زمین، شــانه های پـدر بــود
...
... ... بدتـرین دشمنانم، خواهر و برادر های خودم بودند
تنــها دردم، زانو های زخمـی ام بودند.
تنـها چیزی که میشکست، اسباب بـازیهایم بـود
و معنای خداحافـظ، تا فردا بود

نوشته شده در چهارشنبه 90/12/24ساعت 2:9 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


دردسرهای عکاسی از ببر سفید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یکی از چهار توله ببر سفید در پارک حیات‌وحش استاکنبروک واقع در شلاس‌هولت-استاکنبروک آلمان با جناب عکاس بازی می‌کند. این توله ببرهای نادر در اواسط بهمن گذشته متولد شده‌اند.




نادرترین شیرهای جهان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مسوولان پارک سرنگتی در هادنهاگن آلمان که به تازگی صاحب سه توله شیر سفید شده‌اند، آنها را در برابر دوربین عکاسان به نمایش درآورده‌اند. شیرهای سفید از نادرترین گونه شیرهای آفریقایی هستند.




بزرگ‌ترین جونده روی زمین

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


توله هشت‌روزه کپی‌بارا به‌همراه مادرش ساکن باغ‌وحش سن‌دیگو در کالیفرنیا هستند. کپی‌بارا، بزرگ‌ترین جونده روی زمین و بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است.




ببرهای آدم‌خوار در هند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ببرها باشکوه‌ترین و کم‌تعدادترین گربه‌سانان بزرگ حاضر در طبیعت به شمار می‌روند. هرچند تعداد اندکی از آنها در مناطق حفاظت‌شده زندگی می‌کنند، اما گاه پیش می‌آید که ببرها از حصارها فرار می‌کنند و ... در هندوستان، هر از گاهی پیش می‎آید که ببرها از حصارها و حفاظ‌های منطقه سکونت خود فرار می‌کنند و با حمله به روستاها، افسانه ببرهای آدم‌خوار را زنده می‌کنند.




ضیافت شاهانه سلطان بیشه‌زار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


دوربین‌های روباتی این امکان را فراهم کرده‌اند تا زندگی طبیعی حیوانات را از نمایی نزدیک تماشا کنیم و تصاویری دلهره‌آور و متفاوت با آن‌چه لنزهای تله از دور نشان می‌دادند، ببینیم. به گزارش نیوساینتیست، تصویر زیر که با هدایت ویلیام بارارد لوکاس، عکاس انگلیسی مشهور حیات‌وحش گرفته شده، به کمک روباتی عکاس به نام بیتل‌کم2 تهیه شده؛ روباتی 5هزار پوندی مجهز به بدنه مقاومی از آلومینیوم و فایبرگلس که از راه دور هدایت می‌شود.

این روبات می‌تواند به راحتی به نزدیکی از حیوانات وحشی برسد و با توجه به نقطه دید نزدیک به سطح زمین و زاویه دید عالی و از همه مهم‌تر، عمق میدانی که در چنین تصاویری می‌توان ایجاد کرد، چشم‌اندازی متفاوت با هرآن‌چه لنزهای تله تا امروز شکار می‌کردند، فراهم کند. بارارد لوکاس در پروژه اول خود به سراغ شیرهای درنده آفریقایی رفت و پس از آن قصد دارد از پلنگ‌ها و گرگ‌های اتیوپی عکاسی کند.




نگاه مرگبار افعی شاخ‌دار

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


این تصویر عجیب‌وغریب، گونه جدیدی از افعی شاخ‌دار را در جنگل‌های بارانی تانزانیا نشان می‌دهد که فقط 60 سانتی‌متر درازا دارد. بدن این مار با طرح زیگ‌زاگ سیاه و زردرنگ پوشیده شده و چشمانش سبز زیتونی است.




طلوعِ آفتابِ عروسِ دریایی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این عکس از آنجل فیتور که جزو تصاویر قابل‌تقدیر نشنال‌جئوگرافیک در سال 2011 برگزیده شده، عروسی دریایی با نام علمی Cotylorhiza tuberculata در مرداب ساحلی مارمنور اسپانیا نشان می‌دهد. این عروس دریایی با نوعی جلبک هم‌زیستی دارد و همزمان با طلوع خورشید به سطح آب نزدیک می‌شود تا جلبک‌ها با استفاده از نور خورشید، انرژی مورد نیاز را تامین کنند.




