سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

تست اتومبیل در ایران خودرو یک بخشی به اسم تست مانکن دارد که با کمک مانکن شدت ضربه وارده به انسان و قابلیت عکس العمل کیسه هوا را تست میکنند..

خلاصه تصاویر تست مانکن زیر از ایران خودرو لو رفته جالب است … rolling on the floorحتی مانکن ویژه آزمایش هم از تست خودروهای تولیدی ایران خودرو گریزان است و وحشت داردپوزخند

 


نوشته شده در شنبه 90/4/18ساعت 3:14 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


عکس های جالب و خنده دار

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 )  -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 )  -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -

عکسهای خنده دار طنز ( سری جدید تیر 1390 ) -   

نوشته شده در چهارشنبه 90/4/15ساعت 3:18 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

بعضی وقت‌ها، زمانی که زندگی سخت می‌شود، پای نفر سومی برای باز‌کردن گره این سختی‌ها به میان می‌آید. این دلیلی است که اغلب مردهایی که به همسرشان خیانت می‌کنند، برای این موضوع مطرح می‌کنند.

بعضی وقت‌ها، زمانی که زندگی سخت می‌شود، پای نفر سومی برای باز‌کردن گره این سختی‌ها به میان می‌آید. این دلیلی است که اغلب مردهایی که به همسرشان خیانت می‌کنند، برای این موضوع مطرح می‌کنند. اما این موضوع چه دلایل دیگری می‌تواند داشته باشد؟ چه چیزی مردها را به سمت رابطه‌ای خارج از محدوده سوق می‌دهد؟ آشنایی اتفاقی و ناخواسته با یک آدم تازه؟ احساس تنهایی که حتی بعد از ازدواج هم از بین نمی‌رود؟ بله؛ همه اینها می‌تواند دلایلی باشد که اغلب از زبان مرد‌ها مطرح می‌شود. اما اگر شما قصد دارید پیش از وقوع حادثه زندگی‌تان را سامان دهید یا اینکه مطمئن شوید که ازدواج شما چقدر به این اتفاق نزدیک است، بهتر است با برخی دلایل دیگر این موضوع هم آشنا شوید. زندگی شما چند مورد از موارد زیر را در خود دارد و شما چقدر در معرض خطر از دست دادن این ازدواج هستید؟

هشدار اول

می‌خواستم تلافی کنم

«اولین باری که به همسرم خیانت کردم، زمانی بود که در تلفن همراهش پیامکی از طرف نامزد سابقش دیدم؛ گرچه این یک پیامک عمومی و معمولی بود و هیچ بویی از خیانت در آن دیده نمی‌شد اما آنقدر مرا آزار داد که فکر کردم برای آرام ماندن راهی به‌جز تلافی ندارم.»
ترس از ازدواج با زنی که وفادار نیست، حسادت نسبت به وقایعی که در زندگی گذشته او وجود داشته و ترس از تکرار آن شرایط، گاهی مردها را به سمت تصمیم‌های تلافی‌جویانه می‌برد؛ تصمیم‌هایی که گرچه خودشان هم دلیل منطقی برای گرفتنش ندارند اما آن‌ها را با این اتفاق روبه‌رو می‌کند. شاید دلیل دیگر این مشکل این باشد که افراد بعد از ازدواج عادت صحبت کردن با یکدیگر را فراموش می‌کنند، درحالی‌که اگر بتوانند ناراحتی‌های‌شان را با هم مطرح کنند و علتش را بپرسند نیمی از مشکلات‌شان حل می‌شود. شنیدن یک دلیل منطقی بدون جبهه‌گیری چیزی است که مردها بعد از این احساس ناامنی احتیاج دارند.

مردها دوست دارند بعد از ازدواج معنای حقیقی خانواده را احساس کنند؛ خانواده‌ای که در کنار هم غذا می‌خورند، با هم تفریح می‌کنند و با هم تصمیم می‌گیرند

هشدار دوم

احساس پیری می‌کردم

وقتی چند سال از زندگی مشترک می‌گذرد و خیلی چیزها شکل عادت به‌خود می‌گیرد، بحران تازه‌ای در دنیای مردها شروع می‌شود. آن‌ها فکر می‌کنند دیگر جذاب نیستند و در این زندگی هیچ‌چیز به غیراز یک مرد خانه از آن‌ها باقی نمانده. از طرف دیگر اغلب آدم‌ها، چه مرد و چه زن دوست ندارند جنبه‌خصوصی زندگی‌شان، بعد از ازدواج ویران شود. دوست ندارند علایق فردی‌شان را فراموش کنند و از میان هزاران نقشی که به‌عنوان یک عضو اجتماع می‌توانند داشته باشند، تنها یک شوهر و یک پدر باشند. خیلی مرد‌ها برای رها شدن از این تصور تلاشی نمی‌کنند اما زمانی که زنی بار دیگر به آن‌ها توجه می‌کند و به یادشان می‌آورد که می‌توانند به غیر از آن مرد خانه هویت دیگری هم داشته باشند، اوضاع کمی تغییر می‌کند. قطعا درصد مردهایی که برای نجات پیدا کردن از این تصور به همسران‌شان خیانت می‌کنند چندان زیاد نیست اما در مجموعه دلایلی که مردها برای خیانت کردن مطرح می‌کنند، این موضوع هم بارها و بارها دیده شده است.

