سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

یک عکاس طبیعت با سفر به پارکهای ملی در کشور نامیبیا توانست تصاویری شگفت انگیز از طبیعت آفریقا تهیه کند که بیشتر به آثار نقاشی شباهت دارند.
این عکسهای رویایی را "فرانس لنتینگ" از پارک ملی "نامیب- ناکلافت" در نامیبیا گرفته و مجله نشنال جغرافی آنها را منتشر کرده است.
 
نامیبیا
 
1- این عکس که زیباتر از یک تابلوی نقاشی به نظر می‌رسد بر روی وب به یک مورد خاص تبدیل شده است. "فرانس لنتینگ" در خصوص اینکه چگونه این عکس را گرفته است توضیح داد: "این عکس را در لحظه طلوع آفتاب گرفتم زمانی که نور گرم صبحگاهی درحال نورافشانی به روی یک ریگزار وسیع قرمز دارای مقداری علف مایل به سفید بود درحالی که خاک بیابان هنوز در سایه قرار داشت. این خاک آبی به نظر می‌رسد چون رنگ آسمان را بازتاب می‌کند. به سبب کنتراست میان سطح اول در سایه و عمق درخشان تصویر، من از فیلتر درجه بندی شده ای که کنتراست را کاهش می‌دهد استفاده کردم. لحظه مطلوب زمانی بود که خورشید تا عمق ریگزار پیش رفت اما هنوز به خاک بیابان نرسیده بود. من برای کم کردن پرسپکتیو، دیافراگم را کاملا بستم."
 
 
2- ریگزارهای بیابان "سوسوس ولی" به ارتفاع دهها متر بر روی هم انباشته شده اند.
 

 

 
3- فوکهای دریایی در کیپ کراس، ساختاری سنگی در ساحل اسکلت در نامیبیا
 

 

 
4- اجتماع فلامینگوهای صورتی در آبهای "ساندیویچ هاربور". در این منطقه بیش از 100 گونه پرنده زندگی می‌کنند.
 

 

 
5- زیر آسمان پرستاره، این درختان همانند محافظان بیابان نامیبیا به نظر می‌رسد. گلهای این گونه مقاوم درخت "آلوئه" (درخت صبر) به پرندگان و حشرات شهد خود را عرضه می‌کنند.
 

 

 
6- فیلهایی که در این بیابان زندگی می‌کنند مسیر دره قدیمی ‌"هواب" را طی می‌کنند.
 
 
7- نواری بر روی شن- این عکس، استراتژی بقا در شنهای طلایی پارک ملی "اسپرگبیت" است. این بیابان به عنوان یک "نقطه داغ" از تنوع زیستی به شمار می‌رود.
 
 
8- چند پنگوئن آفریقایی در باقیمانده های یک آلونک در جزیره هالیفاکس دیده می‌شوند. این پنگوئنها از جمله جانوران ذخیره آبی دریاچه پارک "اسپرگبیت" هستند. در آغاز قرن بیستم منطقه ای که پنگوئنها در آن تخمهای خود را می‌گذاشتند برچیده شد و این پرندگان ناچار شدند تخمهای خود را روی خاک و در معرض دید شکارچیان رها کنند. امروز در دنیا حداقل 30 هزار زوج پنگوئن آفریقایی با قابلیت باروری باقی مانده اند.
 

 

 
9- در طول هزاران سال، بادهایی که شنهای بیابانهای نامیب را حکاکی کرده اند توانسته اند بزرگترین ریگزارهای دنیا را که به خاطر اکسید آهن از ریگهایی سرخ تشکیل شده اند ایجاد کنند. این شنها از رطوبت کافی برای تغذیه چند گیاه مقاوم برخوردارند. در فاصله نه چندان دوری از این ریگزار، ریگزار دیگری با عنوان "پدر بزرگ" (Big Daddy) وجود دارد که ارتفاع آن 350 متر است.
 

 

 
10- یک دسته از غزالهای آفریقایی در پارک ملی "اسپرگبیت". جمعیت این غزالهای کوچک آفریقایی به حدود 160 هزار راس رسیده است.
 

 

 
11- آینه ای آبی در منطقه حفاظت شده "نامیب- رند" از اجتماع پرندگانی چون این دسته از "کوکرها" است.
 
 
12- برای فریب شکارچیان، این آفتاب پرست خود را به رنگ شنهای "اسپرگبیت" در آورده است.
 

 

 
13- ردپا بر روی شن مربوط به یک جفت غزال اوریکس آفریقایی است.
 

نوشته شده در جمعه 90/4/31ساعت 10:47 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 

پول‌نیوز - در ماه می سال جاری میلادی مارک زوکربرگ مدیر عامل فیس بوک ملکی را در پائولو آلتو کالیفرنیا به قیمت 7 میلیون دلار خریداری کرد. جزئیات زیادی در رابطه با این ملک 5 هزار فوت مربعی که دارای 5 اتاق خواب و 5 حمام است منتشر نشده است. اگرچه این ملک با املاک برخی از چهره های سرشناس جهان قابل مقایسه نیست اما برای فردی که تا به حال در منازل کرایه ای زندگی کرده چندان بد هم نمی تواند باشد.

برخی از مدیران عامل جهان در قصر هایی باشکوه و رویایی با امکاناتی بی نظیر اقامت دارند که چشم اندازهایی فوق العاده به اقیانوس، جنگل، کوه، رودخانه و ... برای آنها فراهم کرده است که در ادامه این مطلب نگاهی به برخی از این عمارت های رویایی خواهیم داشت.

 

اپرا وینفری، هارپو پروداکشنز

1111

مکان: مونتسیتو، کالیفرنیا - قیمت: 50 میلیون دلار

مساحت: 23 هزار فوت مربع

دارای 6 اتاق خواب و 14 حمام

در سال 2010 اپرا وینفری یکی از شناخته شده ترین چهره های رسانه ای جهان عمارت فعلی خود در مونتسیتو را خریداری کرد. وی لقب "سرزمین موعود" را برای این مکان در نظر گرفته و بهایی 50 میلیون دلاری را برای خرید آن پرداخته است. این در حالی است که اپرا در این مدت میلیون ها دلار دیگر نیز صرف تغییر و بازسازی بخش های مختلف سرزمین موعود کرده است. ملک مذکور دارای چشم اندازهای بی نظیری به کوهستان و اقیانوس است. اپرا وینفری داشتن چنین مکانی را یکی از آرزوهای خود عنوان کرده است.

 

هوبرت گوئز، اِد هاردی

1111

 مکان: هولمبی هیلز، لس آنجلس - قیمت: 23.5 میلیون دلار

مساحت: 17 هزار و 171 فوت مربع

دارای 7 اتاق خواب و 13 حمام

زمانی که مایکل جکسون در سال 2009 فوت کرد وی عمارتی را با کرایه ماهیانه یک صد هزار دلار در اختیار داشت. در واقع مالک آن عمارت هوبرت گوئز بود. وی مدیر عامل اد هاردی است. این عمارت در سال 2002 ساخته شده و همانند یک قلعه فرانسوی طراحی شده است. گوئز در سال 2004 این عمارت را به قیمت 18.5 میلیون دلار خریداری کرده اما چندی پیش آن را به قیمت 38 میلیون برای فروش قرار داده بود. با توجه به بالا بودن این مقدار سپس قیمت 28 میلیون دلار و در نهایت 23.5 میلیون دلار را برای فروش آن در نظر گرفته است.

 

مایکل دل، دل

1111

 مکان: آستین، تگزاس - قیمت: 18.5 میلیون دلار

مساحت: 33 هزار فوت مربع

دارای 8 اتاق خواب و 13 حمام

مایکل دل مدیر شرکت دل دومین تولید کننده بزرگ کامپیوترهای شخصی در جهان است. عمارت محل اقامت وی در سال 1997 و در زمان اوج شکوفایی دنیای فن آوری ساخته شده است. امکانات رفاهی مختلف از قبیل اتاق کنفرانس، استخر روباز و مسقف، زمین بسکتبال و انواع اتاق های مختلف تنها بخشی از ویژگی های این عمارت مجلل 33 هزار فوت مربعی را که در زمینی به مساحت 20 هکتار واقع شده است را تشکیل می دهد.


 

استیو جابز، اپل

1111

 مکان: پائولو آلتو، کالیفرنیا - قیمت: 2.6 میلیون دلار

مساحت: 5 هزار و 678 فوت مربع

دارای 7 اتاق خواب و 4 حمام

همانند بسیاری دیگر از چهره های سرشناس دنیای فن آوری استیو جابز نیز در کالیفرنیای شمالی اقامت دارد. وی اوقات فراغت خود را در عمارتی 5 هزار و 678 متری که آن را خانه می نامد می گذراند. این مکان در سال 1920 ساخته شده و در زمینی نیم هکتاری واقع شده است.

