سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

سیاری از مناظر طبیعی هستند که شگفتی هر بیننده ای را بر می انگیزند ، اما 10 منظره در دنیا وجود دارد که هر گردشگری را به خود جذب می کند .

1. کوه کله قند در ریودوژنریو :
این کوه با ارتفاع 396 متر ارتفاع در شهر ریودوژنریو در کشور برزیل قرار داد . ارتفاع این کوه از سطح دریا 1400 متر است . شما می توانید با کمک تلکابین هایی به قله این کوه صعود کنید و مناظر زیبایی که زیر پای شما هستند مانند خلیج گوانابارا ، ساحل کوپاکابانا و … را مشاهده کنید .

افرادی که کوهنورد هستند ترجیح می دهند به جای اینکه با تلکابین به قله برسند ، خودشان این مسیر را طی کنند .
اما چرا کوه را این چنین نام گذاری کردند ؟
عده ای معتقدند که علت نام گذاری این کوه به خاطر شکل ظاهریش که شبیه کله قند است میباشد.عده ای دیگر هم میگویند که نام کوه از زبان سرخپوستی گرفته شده و به معنی “کوه بلند” است.

0      0      0      0    0  1.jpg
2. صحرای گبی در مغولستان :
این صحرا استپ های نیمه بیابانی دارد که منطقه وسیعی در حدود 1300000 کیلومتر را پوشش می دهد .
این صحرا نیز مانند سایر محیط های کویری تابستان های بسیار گرم و سوزان و زمستان های فوق العاده سردی را دارد .
صحرای گبی در حال گسترش و پیشرفت به سمت مراتع چین است و مراتع این کشور را تبدیل به محیط هایی بیابانی کرده است.
توفان های ، گردو غبار، ریز گردها و …. صدمات و آسیب های جدی را به مردم اطراف آنجا بخصوص به صنعت کشاورزی وارد کرده است .
این صحرا دارای کوه ، تپه های شنی ، مناظر صحرایی زیبایی است .

0       0      0      0       0   2.jpg
3.ماشو پیشو در پرو :
قلعه ای زیبا و مقدس که مربوط به دوره آند هاست . شما با ماشین یا وسیله نقلیه دیگری نمی توانید به این دژ زیبا راه پیدا کنید تنها باید با کوهنوردی به آنجا برسید .
برای اینکه به این نقطه برسید چند روز در راه هستید زیرا شما باید مسافت زیادی را پیاده طی کنید تا بتوانید به این قلعه برسید .
جالب است بدانید ، این قلعه یکی از عجایب هفت گانه به حساب می آید .

0       0      0         0     0     3.jpg
4. صومعه مِتِورس در یونان :
این صومعه در قرن یازدهم در ارتفاعات شمالی کشور یونان ساخته شده است . این صومعه منظره بسیار زیبا و جذابی دارد و برای خالص سازی روح ، تجدید قوای انسانی بسیار مکان مناسبی است و هر ساله افراد زیادی جذب این صومعه می شوند .

در قرن های گذشته تنها راه ارتباطی برای رسیدن به صومعه ، طی کردن مسیر به صورت کوه نوردی بوده است اما در سال 1920 برای سهولت بیشتر گردشگران و مردم یونان ، پله هایی را از ابتدا تا انتهای این صومعه ساختند تا دسترسی بهتری داشته باشد.

0         0          0        0       0  4.jpg

5. نوناویک در کانادا :
این منطقه یکی از زیباترین مناطق کاناداست . طلوع و غروب خورشید همانند مناظری فوتوشاپی هستند که گاه بیینده در باور آنها دچار مشکل می شود . این منطقه در شمال کبک قرار گرفته است . سرشار از منابع طبیعی بهمراه جنگلهای سوزنی‌برگ و پهن‌برگ و دریاچه‌های متعدد و رودخانه‌هاست . شما باید به وسیله هواپیما یا کشتی به این نقاط جذاب سفر کنید . مردم این منطقه از حیوانات و محصولات کشاورزی نیاز روزمره خود را تامین می کنند .

0    0      0      0      0   5.jpg

6. له در کشور هند :
منظره زیبایی که مشاهده می کنید در 3525 متری هیمالیا قرار دارد . در این منظره شما می توانید نمود مذهب هایی مانند بودا ، تبتی در شمال هند است .
تنها بین ماه های مه تا اکتبر می توانید برای دیدن این مناظر بروید . در سایر ماه های سال به دلیل بارش برف شدید و سختی راه ممکن نخواهد بود .

0       0      0      0        0    6.jpg
7. پنج روستا در یک تپه در ایتالیا :
پنج روستای کوچک در تپه ای در ایتالیا واقع شده اند . این روستاها به حدی کوچک هستند که پنج تای آنها در این تپه قرار گرفته اند اما هیچ یک از روستاها راضی نیستند که با روستای دیگر ادغام شوند .
این منطقه به حدی جذاب و زیباست که به مسیر عاشقان شهرت پیدا کرده است .