هشدار سوم

از جر و بحث خسته بودم

یک رابطه پر تنش که در آن برای هر موضوع ساده روزها و ماه‌ها بحث می‌شود همیشه قابل تحمل نیست. زنی که به هر بهانه همسرش را سرزنش می‌کند یا به هر دلیل کوچک روزها قهر و شکایت می‌کند، از نظر مردها عامل نا امنی خانه است.
ازدواج از نظر اغلب آدم‌ها به معنی ساختن خانه‌ای آرام است و طبیعتا همسری که نمی‌تواند تنش‌های خانه را کم کرده یا مدیریت کند، اصلی‌ترین عامل ایجاد این نا امنی است. عاملی که می‌توان با خیانت، جایگزینی برای آن پیدا کرد. کمتر آدمی است که نسبت به این اصل شک داشته باشد که خانه محل آرامش است. افراد دوست دارند بعد از گذشتن از محیط‌های کاری کسالت آور و ترافیک خیابان‌ها، به خانه‌ای امن و آرام بیایند. خانه‌ای که همیشه پر از مهمان نیست و البته همیشه هم پر از تنهایی نیست. خانه‌ای که مشکلات در آن گاهی با بحث حل می‌شوند اما به قهر و جنجال منجر نمی‌شوند.

هشدار چهارم

ظاهرش آزارم می‌داد

سال‌ها و سال‌ها با کسی زندگی کردن ممکن است برخی قوانین با هم بودن را از میان ببرد. اکثر زن‌ها در صحبت‌های عامیانه و نصیحت‌های دوستانه‌شان این موضوع را می‌شنوند: «زیبا، جذاب و مرتب بودن در خانه حرف اول را می‌زند» شاید اهمیت دادن به این موضوع تا این حد، کمی اغراق‌آمیز باشد اما هنوز هم نمی‌توان آن را انکار کرد یا بی‌اهمیت دانست.گاهی زن‌ها احساس می‌کنند دلیلی ندارد مقابل مردی که با آنها در هر شرایطی همراه بوده است، برای آراستگی ظاهرشان وقت بگذارند؛ اما از نظر خیلی مردها این یکی از نقاط ضعف همسرشان تلقی می‌شود. زنان باید حتی چندین سال بعد از ازدواج هم طراوت و زیبایی خود را حفظ کنند. وقتی یک زن فقط زمانی که می‌خواهد از خانه بیرون برود برای انتخاب لباس‌ها و آرایش وقت می‌گذارد، ناخودآگاه این پیام را به همسرش منتقل می‌کند که «تو مهم‌ترین مرد زندگی من نیستی» و این خطرناک‌ترین جمله‌ای است که یک زن می‌تواند به یک مرد بگوید.

هشدار پنجم

او اصلا کنارم نبود

مردها دوست دارند بعد از ازدواج معنای حقیقی خانواده را احساس کنند؛ خانواده‌ای که در کنار هم غذا می‌خورند، با هم تفریح می‌کنند و با هم تصمیم می‌گیرند. آن‌ها از این تصور که ارزشمندترین فرد زندگی همسرشان هستند لذت می‌برند و زمانی که این تصور را از دست می‌دهند، به‌دنبال راه دیگری برای اثبات اهمیت‌شان می‌گردند و گاه فرد تازه‌ای را برای اثبات این موضوع به زندگی‌شان وارد می‌کنند. زنی که مدام بر سر کوچک‌ترین مسائل کوله باری از سرزنش نصیب شوهرش می‌کند، زنی که هنوز برای جزئی‌ترین تصمیمات با هرکسی به غیراز همسرش همفکری می‌کند، زنی که وقتی برای تفریحات خانوادگی ندارد و ترجیح می‌دهد با دوستان یا همکارانش وقت بگذراند، همسرش را هر روز یک قدم برای بیرون رفتن از این زندگی جلوتر می‌برد.

هشدار ششم

از اتهام‌ها خسته شدم

مردها از این‌که به خاطر اشتباهات گذشته‌شان هر روز تنبیه شوند، بیزارند. برخی از آن‌ها ممکن است در کارنامه‌شان نشان یک خیانت را داشته باشند یا این‌که حتی قبل از ازدواج و آشنایی با همسرشان سابقه آشنایی با زنان دیگر یا نامزدی‌های ناموفق را داشته باشند. این‌ها موضوعاتی است که سال‌ها پیش اتفاق افتاده و زمان آشکار شدنش همسر فرد ادعا کرده که توان بخشیدنش را دارد اما پس از سال‌ها ممکن است هنوز در لایه‌های زیرین ذهنش این مسئله وجود داشته باشد. گاهی بیزاری از این‌که مدام در معرض اتهام باشند آن‌ها را به سمت تلافی پیش می‌برد و موضوعی که تا پیش از این تنها یک هراس در زندگی بوده است را به یک واقعیت تبدیل می‌کند. مردها دوست دارند وقتی با تمام وجود احساس تأسف می‌کنند بخشیده شوند و وقتی بخشیده می‌شوند دیگر سرکوفت‌های گذشته را نشنوند.