 

بیل گیتس، مایکروسافت

1111

 مکان: مدینا، واشینگتون - قیمت: 122.4 میلیون دلار

مساحت: 50.050 فوت مربع

دارای 8 اتاق خواب و 25 حمام

بیل گیتس ثروتمندترین فرد در آمریکا محسوب می شود. وی تا سال 2002 مدیر عامل مایکروسافت بوده اما در این سال مسئولیت خود را به استیو بالمر واگذار کرد. عمارت شخصی وی علاوه بر اتاق های مختلف دارای 6 آشپزخانه، اتاق ناهار خوری هزار فوت مربعی، استخر و یک کتابخانه با سقف گنبدی شکل است.

 

اسکات بوراف، منابع انرژی میلر

1111

 مکان: ناکسویل، تنسی - قیمت: 8.5 میلیون دلار

مساحت: 36 هزار و 720 فوت مربع

دارای 8 اتاق خواب و 11 حمام

در سال 2006 همسر بوراف پس از شش سال مبارزه با سرطان جان خود را از دست داد. از این رو اسکات برای آنکه تغییری در زندگی خود ایجاد کرده و فعالیتهایش را از سر بگیرد به ویلا کولینا نقل مکان کرد. این عمارت به دریاچه فورت لودن مشرف بوده و دارای استخر روباز و مسقف است. همچنین چشم اندازی زیبا به کوه های اسموکی و رودخانه تنسی دارد. کتابخانه ای سه طبقه و گاراژی با گنجایش 7 خودرو از دیگ ویژگی های این عمارت محسوب می شود. قیمت اولیه این مکان 21 میلیون دلار در نظر گرفته شده بود که در نهایت بوراف آن را به قیمت 8.5 میلیون دلار خریداری کرد.



لری اِلیسون، اوراکل

1111

 مکان: سان فرانسیسکو - قیمت: 6.4 میلیون دلار

مساحت: 10 هزار و 742 فوت مربع

دارای 5 اتاق خواب و 6 حمام

مدیر عامل اوراکل دارای شش منزل مسکونی بوده که یکی از آنها در سانفرانسیسکو واقع شده است. الیسون در سال 1988 این مکان را به قیمت 3.9 میلیون دلار خریداری کرده است. علاوه بر 5 اتاق خواب، این مکان چشم انداز بی نظیری به خلیج سان فرانسیسکو داشته که در سال 2013 می تواند محل مناسبی برای تماشای مسابقات جهانی قایقرانی باشد.

 

ایوان ویلیامز، تویتر

1111


مکان: سان فرانسیسکو - قیمت: 2.4 میلیون دلار

مساحت: 3 هزار و یک فوت مربع

دارای 5 اتاق خواب و 5 حمام

ایوان ویلیامز موسس و مدیر عامل سابق شبکه اجتماعی تویتر که در حال حاضر تعداد کاربران آن از مرز صد میلیون نفر عبور کرده، است. در واقع وی در مرکز سان فرانسیسکو زندگی می کند. وی به تازگی از پنت هاوسی واقع در منطقه سوما به این محل نقل مکان کرده است. سبک خاص ویکتوریایی خانه های این منطقه یکی از دلایل شهرت آن است. ویلیامز منزل خود را به قیمت 2.4 میلیون دلار خریداری کرده و تنها 3 هزار فوت مربع مساحت دارد که نسبت به دیگر چهره های سرشناس در این زمینه منزل کوچکتری را در اختیار دارد.

 

دنی اِسپنس، پروکورپ اَسوشیتز

1111

 مکان: وودلندز، تگزاس - قیمت: 19 میلیون دلار

مساحت: 30 هزار و 717 فوت مربع

دارای 10 اتاق خواب و 15 حمام

پروکورپ اَسوشیتز یک شرکت مشاوره و مدیریت در زمینه های انرژی، امور مالی و تولیدی است که از مشتری های مطرح آن می توان به کوکاکولا و موتورولا نام برد. دنی اِسپنس در عمارت مجللی که به آن ملک DanMar گفته می شود و نشان دهنده اول نام وی و همسرش ماریان است اقامت دارد. وی اخیرا این مکان را با قیمتی برابر با 19 میلیون دلار برای فروش گذاشته است. این عمارت در زمینی به مساحت بیش از 4 هکتار واقع شده و گاراژی با گنجایش 6 خودرو، استخر و سینمای خانگی بخشی از ویژگی بی شمار آن را تشکیل می دهد.




لئو آپوتکر، اچ پی

1111


مکان: آتِرتون، کالیفرنیا - قیمت: 7 میلیون دلار

مساحت: 6 هزار و 280 فوت مربع

دارای 6 اتاق خواب و 7 حمام

لئو آپوتکر در سپتامبر 2010 به عنوان مدیر عامل شرکت اچ پی برگزیده شد. این شرکت بودجه ای 4.6 میلیون دلاری را برای نقل مکان وی از آلمان به کالیفرنیای آمریکا پیشنهاد کرده و او این پول را برای خرید عمارتی 7 میلیون دلاری در آترتون مورد استفاده قرار داد. طی سال گذشته یک صد منزل مسکونی در این منطقه با میانگین قیمت 3 میلیون دلار به فروش رسیده که از این نظر عمارت آپوتکر در میان گران قیمت ترین املاک مسکونی آترتون قرار می گیرد. استخر، اتاق سرگرمی و بازی، کتابخانه و تعداد زیادی اتاق های مختلف بخشی از امکانات این عمارت مسکونی را تشکیل می دهد.


نوشته شده در پنج شنبه 90/4/30ساعت 3:1 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 

پول‌نیوز - در ماه می سال جاری میلادی مارک زوکربرگ مدیر عامل فیس بوک ملکی را در پائولو آلتو کالیفرنیا به قیمت 7 میلیون دلار خریداری کرد. جزئیات زیادی در رابطه با این ملک 5 هزار فوت مربعی که دارای 5 اتاق خواب و 5 حمام است منتشر نشده است. اگرچه این ملک با املاک برخی از چهره های سرشناس جهان قابل مقایسه نیست اما برای فردی که تا به حال در منازل کرایه ای زندگی کرده چندان بد هم نمی تواند باشد.

برخی از مدیران عامل جهان در قصر هایی باشکوه و رویایی با امکاناتی بی نظیر اقامت دارند که چشم اندازهایی فوق العاده به اقیانوس، جنگل، کوه، رودخانه و ... برای آنها فراهم کرده است که در ادامه این مطلب نگاهی به برخی از این عمارت های رویایی خواهیم داشت.

 

اپرا وینفری، هارپو پروداکشنز

1111

مکان: مونتسیتو، کالیفرنیا - قیمت: 50 میلیون دلار

مساحت: 23 هزار فوت مربع

دارای 6 اتاق خواب و 14 حمام

در سال 2010 اپرا وینفری یکی از شناخته شده ترین چهره های رسانه ای جهان عمارت فعلی خود در مونتسیتو را خریداری کرد. وی لقب "سرزمین موعود" را برای این مکان در نظر گرفته و بهایی 50 میلیون دلاری را برای خرید آن پرداخته است. این در حالی است که اپرا در این مدت میلیون ها دلار دیگر نیز صرف تغییر و بازسازی بخش های مختلف سرزمین موعود کرده است. ملک مذکور دارای چشم اندازهای بی نظیری به کوهستان و اقیانوس است. اپرا وینفری داشتن چنین مکانی را یکی از آرزوهای خود عنوان کرده است.

 

هوبرت گوئز، اِد هاردی

1111

 مکان: هولمبی هیلز، لس آنجلس - قیمت: 23.5 میلیون دلار

مساحت: 17 هزار و 171 فوت مربع

دارای 7 اتاق خواب و 13 حمام

زمانی که مایکل جکسون در سال 2009 فوت کرد وی عمارتی را با کرایه ماهیانه یک صد هزار دلار در اختیار داشت. در واقع مالک آن عمارت هوبرت گوئز بود. وی مدیر عامل اد هاردی است. این عمارت در سال 2002 ساخته شده و همانند یک قلعه فرانسوی طراحی شده است. گوئز در سال 2004 این عمارت را به قیمت 18.5 میلیون دلار خریداری کرده اما چندی پیش آن را به قیمت 38 میلیون برای فروش قرار داده بود. با توجه به بالا بودن این مقدار سپس قیمت 28 میلیون دلار و در نهایت 23.5 میلیون دلار را برای فروش آن در نظر گرفته است.

 

مایکل دل، دل

1111

 مکان: آستین، تگزاس - قیمت: 18.5 میلیون دلار

مساحت: 33 هزار فوت مربع

دارای 8 اتاق خواب و 13 حمام

مایکل دل مدیر شرکت دل دومین تولید کننده بزرگ کامپیوترهای شخصی در جهان است. عمارت محل اقامت وی در سال 1997 و در زمان اوج شکوفایی دنیای فن آوری ساخته شده است. امکانات رفاهی مختلف از قبیل اتاق کنفرانس، استخر روباز و مسقف، زمین بسکتبال و انواع اتاق های مختلف تنها بخشی از ویژگی های این عمارت مجلل 33 هزار فوت مربعی را که در زمینی به مساحت 20 هکتار واقع شده است را تشکیل می دهد.