گرداب 150 کیلومتری پلانکتون‌ها در اعماق اقیانوس

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در اعماق سطح آب، اقیانوس شرایط خاص خود را دارد. گردبادهای زیرآبی بر خلاف توفان‌های ویرانگر زمینی، از ویژگی حیات بخشی برخوردارند و تصاویر ماهواره‌ای، تنها ابزار فعلی برای آشکار کردن این ویژگی‌هاست. در اعماق سطح آب، اقیانوس آب و هوای خاص خود را دارد. گرداب‌های عظیمی مانند آن‌چه در عکس زیر مشاهده می‌کنید، نشان‌دهنده غوغایی است که زیر آب را به تکاپو واداشته است. این عکس که توسط ماهواره Terra ناسا در ماه دسامبر / آذرماه گرفته شده و به تازگی منتشر شده است.

به گزارش نیوساینتیست، بر خلاف توفان‌های ویرانگر زمینی، این گردبادهای اقیانوسی مواد مغذی را از اعماق آب بیرون می‌کشد و در نواحی لم‌یزرع و بی حاصل اقیانوسی، غذای توده‌های حیات میکروسکوپی دریایی را فراهم می‌کند. گرداب‌‌ها معمولا از سیستم جریان‌‌های اصلی اقیانوسی منشعب می‌شوند و می‌توانند ماه‌ها دوام بیاورند. این گرداب احتمالا از جریان Agulhas سرچشمه گرفته است، جریانی که در امتداد سواحل جنوب‌شرقی آفریقا و اطراف شاخ آفریقا حضور دارد. در واقع، این گرداب به دلیل ویژگی‌های حیات‌بخش خود از فضا قابل مشاهده است. رنگ آبی روشن‌تر آن در مقایسه با آب‌های اطراف به دلیل شکوفایی پلانکتون‌ها در این چرخابه 150 کیلومتری است.




حباب هوا در اقیانوس چطور صعود می‌کند؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مارک تیپل، عکاس نشنال‌جئوگرافیک مشغول غواصی در اقیانوس بود که توجهش به حباب‌های هوایی که در آب صعود می‌کردند، جلب شد. این حباب‌ها همراه با صعود، متورم می‌شدند تا آن‌که به نیم‌دایره تبدیل می‌شدند.

برای آن‌که حباب پایدار باقی بماند، فشار درون و بیرون آن می‌بایست برابر باشد. فشار آب متناسب با عمق آب است و تقریبا به‌ازای هر 10 متر افزایش عمق، یک اتمسفر (معادل فشار هوا در سطح آب‌های آزاد) اضافه می‌شود. مقدار هوای محبوس در حباب ثابت است و به همین دلیل برای پایدار ماندن، می‌بایست فشار درون حباب افزایش یابد که این کار با کاهش حجم اتفای می‌افتد. برای مشاهده این اثر نیاز به اقیانوس نیست، در عمق 4 متری استخرهای معمولی هم می‌توان این پدیده را مشاهده کرد!




فراکتال‌های صحرایی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر این تصویر شما را به یاد زمینی پوشیده از برف و جریان گل‌ولای می‌اندازد، سخت در اشتباهید. این نمای هوایی، الگوهای درخت‌مانند رودهایی را در صحرای باجای کالیفرنیا در مکزیک نشان می‌دهد. در این تصویر که آدریانا فرانکو برای نشنال‌جئوگرافیک ارسال کرده، الگوهای شاخه‌شاخه‌ای را می‌بینید که یادآور مفهوم فراکتال است، شکل‌های خودمتشابهی که بخش‌های ریز و درشت آن شبیه به یکدیگرند.




عجیب‌ترین تصویر سال !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


عجیب‌ترین تصویر سال؟ نه، این تنها تصویر موجود از یک تور زیردریایی است. این کوسه‌ماهی ببری ماده اندازه بدنش را به ردیفی از غواصان اسکوبا در ساحل تایگر در باهاما، یک نقطه محبوب اکوتوریسم (توریسم طبیعی)، نشان می‌دهد. نگرانی‌های ابراز شده است که این محل‌های اکوتوریسم ممکن است شیوه زندگی طبیعی کوسه‌ها را که برای یافتن غذا پرسه‌زنی می‌‌کنند، مختل کنند، زیرا ماهیان شکارچی غول‌آسا بیش از حد به غذاهایی که راهنماهای تورها برای کشاندن آنها به سمت خودشان می‌دهند، وابسته می‌شوند. اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که این نگرانی بی‌مورد است. در واقع اکوتوریسم مسئولانه با تشویق کردن دولت‌های محلی به حفاظت از کوسه‌ها ممکن است به این جانوران سود برساند.