هشدار هفتم

من را کنار گذاشته بود

انتظار داشتن یک رابطه زناشویی سالم بعد از ازدواج انتظار زیادی نیست. حق هر مرد یا زن است که این موضوع را هم بخشی از زندگی بعد از ازدواجش بداند و نیازهای زناشویی‌اش را با همسری که دوست دارد و از بودن در کنارش آرامش می‌گیرد برطرف کند. رابطه سردی که بعد از چند سال سراغ خیلی از زن و شوهرها می‌آید می‌تواند تهدیدی جدی برای آن رابطه باشد. اگر زندگی شما در این گروه قرار می‌گیرد، بهتر است با مراجعه به یک متخصص یا صحبت کردن با همسرتان راهی برای برطرف کردن این مشکل پیدا کنید و اجازه ندهید که چنین موضوعی اعتماد و آرامش را از زندگی مشترک‌تان دور کند. این موضوع شاید به‌دلیل برخی خلأ‌های عاطفی در زندگی‌تان پیش آمده باشد و شاید بتوانید با گفت‌وگو آن را حل کنید. شاید هم مشکلی جدی‌تر و نیازمند درمان باشد. پس، از حرف زدن در مورد آن نترسید و بهترین راه را برای درمان یا برطرف کردنش انتخاب کنید.


نوشته شده در چهارشنبه 90/4/15ساعت 2:11 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 

هیچ کس منکر این نیست که ازدواج خوب است اما اول باید تکلیفتان با خودتان معلوم باشد که اصلا برای چی دارید ازدواج می کنید؟ نگویید ازدواج کردن دلیل نمی خواهد. اگر شما خدایی نکرده در نا خوداگاه قصد بی منطقی برای ازدواج داشته باشید ممکن است بعدا دچار مشکلاتی شوید که حل کردنش به فکر هیچ عاقلی نرسد. پس حواستان را جمع کنید!

 

 

1. شورش علیه والدین

خیلی ها به خاطر این ازدواج می کنند که به خانوادهایشان دهن کجی کرده باشند. در این ازدواج ها فکر و ذکر فقط لج کردن با خانواده است و نه پیدا کردن یک شریک خوب برای زندگی. خب این دیگر گفتن ندارد که شما حتی اگر با این کار از پدر و مادرتان انتقام بگیرید، باز هم دودش به چشم خودتان می رود. چون این بار هم خانواده را از دست داده اید و هم پشتوانه ای برای روزهای سخت زندگی دو نفره تان نخواهید داشت.

 

2. جستجوی استقلال

معمولا آدمها اول باید مستقل شوند تا بعد بتوانند ازدواج کنند. اما گاهی قضیه بر عکس می شود. بعضی ها م ی خواهند به وسیله ازدواج که یک دلیل بیرونی است، مستقل شوند یعنی خودشان را با ازدواج مجبور به استقلال کنند. اگر شما موفق شدید یک پارچ آب را با قاشق چایخوری بخورید، در این کار هم موفق می شوید. البته که فرض محال محال نیست اما قیمت این فرض خیلی بالاست!

 

3. التیام یک رابطه شکست خورده

این هم از آن دلایل پیچیده است که خیلی ها بی توجه به آن تن در می دهند. این که در یک رابطه عشقی به هر دلیلی شکست خورده اید و نه شنیده اید و حالا می خواهید از راه ازدواج با یک آدم جدید به خودتان ثابت کنید که می توانید عزت نفستان را بازگردانید. این هم اشتباه است چون انگیزه ازدواج یک رابطه دیگر است و نه رابطه با آدم جدید.

 

4. فشار خانواده و اجتماع

زن بگیر، موهات داره رنگ دندونات میشه، داری تو خونه می ترشی !... کافی است چندتا دختر معرفی کنند و بگویید نمی خواهم یا چندتا خواستگار بیاید و رد کنید، آن وقت است که سیل حرف و حدیث های این طوری از هر طرف به سویتان جاری می شود. انصافا فشار روانی بسیاری به آدم وارد می کند.

 

5. ازدواج اجباری

خوشبختانه دوره این کار در حال ور افتادن است. اما خیلی پیش می آید که پدر و مادری از روی مصلحت یا خودخواهی، یا هر دلیل دیگری فرزند بینوا را مجبور می کنند که با یک نفر به خصوص ازدواج کند. خودتان تصور کنید که با شرایط امروز چه زندگی ای در پیش روی این زوج اجباری است.

 

6. نیاز جنسی

یعنی اینکه یک نفر فقط و فقط به خاطر نیاز جنسی اش ازدواج کند و نه چیز دیگر... مسلما بی خردی بزرگی است.