 

استیو جابز، اپل

1111

 مکان: پائولو آلتو، کالیفرنیا - قیمت: 2.6 میلیون دلار

مساحت: 5 هزار و 678 فوت مربع

دارای 7 اتاق خواب و 4 حمام

همانند بسیاری دیگر از چهره های سرشناس دنیای فن آوری استیو جابز نیز در کالیفرنیای شمالی اقامت دارد. وی اوقات فراغت خود را در عمارتی 5 هزار و 678 متری که آن را خانه می نامد می گذراند. این مکان در سال 1920 ساخته شده و در زمینی نیم هکتاری واقع شده است.

 

بیل گیتس، مایکروسافت

1111

 مکان: مدینا، واشینگتون - قیمت: 122.4 میلیون دلار

مساحت: 50.050 فوت مربع

دارای 8 اتاق خواب و 25 حمام

بیل گیتس ثروتمندترین فرد در آمریکا محسوب می شود. وی تا سال 2002 مدیر عامل مایکروسافت بوده اما در این سال مسئولیت خود را به استیو بالمر واگذار کرد. عمارت شخصی وی علاوه بر اتاق های مختلف دارای 6 آشپزخانه، اتاق ناهار خوری هزار فوت مربعی، استخر و یک کتابخانه با سقف گنبدی شکل است.

 

اسکات بوراف، منابع انرژی میلر

1111

 مکان: ناکسویل، تنسی - قیمت: 8.5 میلیون دلار

مساحت: 36 هزار و 720 فوت مربع

دارای 8 اتاق خواب و 11 حمام

در سال 2006 همسر بوراف پس از شش سال مبارزه با سرطان جان خود را از دست داد. از این رو اسکات برای آنکه تغییری در زندگی خود ایجاد کرده و فعالیتهایش را از سر بگیرد به ویلا کولینا نقل مکان کرد. این عمارت به دریاچه فورت لودن مشرف بوده و دارای استخر روباز و مسقف است. همچنین چشم اندازی زیبا به کوه های اسموکی و رودخانه تنسی دارد. کتابخانه ای سه طبقه و گاراژی با گنجایش 7 خودرو از دیگ ویژگی های این عمارت محسوب می شود. قیمت اولیه این مکان 21 میلیون دلار در نظر گرفته شده بود که در نهایت بوراف آن را به قیمت 8.5 میلیون دلار خریداری کرد.



لری اِلیسون، اوراکل

1111

 مکان: سان فرانسیسکو - قیمت: 6.4 میلیون دلار

مساحت: 10 هزار و 742 فوت مربع

دارای 5 اتاق خواب و 6 حمام

مدیر عامل اوراکل دارای شش منزل مسکونی بوده که یکی از آنها در سانفرانسیسکو واقع شده است. الیسون در سال 1988 این مکان را به قیمت 3.9 میلیون دلار خریداری کرده است. علاوه بر 5 اتاق خواب، این مکان چشم انداز بی نظیری به خلیج سان فرانسیسکو داشته که در سال 2013 می تواند محل مناسبی برای تماشای مسابقات جهانی قایقرانی باشد.

 

ایوان ویلیامز، تویتر

1111


مکان: سان فرانسیسکو - قیمت: 2.4 میلیون دلار

مساحت: 3 هزار و یک فوت مربع

دارای 5 اتاق خواب و 5 حمام

ایوان ویلیامز موسس و مدیر عامل سابق شبکه اجتماعی تویتر که در حال حاضر تعداد کاربران آن از مرز صد میلیون نفر عبور کرده، است. در واقع وی در مرکز سان فرانسیسکو زندگی می کند. وی به تازگی از پنت هاوسی واقع در منطقه سوما به این محل نقل مکان کرده است. سبک خاص ویکتوریایی خانه های این منطقه یکی از دلایل شهرت آن است. ویلیامز منزل خود را به قیمت 2.4 میلیون دلار خریداری کرده و تنها 3 هزار فوت مربع مساحت دارد که نسبت به دیگر چهره های سرشناس در این زمینه منزل کوچکتری را در اختیار دارد.

 

دنی اِسپنس، پروکورپ اَسوشیتز

1111

 مکان: وودلندز، تگزاس - قیمت: 19 میلیون دلار

مساحت: 30 هزار و 717 فوت مربع

دارای 10 اتاق خواب و 15 حمام

پروکورپ اَسوشیتز یک شرکت مشاوره و مدیریت در زمینه های انرژی، امور مالی و تولیدی است که از مشتری های مطرح آن می توان به کوکاکولا و موتورولا نام برد. دنی اِسپنس در عمارت مجللی که به آن ملک DanMar گفته می شود و نشان دهنده اول نام وی و همسرش ماریان است اقامت دارد. وی اخیرا این مکان را با قیمتی برابر با 19 میلیون دلار برای فروش گذاشته است. این عمارت در زمینی به مساحت بیش از 4 هکتار واقع شده و گاراژی با گنجایش 6 خودرو، استخر و سینمای خانگی بخشی از ویژگی بی شمار آن را تشکیل می دهد.




لئو آپوتکر، اچ پی

1111


مکان: آتِرتون، کالیفرنیا - قیمت: 7 میلیون دلار

مساحت: 6 هزار و 280 فوت مربع

دارای 6 اتاق خواب و 7 حمام

لئو آپوتکر در سپتامبر 2010 به عنوان مدیر عامل شرکت اچ پی برگزیده شد. این شرکت بودجه ای 4.6 میلیون دلاری را برای نقل مکان وی از آلمان به کالیفرنیای آمریکا پیشنهاد کرده و او این پول را برای خرید عمارتی 7 میلیون دلاری در آترتون مورد استفاده قرار داد. طی سال گذشته یک صد منزل مسکونی در این منطقه با میانگین قیمت 3 میلیون دلار به فروش رسیده که از این نظر عمارت آپوتکر در میان گران قیمت ترین املاک مسکونی آترتون قرار می گیرد. استخر، اتاق سرگرمی و بازی، کتابخانه و تعداد زیادی اتاق های مختلف بخشی از امکانات این عمارت مسکونی را تشکیل می دهد.


نوشته شده در پنج شنبه 90/4/30ساعت 3:1 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 

سلامت نیوز :خواب‌ها مى‌توانند جالب، هیجان‌انگیز، وحشتناک و یا صرفاً عجیب و غریب و غیرعادى باشند. در این ایمیل با 10 واقعیت درباره خواب که توسط پژوهشگران کشف شده است آشنا مى‌شویم.
 


 

 

1- همه خواب مى‌بینند
مردها خواب مى‌بینند. زن‌ها خواب مى‌بینند. حتى بچه‌ها خواب مى‌بینند. همه ما خواب مى‌بینیم، حتى کسانى که ادعا مى‌کنند که خواب نمى‌بینند هم خواب مى‌بینند. در واقع، پژوهشگران دریافته‌اند که افراد معمولاً هر شب چند بار خواب مى‌بینند که هر کدام بین 5 تا 20 دقیقه طول مى‌کشد. بنابراین، در یک طول عمر معمولى، افراد به طور میانگین شش سال را صرف خواب دیدن مى‌کنند!

 

 

2- امّا اغلب خواب‌ها فراموش مى‌شوند
براساس برآوردهاى صورت گرفته توسط آلن هابسون، پژوهشگر خواب، در حدود 95 درصد خواب‌ها کوته زمانى پس از بیدار شدن، فراموش مى‌شوند. چرا به یاد آوردن خواب‌ها دشوار است؟ براساس یک نظریه، تغییراتى که در مغز در خلال خوابیدن اتفاق مى‌افتد از پردازش و ذخیره‌سازى اطلاعات که براى شکل دادن حافظه مورد نیاز است، پشتیبانى نمى‌کند. اسکن مغزى از افراد به هنگام خواب نشان داده است که قطعه پیشانى، ناحیه‌اى که نقشى کلیدى در شکل دادن حافظه بازى مى‌کند، در خلال خواب REM (حرکات سریع چشم)، یعنى مرحله‌اى که خواب دیدن اتفاق مى‌افتد، غیرفعال است.

 

 

3- همه خواب‌ها رنگى نیستند
با وجودى که در حدود 80 درصد خواب‌ها رنگى هستند امّا درصد کمى از افراد ادعا مى‌کنند که فقط خواب‌هاى سیاه و سفید مى‌بینند. در یک مطالعه، افرادى که در حال خواب دیدن بودند را از خواب بیدار مى‌کردند و از آ‌نها مى‌خواستند که از یک طیف رنگ، رنگى که مطابق با خوابشان بوده را انتخاب کنند. بیشترین رنگى که انتخاب شد، رنگ‌هاى روشن و ملایم بودند.