بزرگترین آکواریوم استوانه ای جهان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

درون این آکواریوم تمام شیشه ای اکریلیک چیزی در حدود نهصد هزار لیتر آب وجود دارد
که در آن بیش از 2600 ماهی در 56 نوع موجود می باشد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این آکواریوم ساخت یک شرکت آمریکایی به نام رینولدز پلیمر می باشد
که با هزینه 12.8 میلیون یورو در شهر برلین آلمان ساخته شده است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این آکواریوم دارای 25 متر ارتفاع و 11 متر قطر است. جالب اینکه از وسط این اکواریوم یک آسانسور عبور می کند
که زیبایی درون آکواریوم را گردشگران و مهمانان هتل رادیسون می توانند مشاهده کنند.



بزرگترین پروانه بید در جهان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


محققی در منطقه هیمالیا موفق به عکاسی از گونه ای از پروانه بیدی با نام "آتاکوس" یا "اطلس" شد که به عنوان بزرگترین پروانه بید در جهان معرفی شده است. این پروانه شگفت انگیز که توسط محققی به نام "ساندش کادور" در شرق منطقه هیمالیا مشاهده شده است، طول بالهایی برابر با 25 سانتیمتر دارد.

کادور که این پروانه را حشره ای غول پیکر می نامد تایید می کند که زمانی که پروانه بالهایش را از هم باز کرد درست مانند این بود که حشره قصد حمله دارد و حالتی دفاعی به خود گرفته است. کادور پس از غلبه بر ترس خود به حشره نزدیک شده و عکسبرداری از آن را آغاز کرد. با این همه حقیقت این است که این پروانه غول پیکر با وجود ابعاد بزرگی که دارد کاملا بی خطر است.




دل و جرأت یعنی این!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این تصویر هیجان‌انگیز را از دن پاتر، صخره‌نورد و یکی از قهرمانان پرش با لباس پرنده گرفته است. پاتر به نمایش‌های نفس‌گیر در ارتفاعات مشهور است که گوشه‌ای از آن را در این تصویر می‌بینید. در این‌ تصویر، پاتر در قله کاتدرال پارک ملی یوسمیت به ارتفاع 3300 متر مشغول انجام حرکت‌های نمایشی است.


نوشته شده در سه شنبه 90/12/23ساعت 9:21 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

خطا از من است،می دانم.

از من که سالهاست گفته ام"ایاک نعبد"

اما به دیگران هم دل سپرده ام...

از من که سالهاست گفته ام"ایاک نستعین"

اما به دیگران هم تکیه کرده ام

اما رهایم نکن

بیش از همیشه دلتنگم

به اندازه ی تمام روزهای نبودنم

 


نوشته شده در دوشنبه 90/12/22ساعت 11:23 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

ای نگاهت نخی از مخمل و از ابریشم
چند روزیست که هر دم به تو می اندیشم
به تو آری به تو یعنی به همان منظر دور
به همان سبز صمیمی به همان باغ بلور
به همان سایه همان وهم همان تصویری
که سراغش ز غزلهای خودم می گیری
به همان زل زدن از فاصله ی دور به هم
یعنی آن شیوه ی فهماندن منظور به هم
به تبسم به تکلم به دل آرایی تو
به خموشی به تماشا به شکیبایی تو
به نفس های تو در سایه سنگین سکوت
به سخن های تو با لحجه شیرین سکوت
شبحی چند شب است آفت جانم شده است
اول نام کسی ورد زبانم شده است
در من انگار کسی در پی انکار من است
یک نفر مثل خودم عاشق دیدار من است
یک نفر ساده چنان ساده که از سادگیش
می شود یک شبه پی برد به دلدادگیش
آه ای خواب گران سنگ سبک بار شده
بر سر روح من افتاده وآوار شده
در من انگار کسی در پی انکار من است
یک نفر مثل خودم تشنه ی دیدار من است
یک نفر سبزه چنان سبز که از سرسبزیش
می توان پل زد از احساس خدا تا دل خویش
رعشه ای چند شب است آفت جانم شده است
اول نام کسی ورد زبانم شده است
ای بی رنگ تر از آینه یک لحظه بایست
راستی این شبح هر شبه تصویر تو نیست ؟
اگر این حادثه ی هر شبه تصویرتو نیست
پس چرا رنگ تووآینه اینقدر یکیست؟
حتم دارم که تویی آن شبح آینه پوش
عاشقی جرم قشنگی ست به انکار مکوش
آری آن سایه که هر شب آفت جانم شده بود
آن الفبا که همه ورد زبانم شده بود
اینک از پشت دل آینه پیدا شده است
وتماشاگه این خیل تماشا شده است
آن الفبای دبستانی دلخواه تویی
مشق من آن شبح شاد شبانگاه تویی
******************************

 

 

 


نوشته شده در یکشنبه 90/12/21ساعت 12:32 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

   1   2   3   4   5      >

Design By : Pichak