احترام گذاشتن به خواسته های پدر و مادر واجب است اما نه این که اگر والدینتان اصرار کردند که با کسی ازدواج کنید برای به دست آوردن دل آنها چشم روی خواسته خود ببندید و برای همیشه خود را اسیر رویاهای آنها کنید

 

7. دلایل اقتصادی

‌بعضی وقتها دختر و پسر در انتخاب همسر، فقط به پول طرف مقابل نگاه می کنند تا بعد از ازدواج به واسطه خانواده همسر به یک نان و نوایی برسند.حالا تصورش را بکنید که بعد از ازدواج خانواده پولدار ورشکست شوند، دیگر به چه امیدی می شود آن زندگی را ادامه داد.یعنی طرف ازدواج کند به این دلیل که به واسطه ی خانواده زن یا شوهر و با خود طرف مقابل، پول پله ای بهم بزند و به رفاه اقتصادی برسد.

 

8. تنهایی و استقلال

‌بعضی موقع ها یک نفر به خاطر اینکه تنهاست و دارد مستقل زندگی می کند، تصمیم به ازدواج می گیرد بدون اینکه شرایط ازدواج را داشته باشد. وقتی که احساس تنهایی می کنید و به تنگ آمده اید، احتمال آن که انتخاب های ضعیف تری بکنید بالا می رود و در نهایت از روابطی سر در خواهید آورد که چیز زیادی برای شما ندارند.

 

9. احساس گناه یا ترحم

‌اگر دل ادم برای یک نفر بسوزد و به همین خاطر با او ازدواج کند، معلوم است که رابطه آنها نمی تواند مثل زن و شوهرعای معمولی عادلانه و برابر باشد. اینطوری حتما کسی که دلسوزی کرده بعدها احساس قربانی بودن پیدا میکند.

 

10. احساس کمبود یا تهی بودن

بعضی از احساس کمبودها و احساس تهی بودن ها هیچ ربطی به ازدواج کردن یا نکردن ندارد و از جاهای دیگری نشأت گرفته است. بعضی افراد فقط به خاطر این احساس کمبود ازدواج می کنند و این هم اشتباه است. این افراد می خواهند طرف مقابلشان نواقص کودکی شان را بر طرف کند. آنها با این عمل خود مسولیت پذیری را از خود منع می کنند و از طرف مقابل توقع دارند تا نقش پدر و یا مادر را برای آنها بازی کند که ممکن است به زودی موجب خسته شدن طرف مقابل شود. ضمن اینکه هر رابطه صحیح الزاما به خودی خود التیام بخش هم خواهد بود اما با توقعات نا به جا عاشق شدن عواقب خوبی ندارد.

 

11. احساس گناه

زمانی که ادامه یک ارتباط باعث به وجود آمدن این احساس می شود که اگر ازدواج نکنم به طرف مقابل ضربه خواهد خورد. ازدواج شما نه به خاطر مصلحت بلکه به خاطر فرار از احساس گناه بوده و در آن حال یک طرف نقش ناجی را بازی خواهد کرد که با مصلحت ازدواج منافات دارد.

 

12. ازدواج ابزاری

گاهی انگیزه‌ی‌ اصلی در تشکیل زندگی مشترک، عشق به فرد مقابل و نیاز روان‌شناختی به زیستن با فرد مقابل نیست؛ بلکه او وسیله‌ای برای رسیدن به هدف‌های دیگر می‌شود. برای نمونه، خانمی که دوست دارد در خارج از کشور زندگی کند، ممکن است با پیشنهاد فردی جهت ادامه‌ی زندگی مشترک در خارج با او ازدواج کند؛ ولی مسائل فرهنگی، استرس‌های متعددی را به دنبال داشته است؛ بنابراین گاهی ازدواج به خاطر ترس از تنهایی، از دست دادن زیبایی، از دست دادن پدر و مادر، کاهش شور زندگی و ... صورت می‌گیرد. در چنین فضایی، امکان سازگاری با مشکل‌های زندگی، ضعیف بوده و در نهایت، ضریب ریسک این ازدواج‌ها، بالا می‌باشد.

 

13. ازدواج به خاطر آرزوهای پدر و مادر

احترام گذاشتن به خواسته های پدر و مادر واجب است اما نه این که اگر والدینتان اصرار کردند که با کسی ازدواج کنید برای به دست آوردن دل آنها چشم روی خواسته خود ببندید و برای همیشه خود را اسیر رویاهای آنها کنید.

 


نوشته شده در پنج شنبه 90/4/9ساعت 4:9 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

یه خانومی گربه ای داشت که هووی شوهرش شده بود. oh go on
 


 

آقاهه برای اینکه از شر گربه راحت بشه،

یه روز گربه رو میزنه زیر بغلش و 4 تا خیابون اونطرف تر ولش می کنه.thumbs down

 


 

وقتی خونه میرسه

 میبینه گربه هه از اون زودتر اومده خونه. hee hee
 


 

 

 

 

 این کارا رو چند بار دیگه تکرار می کنه،

اما نتیجه ای نمیگیره. at wits
 


 

 

یک روز گربه رو بر میداره میذاره تو ماشین.

بعد از گشتن از چند تا بلوار و پل و رودخانه و. . . 

 

خلاصه گربه رو پرت میکنه بیرون. rolling eyes

 


 

یک ساعت بعد، زنگ میزنه خونه. زنش گوشی رو برمیداره.