 

 

4- خواب زن‌ها و مردها متفاوت است
پژوهشگران به تفاوت‌هایى بین محتواى خواب‌هاى زن‌ها و مردها پى برده‌اند. در یک مطالعه، چنین نتیجه‌گیرى شده است که مردها بیشتر از زن‌ها خواب‌هایى درباره پرخاشگرى مى‌بینند. براساس گفته‌هاى ویلیام دامهوف، پژوهشگر خواب، زن‌ها خواب‌هاى طولانى‌تر و با شخصیت‌ها و اشخاص بیشتر مى‌بینند. در ارتباط با شخصیت‌هایى که نوعاً در خواب‌ها ظاهر مى‌شوند، در خواب مردها تعداد شخصیت‌هاى مرد دو برابر تعداد زن‌هاست در حالى که زن‌ها درباره هر دو جنسیت تقریباً به طور برابر خواب مى‌بینند.
 


5- حیوانات هم احتمالاً خواب مى‌بینند

آیا تا کنون سگ یا گربه‌اى را دیده‌اید که پا یا دمش را در هنگام خواب تکان مى‌داده است؟ هر چند با اطمینان نمى‌توان در این مورد صحبت کرد اما پژوهشگران معتقدند که حیوانات نیز احتمالاً خواب مى‌بینند. حیوانات نیز مانند انسان‌ها، مراحل خواب شامل چرخه‌هاى REM و NREM را طى مى‌کنند. در یک مطالعه، به گوریلى چند نماد به عنوان ابزار ارتباطى آموخته شد. در یک مقطع، گوریل علامت «شکل خواب» را انتخاب کرد و این احتمالاً نشانگر این بود که تجربه خواب دیدن داشته است.

 

 

6- شما مى‌توانید خواب‌هایتان را کنترل کنید
خواب روشن خوابى است که شما با وجودى که هنوز در حال خواب هستید اما از این که دارید خواب مى‌بینید آگاهى دارید. در خلال این نوع خواب، شما مى‌توانید غالباً محتواى خوابتان را کنترل یا هدایت کنید. تقریباً نیمى از مردم مى‌توانند به یاد آورند که حداقل یکبار چنین خوابى را تجربه کرده‌اند و برخى افراد به دفعات چنین تجربه‌اى را داشته‌اند.

 



7- هیجانات منفى در خواب‌ها متداول‌ترند

در طول یک دوره چهل ساله، کالیون هال، پژوهشگر، بیش از 50 هزار خواب را از دانشجویان دانشکده ثبت کرد. این گزارش‌ها در خلال دهه 1990 توسط یکى از دانشجویان هال به نام ویلیام دامهوف در دسترس عموم قرار گرفت. گزارش خواب‌ها نشان داد که بسیارى از هیجانات از جمله شادى، لذت و ترس در خواب‌ها وجود داشته است. متداول‌ترین هیجانى که در خواب‌ها وجود داشته اضطراب بوده و به طور کلّى هیجانات منفى بسیار بیشتر از هیجانات مثبت بوده است.
 


8- نابینایان نیز خواب مى‌بینند

 با وجودى که کسانى که قبل از پنج سالگى بینائیشان را از دست داده‌اند، در دوران بزرگسالى خواب‌هاى تصویرى نمى‌بینند امّا هنوز خواب مى‌بینند. علیرغم فقدان تصاویر، خواب افراد نابینا به همان پیچیدگى و روشنى افراد بیناست. خواب افراد نابینا به جاى حس تصویرى، معمولاً شامل اطلاعاتى از دیگر حواس نظیر صوت، لمس، مزه، شنوایى و بویایى است.

 

 

9- در هنگام خواب دیدن، عضلاتتان فلج هستند
مشخصه خواب REM، مرحله‌اى که خواب دیدن در خلال آن اتفاق می‌افتد، فلج عضلانى است. چرا؟ این پدیده، فقدان کشیدگى طبیعى عضلانى در خواب نام دارد و شما را از حرکت و نقش بازى کردن در خواب‌هایتان به هنگام خوابیدن باز مى‌دارد. اساساً به دلیل آن که نورون‌هاى حرکتى تحریک نمى‌شوند، بدن شما حرکت نمى‌کند.

در برخى موارد، این فلج عضلانى حتى تا 10 دقیقه پس از بیدار شدن نیز ادامه مى‌یابد. وضعیتى که به آن فلج خواب مى‌گویند. آیا تا کنون برایتان پیش آمده که وسط یک خواب وحشتناک از خواب پریده باشید و ببینید که قادر به حرکت نیستید؟ با وجودى که این تجربه ترسناکى است امّا به عقیده متخصصان کاملاً عادى است و تنها چند دقیقه طول مى‌کشد تا کنترل عادى عضلانى باز گردد.

 


10- بسیارى از خواب‌ها عمومیت دارند

با وجودى که خواب‌ها غالباً به شدّت تحت تأثیر تجربیات فردى ما هستند امّا پژوهشگران دریافته‌اند که برخى موضوعات در بین فرهنگ‌هاى مختلف، بسیار مشترکند. براى مثال، آدم‌ها در سراسر دنیا غالباً خواب‌هایى درباره تحت تعقیب بودن، مورد حمله قرار گرفتن و یا پرت‌شدن مى‌بینند. خواب‌هاى مشترک دیگر شامل رویدادهاى مدرسه، احساس یخ‌زدگى و بى‌حرکتى، دیر رسیدن، پرواز و عریان بودن در بین جمع مى‌باشد.

 


نوشته شده در پنج شنبه 90/4/30ساعت 2:38 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

اول برای عذاب خانوما binam































































 

وحالا
?عذاب برای آقایون 
:ey babaaa:
 

 

:chakerim:


نوشته شده در پنج شنبه 90/4/30ساعت 1:33 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

اعتصاب دو روزه رانندگان تاکسی در آتن و بستن خیابان ها

اعتصاب رانندگان تاکسی


 



مسابقات جذب زنبور روی بدن در چین

زنبور

زنبور

 



شنای یک پسر بچه چینی در ساحل دریاچه ای مملو از جلبک در چین

شنا

 



شادمانی اعضای تیم فوتبال ژاپن از کسب عنوان قهرمانی در بازیهای جام جهانی فوتبال زنان در آلمان



 



نمایش هوایی در بریتانیا

نمایش هوایی

 



 

پوشاندن لباس سوپرمن بر تن یک سگ در یک نمایشگاه در تایپه

لباس سوپرمن

 



نصب مجسمه بزرگ از مرلین مونرو در شیکاگو

مجسمه مرلین مونرو

 



مسابقات جهانی شنا در شانگهای چین

مسابقات شنا

 



آیین رقص غول ها در مراسم اختتامیه جشنواره گاو بازی سان فرمین در شهر پامپلونا در شمال اسپانیا

رقص غول ها

 



نور افشانی شهر پاریس در سالگرد فتح زندان باستیل و پیروزی انقلاب فرانسه

نور افشانی


 



یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین در حال ترک جلسه دادگاهش در کی یف

یولیا تیموشنکو


 



خواب کودکی در کمپ گرسنگان و قحطی زدگان سومالی در موگادیشو

قحطی زدگان سومالی

 



یک زنبوردار چینی بدن خود را با زنبورهایش پوشانده

زنبوردار چینی


 



نمایش هوایی در عربستان سعودی

نمایش هوایی

 



مسابقات جهانی شنا در شانگهای

مسابقات شنا
 



شلیک موشک از سوی مخالفان حکومت لیبی به سمت نیروهای قذافی

شلیک موشک


 



پوست اندازی یک جیرجیرک در آرکانزاس

جیرجیرک

 



حضور 202 راگبی باز جوان در یک مسابقه در نیوزیلند. رکورد سابق جهانی 168 نفر بود

راگبی

 



عکس یادگاری کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی و فرزند و جانشین احتمالی اش  کیم جونگ اون در بین بازیگران تئاتر در پیونگ یانگ

عکس یادگاری

 



بازیگوشی پسر بچه یک پیاز فروش دوره گرد در کابل با ابزار کار پدرش

پسر بازیگوش


 



روزنامه خوانی یک مرد در دریاچه نمک روسیه در منطقه خاکاسیا

دریاچه نمک روسیه

 



تهیه کردن یک توپ بدمینتون بزرگ برای بازیهای جهانی بدمینتون در ماه آینده در لندن

توپ بدمینتون

 



تعارف یک لیوان چای از سوی مرد افغان به سرباز آمریکایی در جریان یک عملیات تعقیب و گریز علیه شبه نظامیان طالبان در منطقه نرخ در استان وردک در غرب کابل (عکس متعلق به مه 2009 است)

مرد افغان و سرباز آمریکایی

 



یک مرد با سبیل بلند در اوتارپرادش هند

سبیل بلند


 



دراز کشیدن ساکنان روستایی در جاوه اندونزی روی ریل قطار برقی. این افراد بر این باورند که با این کار موج الکتریکی منتقل شده به بدنشان در درمان برخی بیماری ها موثر است

دراز کشیدن روی ریل قطار

 



تظاهرات صدها هنگ کنگی در مقابل شورای قانونگذاری هنگ کنگ. شهروندان اعتراض خود با با درست کردن موشک های کاغذی و پرتاب آنها به سمت ساختمان شورا نشان می دهند

هنگ کنگ

 



خیابانی با چراغ های پرشمار راهنمایی در نیوجرسی آمریکا

چراغ های راهنمایی


 


نمایی زیبا از کهکشان راه شیری در منطقه ای در جنوب استرالیا

کهکشان راه شیری

 



نزاع خرس سیاه با ببر در راجستان هند

نزاع خرس با ببر

 



سربازان مرزبان چینی در کوههای مرزی با کره شمالی یک توله خرس تنها پیدا کردند

سربازان چینی

 



تولد دو آرانگوتان در باغ وحش هنگ کنگ

آرانگوتان

 



لانه سازی پرندگان در چراغ های راهنمایی شهر نیویورک

لانه سازی پرندگان

 



نشستن هزاران پرستو روی کابل های برق در شهر فوژو چین

پرستو

 



اعتراض یک کشاورز تنباکو کار اندونزیایی به قوانین جدید ضد دخانیات وزارت بهداشت این کشور با درست کردن یک سیگار بزرگ و کشیدن آن

سیگار بزرگ

 



عرضه یک هشت پای 7 و نیم متری در بازار ماهی شهر اولسان کره جنوبی

هشت پا

 



پوستر تبلیغاتی ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه در نقش مامور اطلاعاتی در یک بازی رایانه ای در مسکو

ولادیمیر پوتین

 



یک پل در حال ساخت در پکن

پل
 
 



بدون شرح!
 

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح


بدون شرح


بدون شرح


بدون شرح

بدون شرح


نوشته شده در پنج شنبه 90/4/30ساعت 1:20 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 مختلفی از غارها در دنیا وجود دارد: از حفره‌های دیواره صخره‌ای خطوط ساحلی گرفته تا غارهای گدازه‌ای و غارهای گچی. اما صرف نظر از نوع غار، غارها یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعت به شمار می روند.

پرده‌ای از تاریکی، زیبایی طبیعی اکثر غارهای دنیا را پوشانده است. برخی از غارها حفره‌هایی در دیواره صخره‌ای کنار خطوط ساحلی هستند که همواره در معرض هجوم بی‌رحمانه امواج قرار دارند. برخی دیگر از غارها نیز از گدازه‌های آتشفشانی ساخته شده‌اند که با خنک و سخت شدن سطح خارجی گدازه، تونل‌هایی را در دل صخره‌های مذاب ایجاد کرده‌اند. غارها حتی ممکن است در یخچال‌های طبیعی و کوه‌های یخ شکل بگیرند، زمانی که جریان آب گرم تونل‌هایی را در این حجم‌های عظیم از یخ ایجاد می‌کند.
اما به گزارش نشنال جئوگرافیک، اغلب غارها از جنس کارست هستند، چشم‌اندازی از سنگ آهک، دولومیت و صخره‌های گچی که به آرامی در آب حل می‌شوند و محیطی با زمینه اسیدی به وجود می‌آورند. بارانی که با دی‌اکسید کربن موجود در هوای این غارها ترکیب می‌شود، هنگام ریختن بر روی زمین و فرو رفتن در آن، مقدار بیشتری از این گاز را در محیط پراکنده می‌کند. نتیجه کار محلول اسیدی ضعیفی است که مهم‌ترین ماده معدنی صخره‌های کارستی، یعنی کلسیت (سنگ آهک بلوری) را در خود حل می‌کند. به مرور زمان سوراخ‌ها و مجراهایی در این محیط شکل می‌گیرد و غارها را به وجود می‌آورد: فرایندی که بیش از 100 هزار سال به طول می‌انجامد.
 
غارهای یخی
غارهای یخی
غارنوردان با استفاده از طناب‌هایی به طول 90 متر به درون صفحه یخی گرینلند می‌روند. غارهای یخی مانند این، زمانی شکل می‌گیرند که جریان‌های آب گرم فصلی یا حرارت زمین گرمایی، ترک‌ها و کانال‌هایی را در یک صفحه یخ ایجاد کنند. از آنجایی‌که این صفحات از یخ ساخته شده‌اند، غارهای یخی می‌توانند کاملا ناپایدار باشند و در عین حال چالش منحصر به فردی را برای علاقه‌مندان به غارنوردی فراهم کنند.
 
تونل‌های گدازه‌ای
 
تونل‌های گدازه‌ای
غارهایی مانند این غار آتشفشانی واقع در کالیفرنیا آمریکا، از تونل‌های گدازه‌ای تشکیل شده‌اند و در سراسر دنیا نیز یافت می‌شوند. این ساختارهای منحصر به فرد زیرزمینی در طی جریان‌های طولانی‌مدت گدازه‌ای ایجاد می‌شوند. هنگامی‌که گدازه آتشفشانی در یک مجرا حرکت می‌کند، جریان سرریز گدازه‌ای خاکریزهایی را در اطراف مجرا تشکیل می‌دهد. این خاکریزهای گدازه‌ای ممکن است در نهایت به یکدیگر متصل شده و در اثر سخت شدن، یک طاق را به وجود آورند. همان‌طور که در زمستان جریان رودخانه به حرکت خود در زیر پوشش یخی بالای سرش ادامه می‌دهد، گدازه نیز حرکت خود را در زیر این سقف ادامه می‌دهد. زمانی که خروج گدازه از منبع آن متوقف می‌شود، گدازه‌های باقیمانده با ادامه دادن حرکت خود به سمت انتهای مسیر، یک لوله توخالی را باقی می‌گذارند. در اغلب موارد این تونل‌ها آنقدر بزرگ هستند که به راحتی بتوان در آنها قدم زد.

 
http://khabaronline.ir/images/2011/5/11-5-24-1345253.jpg

غارهای پاتاگونیا

استعداد هنری آب که با زمان کافی ترکیب شده، ورودی این غار آهکی را در پاتاگونیای شیلی به وجود آورده است. سنگ آهک در آب حل می‌شود و در طی هزاران سال، حرکت آرام آب می‌تواند به صورت یک اسکنه عمل کند. زمین‌شناسان این ساختارها را غارهای حل‌شدنی می‌نامند.
 
غار یخی گرینلند

غار یخی گرینلند

غارنوردی که در این غار یخی در سرزمین یخ‌زده گرینلند ایستاده، به رنگ‌ها و ساختارهایی خیره شده که بیش از آن‌که شبیه ساختار یک غار باشد، شبیه یک کهکشان مارپیچی به نظر می‌رسد. خطوط هم‌تراز این دالان یخی در اثر حرارت زمین گرمایی در فصل بهار ایجاد شده است.

 
غار آهکی چین
 
غار آهکی چین
این چشم‌انداز که بیشتر شبیه یک فیلم علمی تخیلی است، غار Reed Flute در چین است که در هاله‌ای از نور آبی-بنفش قرار دارد. این غار آهکی به شدت اسیدی که بیش از نیم میلیون سال پیش توسط یک رودخانه زیرزمینی به وجود آمده، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی چین به شمار می‌رود. اما در طی جنگ جهانی دوم از این غار برای یک هدف کاملا متفاوت استفاده می‌شد: پناهگاهی در برابر حملات هوایی!
 
استلاگمیت‌های زیرآبی
 
استلاگمیت‌های زیرآبی
آب زلال بلوری استلاگمیت‌های غار Lechuguilla در پارک ملی غارهای کارلزبد نیومکزیکو در ایالت کالیفرنیا آمریکا را احاطه کرده است. این غار وصف‌ناپذیر در سال 1986 / 1365 کشف شد، زمانی‌که غارنوردان با تخریب انتهای یک مسیر تنگ و مسدود، تونل‌های عظیمی را کشف کردند که به راحتی می‌شد در آنها به گشت و گذار پرداخت. از آن زمان تا کنون بیش از 160 کیلومتر از این تونل‌ها نقشه‌برداری شده که این غار را به سومین غار بزرگ آمریکا و پنجمین غار بزرگ جهان تبدیل کرده است.
 
http://khabaronline.ir/images/2011/5/11-5-24-1350527.jpg
 
غار Lechuguilla
در مقایسه با ستون‌های آهکی غار Lechuguilla که طول برخی از آنها بیش از 15 متر است، غارنورد حاضر در این عکس بیشتر شبیه یک کوتوله به نظر می‌رسد. این غار مشهور که در پارک ملی غارهای کارلزبد نیومکزیکو آمریکا قرار دارد، سالیانه غارنوردان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.
 