مرده میپرسه: " اون گربه کره خر خونس؟ "

زنش می گه آره. straight face

 


 

 

مرده میگه گوشی رو بده بهش، 

 

من گم شدم !!!rolling on the floor

 

 


نوشته شده در پنج شنبه 90/4/9ساعت 3:55 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

هلیکوپتر لوکس مرسدس بنز...

حتما لذت نشستن در مرسدس بنزی لوکس را، برای یکبار هم که شده تجربه کرده اید. حالا نوبت به نشستن در بنز و رفتن در هواست. آری، هلیکوپترهای جدید بنز (EC145) همان فضای شیک و پیک را با جدیدترین فناوری آنهم در هوا به شما عرضه می کند.

اخیرا در نمایشگاه صنایع هوایی در جنوای ایتالیا EC145 به نمایش در آمد. هلیکوپتر مذکور در واقع مدل EC145 از نوع توربین دوموتوره یوروکوپتر است که با نبوغ طراحی صنعتی توسط مرسدس بنز طراحی دوباره ای از منظر داخلی و خارجی به خود گرفته و در آن انواع و اقسام وسایل زینتی و لوکس گران قیمت بدان اضافه شده است. قدرت انعطاف پذیری که مهندسان آلمانی و ایتالیایی خرج کرده اند نشان از ظرافت و کیفیت بالای محصول دارد. اغلب کارها توسط تیمی در بنز ادونس استودیو Benz Advanced Design Studio در کوموی ایتالیا صورت پذیرفته است. آنها روی طراحی مجدد نوعی قایق تفریحی نیز مشغول شده اند.

در بین هلیکوپترهای سطح متوسط هلیکوپتر دو موتوره EC145 از بهترین ها به شمار می آید. سازنده هلیکوپتر در سری جدید خود اتاق خلبان را وسیعتر طراحی نموده و سیستم الکتریکی هلیکوپتر را با چینشی متناسب با تجهیزات لوکس ساخته است. از همه مهمتر طراحی مجدد بال ها و تیغه های آن با هدف کاهش صدا و ورودش به داخل کرده که سرنشینان با کمترین صدا و نویز مواجه شوند. بیش از 315 فروند از این هلیکوپتر (Ec145 معمولی و بدون طراحی بنز) برای انجام عملیاتهای مختلف ساخته و تحویل مشتری شده است.

تنها هلیکوپتر 8 سرنشینه جهان نیز می باشد. نوع مواد و رنگ بکار رفته در ساخت داخل هلیکوپتر از بهترینهای بنز و جهان است و استاندارد اتومبیلهای شیک و تشریفاتی بنز در انها لحاظ شده است. چوبهای محکم و بادوام و در عین حال زیبا جلوه ای خاص به این هلیکوپتر داده است.روشنایی آرام و جذابی که از اتومبیلهای سری E و S گرفته شده در این هلیکوپتر بکار رفته و زیبایی دو چندان به آن داده است.

البته فقط زیبایی نیست که چشم نواز بوده بلکه استفاده بهینه از فضای موجود و قرار دادن اشیای مورد نیاز بدون اینکه شلوغ به نظر آید، در نوع خود بی نظیر است. جایگاه خلبان نیز با الهام از اتومبیلهای سری R طراحی شده است. تمام صندلی ها ریلی و قابل جابجایی بوده و در صورت لزوم برای قرار دادن لوازم اضافی می توان انها را در آورد تا جا برای سایر ابزار و لوازم باز شود. جعبه چند کاره برای قرار دادن نوشابه و مواد خنک، نگهدارنده فنجان قهوه و میز شیک و مانیتور 15 اینچ بهمراه اجرا کننده دی.وی.دی از دیگر لوازم های فانتزی و شیک این هلیکوپتر است.

در واقع سفرهای خصوصی و بیزنسی را در خود دارد و برای هر منظوری ابزار جابجا شده و به شکل مورد نظر در می آید. بوسیله پارتیشن اتاق خلبان از بقیه قسمتها جدا شده و ما بین ان چندین دراور نصب شده تا وسایل همراه مسافر درون آن قرار گیرد. فضای جدید ذخیره لوازم، طراحی جالب دیگر بنز برای این هلیکوپتر است تا جایی که مسافران می توانند وسایل گلف، دوچرخه و اسکیتهای خود را در ان جای دهند. در واقع هیچ فضایی در سقف یا در سطح بیکار نیفتاده و از ان به نحو احسنت استفاده شده است. در بین مدلهای بنز در صنعت اتومبیل سازی فضا سازی شیک در اختیار سری R بوده و طراحی اتاق خلبان و ما بین خلبان و مسافران از آن الهام گرفته شده است. این هلیکوپتر با طراحی بنز از نیمه چهارم 2011 برای عرضه اماده خواهد بود.

اولی.ویر لامبرت قائم مقام در شرکت یوروکوپتر می گوید شرکتش پیشتاز در ساخت هلیکوپترهای خصوصی و ویژه است و طی 7 سال این سومین هلیکوپتر ویژه ای است که با این سبک و سیاق تولید می شود.