چینه‌های آهکی
 
چینه‌های آهکی
این ساختار نادر از سنگ آهک بلوری که تا حدودی شبیه حلقه فیلم جمع شده درون یک دوربین است، بر روی دیوارهای اعماق غار Lechuguilla در پارک ملی غارهای کارلزبد نیومکزیکو آمریکا کشف شده است. دانشمندان تصور می‌کنند که این ساختار رملی شکل که تحت عنوان چینه شناخته می‌شود، در اثر بالا و پایین رفتن مداوم سطح آب ایجاد شده باشد که رسوبات آهکی را پشت سر خود جا گذاشته است.
 
مرواریدهای غارنشین
 
مرواریدهای غارنشین
رسوبات معدنی موجود در غارها می‌توانند اشکال حیرت‌آوری، مانند این مرواریدهای شکلاتی شکل درست کنند. این ساختارهای کروی منحصر به فرد در دریاچه‌های موجود در کف غارها شکل می‌گیرند، زمانی‌که لایه‌هایی از کلسیت به آرامی در اطراف یک دانه شن یا ماسه ته‌نشین می‌شود.
 
http://khabaronline.ir/images/2011/5/11-5-24-13531319.jpg
 
غواصی در غار
غواصانی که در این عکس می‌بینید، مشغول گشت و گذار در غار Diepolder فلوریدا هستند که 76 متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد. این غار که به افتخار نام مالک زمین آن نام‌گذاری شده است، در ذخیره‌گاه طبیعی Sand Hill Boy Scout در نزدیکی بروکسویل فلوریدا قرار دارد.

نوشته شده در دوشنبه 90/4/20ساعت 7:24 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 

لطفاً با دقت بخوانید و برای دیگران نیز بفرستید!!!

 

قره قوروت را از آب ماست یا همان دوغ می گیرند که پس از جوشیدن و تغلیظ بصورت جامد در می آید.

مزه ترش قره قوروت بخاطر درصد بسیار بالای اسید لاکتیک آن می باشد. میزان اسید لاکتیک قره قوروت بقدری زیاد است که میتوان گفت خود اسید لاکتیک است !!!! . اسید لاکتیک یک ماده دفعی برای بدن محسوب میشود زیرا خون را شدیداً اسیدی کرده و تعادل ph خون را به هم میزند.

یکی از دلایلی که گفته می شود ماست چکیده بهتر از خود ماست است این است که مقدار زیادی از اسید لاکتیک آن که در آب ماست موجود است گرفته شده است ولی با این حال بهتر است با مقداری نعناع ، پونه و موسیر مصرف شود (تا حالت سردی و اسیدی آن کاهش یابد)

در حالت طبیعی، خون انسان کمی قلیایی بوده و بسیار حیاتیست که این حالت حفظ شود بدین جهت در خلقت انسان مکانیزم های پیچیده ای تعبیه شده است که این تعادل را حفظ کنند.

در بدن انسان مقدار pH متعادل بین 34/7 و 40/7 میباشد که کمی قلیایی است و باید در این محدوده نگه داشته شود در غیر اینصورت بعضی از واکنش های آنزیمی انجام نمی گیرد و تنظیم فعالیتهای فیزیکی و شیمیایی درون سلولی با مشکل مواجه می شود.


مصرف قره قوروت به شدت خون را اسیدی می کند (به علت میزان بسیار بالای اسید لاکتیک) و آنرا از حالت قلیایی طبیعی خود خارج می‌کند. بدن برای ترمیم و تصحیح این حالت بسیار مخرب که می‌تواند در صورت ادامه بسیار خطرناک گشته و فعالیت ارگان‌ها و سلول‌ها را مختل کند، دست به دامن استخوان‌ها و دندان‌ها می‌گردد تا کلسیم آنها را برای قلیایی کردن خون آزاد کند.

کلسیم بهترین و سریع‌ترین عامل قلیایی کردن خون می‌باشد. این کلسیم آزاد شده از استخوان‌ها سپس توسط کلیه‌ها دفع می‌گردد. در نتیجه مصرف قره قوروت باعث پوکی استخوان‌ها و ضعف دندان‌ها می‌گردد.

بسیار بسیار جای تاسف است که خیلی از پزشکان و افراد تحصیل کرده آنرا برای درمان پوکی استخوان و لاغر شدن افراد چاق تجویز می کنند با این تصور غلط که چون قره قوروت دارای کلسیم است پس برای پوکی استخوان مناسب است در صورتیکه کلسیم آن نه تنها جذب نمی شود بلکه طبق توضیحات بالا باعث پوکی استخوان و خرابی دندانها نیز می شود. جالب است حتی آنرا برای رشد و نمو کودکان مفید دانسته و برای آن خاصیت دارویی قائل شده اند !!!. گاهی اوقات آنرا برای کاهش فشار خون تجویز می کنند که این خود باعث خرابی و خوردگی رگها میشود. میتوان بجای آن از بسیاری میوه هایی که در کاهش فشار مناسب هستند مانند آب لیمو یا مخلوط یک لیوان آب و 2 قاشق سرکه سیب خانگی استفاده کرد.

ای کاش مضرات مصرف قره قوروت به اینجا ختم می شد.

اسید لاکتیک فعالیت نرون های مغزی را به شدت کاهش میدهد و چون قره قوروت حاوی مقادیر بسیار زیاد اسید لاکتیک می باشد لذا برای مغز انسان بسیار مضر می باشد.



بعضی از آثار و نتایج زیانبار اسیدی شدن خون :


انواع بیماریهای قلب و عروق

خورده شدن دیوارة سرخرگ ها و سیاهرگ ها

ضعف حافظه

آلزایمر

دیابت

سرطان

ضعف سیستم ایمنی بدن

بیماری های سیستم عصبی مانند بیماری خطرناکMS

پوکی استخوان

خرابی و فساد دندانها

لقی دندانها

ضعف اعصاب

تشنج

دل درد شدید در دختران هنگام عادت ماهانه


در غرب به خون اسیدی لقب کُشنده خاموش (Silent Killer) داده اند.

در خصوص بیماری های ناشی از اسیدی شدن خون ، مطالب بسیاز زیادی در اینترنت موجود است که اکثراً به زبان انگلیسی است.
 


امیدوارم مطلب فوق دریچه ای دیگر از سلامتی را بروی شما بگشاید و دروازه ای از بیماریها را ببندد.

 


نوشته شده در دوشنبه 90/4/20ساعت 7:16 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 

متولدین فروردین : آهن
فلز زندگی متولدین فروردین آهن است که 9 برابر دیگران به آنها قدرت می دهد و شانس و موفقیت آنها را در زندگی نه برابر می کند . انرژی و اشتیاق روانی انها می تواند همچون مشعل فروزانی ? راه را برای دستیابی به آرمان های بزرگی که در سر می پرورانند روشن نماید. آنها پیشگامانی هستند که همواره دیگران را به سمت هدفی نایافتنی هدایت می نمایند.متولدین فروردین کمتر به دنبال اندوختن ثروت هستند.ولی اگر شروع به مال اندوزی کنند با چنان سرعتی پیش می روند که وقت نمی کنند بایستند و پول ها را بشمرند. در زمینه پول ? زمان و حتی لباس خود بسیار دست و دلبازانه عمل می کنند و هر قدر هم فقیر باشند همیشه چیزی برای بخشیدن دارند. آنها اعتقاد دارند که وقتی به دیگران کمک می کنند نه فقط خرسند می شوند بلکه این عمل آنها باعث می شود که دیگران هم متقابلا کاری برای آنها انجام دهند.


متولدین اردیبهشت : مس
فلز ماه اردیبهشت مس است که رسانای برق و گرماست و بعد از گذشت سالها همچنان درخشان باقی می ماند. در زندگی خانوادگی حاکم ورئیس است و هیچکس جرات ندارد آرامش او را بر هم زند. او مانند زمان صبور است و مانند جنگل عمیق ? واز چنان قدرتی برخوردار است که قادر است کوه را جابجا کند ولی آدمی لجوج و یکدنده است. این افراد معمولا از چیزهای کوچک خوششان نمی آید واز همین رو دلبستگی خاصی به عشق پایدار و ثروت دارند.
متولدین خرداد : جیوه


فلز سرد جیوه در متولدین خرداد تمایلات دوگانه ای را به وجود می آورد مگر آنکه خودش جلوی آین کارها را بگیرد و به ندای قلب خود گوش کند. هنگامی که عمیقا به دنبال علت بی حوصلگی متولد خرداد بگردید در می یابید که او همیشه در پی هدفی است ولی مشکل اساسی او این است که هدف را نمی شناسد . متولد خرداد از تخیل بسیار قدرتمندی برخوردار است و به همین خاطر اهداف زیادی را در سر می پروراند. ذهن متولدین خرداد همیشه به کاری مشغول است و به همین دلیل بیش از دیگران به استراحت نیاز دارد . آنها با آنکه نسبت به بی خوابی حساس هستند ولی هیچگاه به اندازه کافی نمی خوابند.
متولدین تیر: نقره
فلزوجودی متولدین تیر ? نقره است که علیرغم تشابه با سایر فلزات از خصوصیات ویژه گرانبهایی برخوردار است. آنها قلب مهربانی دارند و نیاز دیگران را به خوبی حس می کنند و به آن اهمیت می دهند و می خواهند به دیگران کمک کنند ? اما در ابتدا منمتظر می شوند تا ببیند کسی دیگری پیدا می شود که پیش قدم شود چون دوست ندارد پول و وقت خود را صرف چیزی کنند که نیازی به آن نیست. اما اگر دریابد که کس دیگری آستین خود را بالا نزده است آنگاه در آخرین لحظه دست به کار می شود . او می گذارد که دو بار زیر آب فرو روید ? ولی بار سوم شما را نجات می دهد . او خیلی رئوف است و نمی گذارد غرق شوید.


متولدین مرداد: طلا
متولد مرداد در دوستی بسیار وفادار است و درموقع دشمنی آدم منصف و قدرتمندی است . او چه ساکت باشد ? چه خودنما ? فردی خلاق ? مبتکر و قدرتمند است . چون او از طلای خالص است به همین دلیل ما ? گاهی خودخواهی ? تکبرو تنبلی او را نادیده می گیریم .متولدین مرداد در مورد پول هیچگونه احتیاطی به خرج نمی دهند ? بسیار ولخرج هستند و حتی اگر پول زیادی نداشته باشند شیک می پوشند و زندگی شان لوکس است و برای تفریح و سرگرمی خود زیاد خرج می کنند. اگر کسی از آنها پول بخواهد به او می دهند و اگر نداشته باشند از دیگری قرض می کنند و به او می دهند.


متولدین شهریور: جیوه
اگر درجه حرارت محیط مناسب باشد ? متولدین شهریور علیرغم اینکه ظاهرا ترکیبی از فولاد و یخ به نظر می رسند ? در اثر عواطف اطرافیان ذوب خواهند شد . آنها بدون تردید انسانهایی صادق و قابل اعتمادی هستند ولی زمانی که نخواهند به جایی بروند و یا کار خاصی را انجام دهند ? به راحتی می توانند خود را به مریضی بزنند. در چنین مواقعی استعداد نمایی آنها در زمینه هنرپیشگی هویدا می شود. متولدین شهریور از عکسهای خود ایراد می گیرند و در مورد سر و وضع خود وسواس شدیدی دارند ? همیشه سر و وضعی مرتب و پاکیزه دارند و در مورد لباس بسیار سخت گیر هستند.
متولدین مهر : مس
متولدین مهر سودمندی فلز مس را که فلز هم آهنگی آنهاست بازتب می دهند. از هر گونه بی ادبی و بی نزاکتی تنفر دارند ولی با وجود این اگر تابلویی روی دیوار خانه تان کج باشد ًنرا صاف می کنند و اگر صدای تلویزیون تان زیاد باشد آن را کم می کنند . آنها عاشق مردم هستند ولی از اجتماعات بزرگ بدشان می اید.مانند کبوتران صلح دائم این طرف و آنطرف می روند.و به میانجیگری می پردازند و صلح و صفا برقرار می کنند.انسانهایی بامحبت و دلپذیر هستند ولی گاهی اوقات بداخلاق واخمو می شوندو از دستور دادن به دیگران خوششان می آید.


متولدین آبان: آهن
در بین متولدین آبان آدم عصبی و بی قرارخیلی کم دیده می شود و این در اثر فلز درونی شخصیت آنهاست ? با وجود این آنها خیلی رقیق القلب بوده و نسبت به افراد ناتوان و درمانده خیلی دلسوز هستند. متولدین آبان هرگز هدیه یا محبت کسی را فراموش نمی کنند و فورا در جستجوی جبران آن برمی ایند.از طرف دیگر ظلم و بی عدالتی را نیز فراموش نمی کنند و در مقابل ان واکنش های متفاوتی را از خود بروز می دهند. به خانواده و روابط خانوادگی اهمیت زیادی می دهندو رفتارشان با کودکان ملایم و عطوفت آمیز است.


متولدین آذر : قلع
در میان متولدین آذر به ندرت می توان کسی را پیدا کرد که شوخ طبع و بذله گو باشد و همین تعداد اندک نیز که در گفتن لطیفه چنان خام هستندکه هیچ کس به آنها نمی خندد. اگر چه متولدین آذر حافظه ای بسیار قوی دارند ولی گاهی فراموش می کنند که کت خود را کجا گذاشته اند آنها هرگز نمی توانند دروغگوی ماهری باشند هیچ کس حتی برای یک لحظه نمی تواند دروغ آنها را باور کند. ریا کاری و دروغ گویی اصلا با مزاج آنها سازگار نیست و هر وقت سعی به انجام این کار نمایند به زودی دستشان رو می شود . متولدین آذر ? چه کم رو چه پررو ? ر زمینه عشق همیشه آماده اند که شانس خود را امتحان کنند و خود را به آب و آتش بزنند.


متولدین دی : سرب
اگر چه فلز درونی متولد دی او را به فردی بسیار محکم تبدیل ساخته است اما او فردی خجالتی است که روحیه ای لطیف و حساس دارد. متولد دی همه کسانی را که باعث صعود آنها شده اند بسیار ستایش می کنند . آنها خواستار پیروزی و موفقیت هستند و به سنتها و آداب و رسوم احترام می گذارند. در شخصیت متولد دی همیشه اندکی افسردگی و غم همراه با جدیت وجود دارد. اما هیچ یک از این دو خصوصیت باعث نمی شود که اواز انضباط جدی دست بر دارد . متولد دی به حدی لایق و کارآمد است که به راحتی می توانید زمام امور را به دستش بسپارید.


متولدین بهمن: اورانیوم
فلز درونی متولدین بهمن یک فلز حقیقی نیست و یک ماده رادیواکتیو است که فقط در ترکیبات یافت می شود . اورانیوم می تواند موجب انفجارات عظیم و زنجیره ای گردداز همین رو تلاش برای محدود کردن آنها و مجبورساختن شان به انجام کاری مثل کوشش برای به دام انداختن طوفان زمستانی در یک بطری است . متولدین بهمن عقیده خود را خیلی رک و بی پرده به زبان می آورد ولی هرگز سعی نمی کند عقیده اش را به شما تحمیل کند. یک بهمنی برای احساس امنیت دور و اطراف خود را شلوغ می کند و دوستان زیادی دارد ولی گاهی اوقات به یکباره در پیله تنهایی خود فرو می رود و دلش می خواهد تنها باشد.


متولدین اسفند: قلع
فلز متولد اسفند ? آهن ? جیوه ? طلا و یا سرب نیست بلکه آلیاژی از فلزهاست که نشانگر غیر واقعی و توهم آمیز بودن این افراد است. آنها قوی تر از آن هستند که می پندارید و عاقل تر ازآن که می شناسید ولی تا زمانی که خودشان راز وجود شان را کشف نکنند ? راز آنها همواره پوشیده و مخفی باقی خواهد ماند. یک متولد اسفندتمایل چندانی به آرزوهای دنیوی ندارد? همچنین برای مقام ? قدرت و یا رهبری ارزشی قائل نیست و ثروت و مال دنیا برای او جذابیتی ندارد. او به آینده هیچ اشتیاقی ندارد و نسبت به آن بی خیال است. در مورد گذشته نیز دانشی شهودی دارد و در مورد امروز شکیبا و مقاوم است


نوشته شده در دوشنبه 90/4/20ساعت 7:8 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 


 

به طور کلی، افراد چپ‌ دست انعطاف ‌پذیرتر، باهوش‌ تر و سازگارتر از افراد راست ‌دست هستند. شاید به این فکر کنید که ای ‌کاش شما هم چپ‌ دست‌ بودید و یا در مورد سایر مزایای چپ دست‌ بودن بیندیشید.

واقعیت این است که حدود 90 درصد از مردم راست دست بوده و فقط 10 درصد چپ دست هستند.

یک نکته خیلی مهم که لا‌زم است به آن توجه داشته باشید این است که، غالب بودن طرف چپ یا راست،‌ در مورد کل بدن صادق است.

اگر کمی دقت کنید،‌حتما متوجه خواهید شد که با یک گوش بهتر از دیگری می ‌شنوید و یا با یک چشم بهتر از چشم مقابل می‌ بینید. پس باید توجه داشته باشید که غالب بودن یک قسمت از بدن یک مورد عمومی است که در مورد تمامی قسمت‌ های جفت بدن صدق می‌ کند.