مرسدس بنز حالا دیگر سه ستاره واقعی شده است: زمین ، هوا و دریا؛ اتومبیل، هلیکوپتر و کشتی های تفریحی لوکس. اما دلیل اصلی اش عقب نماندن از رقباست. رقبای سرسختی مانند تویوتا، بی.ام.دبلیو، هوندا،نیسان و فولکس واگن پیش از بنز دست بکار شده و به تولید انواع محصولات مرتبط به حمل و نقل زده اند. در واقع این استراتژی جدید شرکتهای مذکور است تا بازارهای جدید وسایل حمل و نقل را فتح نمایند.

 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون
 

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون

 

 


نوشته شده در پنج شنبه 90/4/9ساعت 3:48 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

.

اینجا ایران است...
 


 

 

پارک ملی لار

منطقه حفاظت شده لار بین استان های تهران و مازندران و در موقعیت 54/35 عرض شمالی و 33/51 طول شرقی واقع شده است. مساحت آن در حدود 31000هکتار می باشد. منطقه لار با وسعتی حدود ????? هکتار در دامنه جنوبی رشته کوههای البرز قرار دارد که در سال ?? به پارک ملی تبدیل شد و و از سال ?? طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اداره می شود و از سال 70 بعضی از مناطق آن برای شکار و تیراندازی ممنوع اعلام گردید. دریاچه 20 کیلومتری لار یکی از مراکز تفریحی این منطقه است.

این دره در70 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است و از قسمت شمال به کوه های نور، از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر، از قسمت جنوب به لواسانات و از قسمت شرق به کوه دماوند و پلور محدود می شود.راه های اصلی ورود به منطقه از مسیر جاده تهران ـ آمل (هراز) پس از ورود به پلور از طریق سه راهی لار به پست ورودی محیط بانی دلیچای می رسد و از طریق جاجرود یا گلندوک می توان وارد جاده سد لتیان شد. پس از گذشتن از گردنه ایرا به پست محیط بانی قوش خانه و سپس کمر دشت رسید. همچنین جاده رودهن به ایرا نیز به ورودی قوش خانه منتهی می شود.به دلیل کوه ها و ارتفاعات فراوان اطراف این منطقه و وضعیت جوی نامتغیر از ناحیه خزر بارندگی و نزولات جوی را در این منطقه شاهد هستیم که عمدتا به صورت برف مشاهده می شود. منطقه حفاظت شده لار دارای دو اکوسیستم کوهستانی و آبی است. این منطقه دارای انواع گونه های گیاهی و جانوری است که در این میان ماهی قزل آلای خالدار که از نادرترین گونه های آبزی جهان است بر اهمیت این پارک افزوده است. این پارک دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است. چشمه ها و رودخانه های پرآب زیستگاه های امن در دوسوی این دره زیبا طراوت و جذابیت آنرا دوچندان کرده است.

پوشش گیاهی این منطقه به علت چرای بی رویه تغییراتی در آن صورت گرفته ولی به طور کلی پوشش گیاهی آن علفزار است که شامل گنسیان، بوته زارها ، پوشش های آلپی, و شقایق وحشی است این دره دارای گیاهان صنعتی و دارویی و غذایی است که از میان آنها می توان به قارچ، کاسنی، گلپر، آویشن, شیرین بیان، باریجه، چای کوهی، بار هنگ و شنگ … اشاره کرد.

از لحاظ حیات وحش جانوری به دلیل موقعیت ویژه کوهستانی و آبی دارای گونه های متفاوتی است.

پرندگان این منطقه که جمعاً یکصدگونه است شامل: کبک، عقاب، سارگپه، درنا، فلامینگو، دلیجه ,‌کبک دری و‌ … را نام برد. عقاب طلایی، گونه ای بی همتا تنها در این حوزه از ایران زیست می کند و بومی این منطقه است.

پستانداران این منطقه شامل کل و بز، قوچ ، خرگوش، سمور, میش البرز مرکزی, خرس قهوه ای ,‌پلنگ , گرگ, روباه ‌, گراز و گربه وحشی و … است. در این دره به علت داشتن زیستگاه امن و مناسب، پستاندارانی چون کل و بز رشد خوبی در این سال ها داشته اند.

دوزیستان و خزندگان این منطقه شامل: افعی, افعی دماوندی، افعی البرزی, مار، مارمولک، بز مجه, لاک پشت، قورباغه.

آبزیان: ماهی قزل آلای خال قرمز.

از این منطقه به علت وجود پوشش گیاهی مرتعی و همچنین تنوع زیاد گیاهان و گل‌ها جهت زنبورداری نیز استفاده می گرددکه این کار از اوایل خرداد شروع و تا اواخر شهریور همان سال ادامه دارد.از این منطقه به علت وجود ارزش ها و جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای زیبا به عنوان یک منطقه اکوتوریستی و تحقیقاتی و جهت پژوهش و آموزش نیز استفاده می گردد که به علت وجود تنوع بسیار در میان گونه های گیاهی و جانوری مورد توجه مردم و دوستداران طبیعت قرارگرفته است. این منطقه به علت وجود کوه ها و دریاچه لار باعث شده مورد توجه بسیاری از کوهنوردان و صیادان صید ورزشی ماهی قرار بگیرد. این دره با داشتن هوای پاک و دل انگیز خود در روزهای تعطیل اکثر مردم را به طرف خود جذب می نماید.