این که دقیقا چرا یک نفر راست دست ‌و یا چپ دست می ‌شود، هنوز به ‌صورت یک راز باقی مانده است ولی برخی نظریه‌ ها در این مورد وجود دارند. یک نظریه، ترشح زیاد هورمون ‌های جنسی قبل از تولد را عامل چپ دست شدن افراد می ‌داند.

از سوی دیگر، محققان دانشگاه دانشگاه کالیفرنیا آمریکا معتقدند که چپ دست و یا راست دست شدن افراد تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می ‌شود

طبق نظر این محققان، یک ژن اختصاصی جهت راست دست شدن وجود دارد که چنانچه فردی آن را به ارث ببرد، ‌راست دست می ‌شود. نکته جالب این است که حتی در صورت عدم وجود این ژن باز هم معلوم نیست که آن شخص حتما چپ دست شود. یعنی امکان راست دست شدن وی هنوز وجود دارد.

افراد راست دست به‌ طور مشخص نیمکره مغزی سمت چپ شان بزرگ تر است. در 95 درصد از افراد راست دست قابلیت ‌های تکلمی در نیمکره چپ مغزی وجود دارد. در حالی که بر اساس پژوهش‌ های دانشگاه کالیفرنیا، دو نیمکره مغزی‌ در افراد چپ دست اندازه مشابهی داشته و موجب ایجاد ساختار مغزی منعطف ‌تری می ‌شوند.

این در حالی است که تنها در 70 درصد از چپ دست‌ ها قابلیت‌ های تکلمی در نیمکره مخالف (راست) قرار دارد. این طور به نظر می ‌رسد که احتمالا عدم وجود ژن راست دستی، به مغز این افراد اجازه می‌ دهد تا به ‌طور مساوی و متناوب با مغز راست دست‌ ها رشد کند. نیمی از افراد باقی مانده از هر دو گروه چپ ‌دست‌ ها و راست دست ‌ها از هر دو نیمکره مغزی‌ شان استفاده می ‌کنند و بر طبق بررسی ‌ها، این ‌گونه افراد از هوش بالاتری برخوردارند.

علاوه بر این، دیده شده است که رابط مغزی‌ بین دو نیمکره در افراد چپ دست 11 درصد بزرگ ‌تر از راست دست ‌ها است که نشانگر ارتباطات قوی‌ تر و عمیق‌ تر دو نیمکره در پردازش اطلاعات است.

پروفسور گلین ‌هامفریز معتقد است که در افراد راست دست‌، ‌نیمکره راست تصویر کلی را می ‌بیند و نیمکره چپ بر روی جزئیات آن تصویر تمرکز می ‌کند در حالی که این موضوع در مورد چپ‌ دست‌ ها وجود ندارد.

وی همچنین معتقد است که آسیب و تخریب مغزی می‌ تواند احساس درک انسان ‌ها از جزئیات را در افراد راست دست‌ و چپ ‌دست به ‌طرق مختلفی تحت تاثیر قرار دهد.

یک موضوع بسیار جالب دیگر در مورد چپ دست‌ ها این است که بر اساس تحقیقات دانشگاه دوبلین، درآمد کارگرهای چپ ‌دست حدود 4 درصد بیشتر از راست‌ دست‌ هاست.

پژوهشگران این دانشگاه بر این باورند که چپ دست ‌ها به ‌ویژه مردان در مواجهه با یک موقعیت جدید خود را راحت‌ تر تطبیق می‌ دهند زیرا در استفاده از سمت‌ راست مغزشان واردترند.

این ها جزء مواردی هستند که باعث می ‌شوند تا چپ ‌دست‌ ها بیشتر در نزد رئیس شان محبوب باشند.

چپ دست ها بیشتر می ترسند

نتایج تحقیقات پیش از این نشان داده بود که افراد چپ ‌دست، نسبت به راست ‌دست ‌ها سازگاری بیشتری دارند. یک فرد چپ ‌دست بسیار راحت تر از یک فرد راست ‌دست می‌ تواند از دست راست خود برای انجام کارها استفاده کند. به نظر می‌ رسد افرد چپ ‌دست به سرعت قادر به تعویض و دگرگزینی هستند.

اکنون روانشناسان در یک مطالعه جدید می گویند افراد چپ دست در مواجهه با شرایط و موضوعات ترسناک، بیشتر دچار وحشت می شوند.

این روانشناسان پس از نشان دادن یک کلیپ ترسناک به دو گروه از افراد چپ دست و راست دست در نهایت شگفتی متوجه شدند که پس از تماشای این کلیپ افراد چپ دست بیشتر از راست دست ها می ترسند.

حدود 10 درصد جمعیت جهان چپ ‌دست هستند. ترکیب ژنتیکی که باعث غلبه چپ ‌دستی بر راست دستی می ‌شود، ژن ?LRRTM نام دارد. افرادی با مقدار بیشتر این ژن، چپ ‌دست هستند. مراکز گفتاری افراد چپ‌ دست و راست‌ دست در قسمت چپ مغز قرار دارد. قسمت چپ مغز روی هماهنگی قسمت‌ های مختلف و فرامین و دستورات متمرکز است، در حالی که قسمت راست مغز روی مفاهیم و احساسات کنترل دارد. تعدادی از افراد نیز با هر دو دست کار می ‌کنند.

این روانشناسان خاطرنشان کردند که هرچند راست دست ها هم پس از تماشای این کلیپ ترسیده بودند اما شدت واکنش ترس و وحشت در آن ها خیلی کمتر از افراد چپ دست بود.

دکتر کارولین چووهاری از متخصصان دانشگاه کوئین مارگارت در ادینبورگ در این باره متذکر شد: ما در واقع برای این شرکت کنندگان بخشی از فیلم سکوت بره ها را به نمایش گذاشتیم که مطمئن بودیم، حالت ترس را در بیننده ایجاد می کند.

پس از پایان نمایش، فیلم را روی هر دو گروه شرکت کننده بررسی کرده و متوجه شدیم چپ دست ها در خاطرات و حافظه شان بیشتر دچار آشفتگی شده بودند و رفتارهایی شبیه به کسانی که دچار اختلال استرس پس از ضربه عاطفی شده اند از خود بروز می دادند.

‌علاوه بر این تحقیقات نشان داده ‌اند که افراد چپ دست نسبت به مشکلات و آسیب‌ هایی نظیر‌ ابتلا‌ به آلرژی ‌ها،‌‌ بیماری های خودایمنی، افسردگی، سوء مصرف مواد، الکل، سیگار، صرع، اسکیزوفرنی و اختلالات خواب مستعدترند و بیشتر از افراد راست دست‌ درگیر حوادث جدی نظیر سوانح رانندگی می ‌شوند.

بررسی آمار می ‌تواند به طور بالقوه نشان دهنده درگیری بیشتر افراد چپ دست‌ با حوادث زندگی باشد که موجب می ‌شود درصد کمتری از این افراد، طول عمر بیشتری داشته باشند.

همچنین بعضی از کارشناسان معتقدند، افراد چپ ‌دست کمتر وابسته ‌اند، چون مجبورند با دنیایی که برای آن‌ ها ساخته نشده سازگاری پیدا کنند. دکتر پیترز می ‌گوید: چپ ‌دست ‌ها به علت داشتن تمایلات استقلال‌ طلبانه در برابر فشارهای اجتماعی مقاومت بیشتری دارند.

 

مشکلات چپ دست ها

اما در جامعه امروزی مشکلات زیادی برای چپ ‌دست ‌ها وجود دارد. اصول کلی جامعه و زندگی، غالبا برای راست دست‌ ها طراحی شده ‌اند.

علاوه بر این،‌ متاسفانه برخی خانواده ‌ها به دلایل خرافی، دید خوبی نسبت به چپ دست شدن فرزندشان ندارند و سعی می ‌کنند تا با انجام اعمالی نظیر بستن دست‌ چپ فرزندشان او را تحریک و وادار به راست ‌دست شدن کنند. این افراد باید توجه داشته باشند که انجام اعمال فوق موجب خواهد شد تا فرزندشان در آینده قادر به انجام کارهای ظریف با دست خود نبوده و در کارهای روزمره ‌شان دچار کندی محسوس شوند.

امروزه در دنیا چپ ‌دست‌ ها تقریبا یک جامعه برای خود درست کرده ‌اند به ‌طوری که روز 22 مرداد 13( آگوست) روز جهانی چپ ‌دست ‌ها نامیده می ‌شود. علاوه بر این، ‌در برخی نقاط دنیا فروشگاه‌ هایی وجود دارند که اجناسی را می ‌فروشند که صرفا برای افراد چپ دست‌ طراحی شده‌ اند. کسی چه می ‌داند، شاید در آینده شهر یا کشوری هم مخصوص چپ ‌دست‌ ها ایجاد شود.


نوشته شده در شنبه 90/4/18ساعت 3:46 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

   1   2   3      >

Design By : Pichak