دوستداران ورزش ماهیگیری هر هفته برای صیدماهی به این دره می آیند. فصل مجاز صیدماهی معمولاً از اول خردادماه هر سال آغاز و تا شهریور ادامه می یابد. دوستداران این ورزش با کسب پروانه ویژه صیدروزانه که در واحدهای محیط زیست قوشخانه، پلور و دلیچای صادر می شود، می توانند به صید ماهی بپردازند. اولین مسابقه ماهیگیری بعد از انقلاب در سال ?? در دریاچه سد لار برپا شد و از سال ?? همه ساله این مسابقات برگزار شده است.

به علت ویژگی های خاص و تنوع گونه های گیاهی و جانوری، حفظ و حراست از این منطقه ضروری است و باید به گونه ای از آن استفاده شود تا بهره وری از آن نیز امکانپذیر باشد.

آبشار لار یکی دیگر از جاذبه های ناحیه لار، آبشار آن است که در محلی در نزدیکی روستای وانا واقع شده است.

 

 

 

در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه show picture را بزنید
برای ذخیره این ایمیل روی کامپیوترتان اینجا کلیک کنید
 


 


نوشته شده در پنج شنبه 90/4/9ساعت 2:55 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

این پل بی انتها در نروژ، ممکن است شما را فریب دهد اما خودروی شما را نه !
یک پل وحشتناک و بی انتها (تصویری) www.taknaz.ir

پل وحشتناک و بی انتها (تصویری) www.taknaz.ir

پل وحشتناک و بی انتها (تصویری) www.taknaz.ir

پل وحشتناک و بی انتها (تصویری) www.taknaz.ir

پل وحشتناک و بی انتها (تصویری) www.taknaz.ir

پل وحشتناک و بی انتها (تصویری) www.taknaz.ir


نوشته شده در چهارشنبه 90/4/8ساعت 3:37 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

شب آرامی بود

می روم در ایوان، تا بپرسم از خود

زندگی یعنی چه؟

مادرم سینی چایی در دست

گل لبخندی چید ،هدیه اش داد به من

خواهرم تکه نانی آورد ، آمد آنجا

لب پاشویه نشست

پدرم دفتر شعری آورد، تکیه بر پشتی داد

شعر زیبایی خواند ، و مرا برد، به آرامش زیبای یقین

:با خودم می گفتم

زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست

زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست

رود دنیا جاریست

زندگی ، آبتنی کردن در این رود است

وقت رفتن به همان عریانی؛ که به هنگام ورود آمده ایم

دست ما در کف این رود به دنبال چه می گردد؟

هیچ
!!!


زندگی ، وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند

شاید این حسرت بیهوده که بر دل داری

شعله گرمی امید تو را، خواهد کشت

زندگی درک همین اکنون است

زندگی شوق رسیدن به همان

فردایی است، که نخواهد آمد

تو نه در دیروزی، و نه در فردایی

ظرف امروز، پر از بودن توست

شاید این خنده که امروز، دریغش کردی

آخرین فرصت همراهی با، امید است

زندگی یاد غریبی است که در سینه خاک

به جا می ماند



زندگی ، سبزترین آیه ، در اندیشه برگ

زندگی، خاطر دریایی یک قطره، در آرامش رود

زندگی، حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر

زندگی، باور دریاست در اندیشه ماهی، در تنگ

زندگی، ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق

زندگی، فهم نفهمیدن هاست

زندگی، پنجره ای باز، به دنیای وجود

تا که این پنجره باز است، جهانی با ماست

آسمان، نور، خدا، عشق، سعادت با ماست

فرصت بازی این پنجره را دریابیم

در نبندیم به نور، در نبندیم به آرامش پر مهر نسیم

پرده از ساحت دل برگیریم

رو به این پنجره، با شوق، سلامی بکنیم

زندگی، رسم پذیرایی از تقدیر است

وزن خوشبختی من، وزن رضایتمندی ست

زندگی، شاید شعر پدرم بود که خواند

چای مادر، که مرا گرم نمود

نان خواهر، که به ماهی ها داد

زندگی شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم

زندگی زمزمه پاک حیات ست ، میان دو سکوت

زندگی ، خاطره آمدن و رفتن ماست

لحظه آمدن و رفتن ما ، تنهایی ست

من دلم می خواهد

قدر این خاطره را دریابیم.

 


زنده یاد سهراب سپهری

 

 


نوشته شده در چهارشنبه 90/4/8ساعت 3:13 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

داخلی در لیبی با شروع اعتراضات بهار عربی آغاز و با ورود شورای امنیت سازمان ملل و اعلام منطقه پرواز ممنوع و ورود نیروهای ناتو علیه مواضع دولت «معمذ قذافی» وارد فاز جدیدی شد. 


این جنگ فراتر از پیش بینی های مورد انتظار طول کشیده است. همگان فکر می کردند با توجه به انزوای بین المللی لیبی و ناتوان بودن این کشور از نظر تسلیحات نظامی، به زودی در برابر سلاح های پیشرفته غرب از پا درخواهد آمد اما اینگونه نشد و سرهنگ قذافی و نیروهای وفادار به او سرسختی بسیار نشان دادند. 


اما با این وجود شواهد نشان می دهد که قذافی و نیروهای او به آخر خط رسیده اند. از سویی انبارهای تسلیحاتی آنان رو به پایان است و با توجه به محاصره این کشور توسط ناتو امکان علنی خرید اسلحه از سایر کشورها برای لیبی امکان پذیر نیست و رژیم قذافی تنها با خرید اسلحه و مهمات قاچاق می تواند اندکی ذخایر تسلیحاتی خود را بهبود ببخشد اما به نظر نمی سد حجم این قاچاق به اندازه ای باشد که توان رویارویی بیشتر با نیروهای مخالف دولت که هر روزه از سوی نیروهای غربی با اسلحه و آموزش های نظامی مجهز می شوند و سازمان نیرومند پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو را داشته باشد. شواهد نشان از سقوط دولت قذافی در چند روز آینده دارد.
 


رویترز عکس های جدیدی از جنگ در لیبی و آخرین تحولات صورت گرفته در این کشور منتشر کرده است که در پی می آید:


 

 
یکی از جت های جنگنده دولت لیبی توسط نیروهای ناتو در شهر بنغازی منهدم شد و خلبان آن در سمت چپ تصویر در حال پرش از جت دیده می شود. ناتو با دادن تسلیحات ضدهوایی به مخالفان نقش موثری در از کار انداختن نیروی هوایی لیبی داشته است.

 


 
برخی از انبارهای باقی مانده سلاح و تجهیزات نظامی دولت قذافی هر روزه به دست مخالفان وی می افتد و روز به روز پشتوانه تسلیحاتی دولت لیبی کمتر و بر ذخایر تسلیحاتی مخالفین افزوده می شود. عکس فوق پس از گرفتن یک انبار دولت لیبی به دست مخالفین را نشان می دهد، انباری که مملو از نارنجک ها و مین های ضد نفر بود.

 


 
همه مردم در شهرهایی مانند بنغازی علیه مواضع قذافی دست به اسلحه برده اند. در تصویر فوق زنی در حال تیراندازی به یکی از جنگنده های هوایی لیبی دیده می شود که این عمل نشان از نداشتن آموزش نظامی مخالفان است. ناتو به این نتیجه رسیده بود که بهترین راه برای سرنگونی قذافی آنهم زمانی که به دستور شورای امنیت حق پیاده کردن نیروی نظامی داخل خاک لیبی را ندارد، آموزش نظامی مخالفان و مسلح کردن آنان است.

 


 
نداشتن تجربه نظامی و عدم مهارت های نظامی و کار با سلاح های جنگی از سوی مخالفین دولت لیبی، آسیب پذیری زیادی برای مخالفین ایجاد کرده است و دولت لیبی از این پاشنه آشیل برای مقابله با آنان توان استفاده را برده است، مخالفانی که فقط اسلحه های پیشرفته در اختیار دارند اما قادر به استفاده از آنان نیستند.

 


 
مرگ یکی از تیراندازان مخالف دولت هنگام تیراندازی اشتباه به مواضع نیروهای وفادار به سرهنگ قذافی. برخی از کشتارها فقط به علت نداشتن آموزش های ابتدایی نظامی صورت گرفته است.

 


 
بازپس گیری شهر نفتی "راس لانوف" یکی از دشوارترین عملیات های نظامی مخالفان بود. این شهر مانند طرابلس به شدت از سوی نیروهای دولتی محافظت می شد و بسیاری از مخالفین در حمله به این شهر کشته شدند. فردی که در عکس دیده می شود در این درگیری دو برادرش را از دست داده است.

 


 
مخالفان هنگام حمله به شهر نفتی "راس لانوف" و باز پس گیری پالایشگاه های آنان دیده می شوند. دود ناشی از سقوط یک جت جنگی دولت لیبی که توسط مخالفین سرنگون شده است در عکس دیده می شود.

 


 
تیراندازی یکی از نیروهای شبه نظامی مخالف دولت با اسلحه کلاشینکف به جت جنگنده دولتی هنگام حمله به شهر نفت خیر "راس لانوف". 

 

 

 
میزان کشته ها در این جنگ از مرز 15 هزار نفر فراتر رفته است. نبود جبهه و خط مقدمی خاص برای جنگ و آموزش ندیدن نیروهای مخالف میزان کشته ها را افزایش چشمگیری داده است. در عکس فوق یکی از انبارهای نفتی لیبی توسط جت های ارتش به آتش کشیده شده است تا نفت و بنزین آن به دست مخالفین نیفتند.

 


 
یک مخالف شبه نظامی دولت از حمله غافلگیر کننده نیروهای دولتی در نزدیکی شهر "بن الجواوید" می گریزد. نیروهای قذافی اقدام به نصب مین های بی شمار در ورودی شهرها کرده اند و به نظر می رسد در دوران بعد از قذافی سالها زمان می برد تا همه این مین ها خنثی شوند.

 


نوشته شده در چهارشنبه 90/4/8ساعت 2:32 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

<      1   2   3      >

Design By : Pichak