0       0      0        0       0      7.jpg
8. صومعه ای در بوتان :
پادشاهی بوتان کشوری است در جنوب آسیا قرار دارد . این کشور در شرق هیمالیا واقع شده است . این کشورهیچ گونه راهی به دریا ندارد و دور تا دور آن را خشکی فرا گرفته است . بوتان ، بین کشورهای هند و چین قرار دارد . این صومعه مکانی روحانی برای نیایش و نماد فرهنگ بودا و تبتی می باشد .

0     0       0        0       0   8.jpg
9. اگویل دو میدی در فرانسه :
این منطقه بسیار زیبا و جذاب است . شما برای رفتن به نقطه ای که از همه جا بالاتر است باید از تله کابین استفاده کنید . تله کابین این منطقه در سال 1955 ساخته شد تا مسافران و گردشگران را به مناطق بالاتر ببرد . ارتفاع یکی از قله های تا 1039 می رسد.

0        0      0       0      0     9.jpg
10. جنگل های آمازون در آمریکای جنوبی :
جنگل بسیار بزرگی در آمریکای جنوبی است. جنگلهای بارانی آمازون در تمام فصول سال دارای هوایی گرم با رطوبتی بسیار زیاد می‌باشند. تقریباَ هر روزه باران سنگینی در سرتاسر آمازون می‌بارد.

0    0          0      0      0    1 0  0.jpg

 

 


نوشته شده در یکشنبه 90/10/11ساعت 9:27 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

خیلی زیاد درگیر روزمرگی زندگی شده ایم. اما اگر کمی از بالاتر به زندگی نگاه کنیم زندگی فقط به اندازه نگاه کردن به این عکس طول می کشد. این مدت کم ارزش بغض و کینه و دشمنی با همدیگر را دارد؟ بهتر نیست از فرصت کم برای مهربانی با همدیگر استفاده کنیم؟
با این تصویر متأثر خواهید شد و به فکر فرو می روید !!  www.taknaz.ir

نوشته شده در یکشنبه 90/10/11ساعت 9:26 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

چون دوست دشمنی کرد دیگر چه می توان گفت/ با یار ناجوانمرد دیگر چه می توان گفت/ با محرمان غمناک باهمرهان ناشاد با همدمان دم سرد دیگر چه می توان گفت/ با بدقمار بدنرد با بد رگان نامرد با رهزنان بی درد دیگر چه می توان گفت /

مردانگی چو شد ننگ بر مرد عرصه شد تنگ/ فهلی چو خاری آورد دیگر چه می توان گفت/ در شهر خالی از مرد با خاطری پر از درد شبرو شب است و شبگرد دیگر چه میتوان گفت/

نوشته شده در یکشنبه 90/10/11ساعت 9:25 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

یکسال پیش که برای اولین بار در این فضا شروع بفعالیت کردم .فکر نمیکردم تا اینحد برام کار کردن در این محیط آموزنده و خاطره انگیز باشه در این یکسال با خاطرات تلخ و شیرین زیادی دست به گریبان بودم /دوستان زیادی پیدا کردم و بدبختانه تعدادی را هم از دست دادم .که از دست دادن تک تکشون برام حقیقتا زجر آور بود اما دست تقدیر  را گریزی نیست.دلم میخواد بتونم سالهای سال در این فضا و در کنار دوستان فرهیخته و گرانقدر که هر کدومشون برام دنیائی ارزش دارن فعالیت کنم و خوشحالم که تونستم در عرض این یکسال بدون تنش و برخورد کار خودم را انجام بدم .امیدوارم کما فی السابق بازهم مورد عنایت قرار بگیرم و با نظرات و راهنمائیهای ارزشمند شما عزیزان .بر دانسته هام بیفزایم ..بوجودتان مفتخرم و از حضورتان خوشحال ....یا حق


نوشته شده در دوشنبه 90/10/5ساعت 9:3 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

زورو
یا برای مخفی نگاه داشتن هویتشان از آن استفاده می‌کنند. یا جزئی از شناسنامه شخصیتی شان است یا اینکه می‌خواهند چهره کریه و زشتشان را از دیگران پنهان کنند. صحبت از ماسک ها و.....
                              

  یا برای مخفی نگاه داشتن هویتشان از آن استفاده می‌کنند. یا جزئی از شناسنامه شخصیتی شان است یا اینکه می‌خواهند چهره کریه و زشتشان را از دیگران پنهان کنند. صحبت از ماسک ها و نقاب هایی است که شخصیت ها در دنیای پرده نقره ای بر چهره خود می‌زنند؛ نقاب هایی که کمک می‌کنند تا آنها به هدفشان که هر چیزی می‌تواند باشد برسند و بگذریم از اینکه شخصیت های نقاب دار سینما به طور معمول شخصیت های خاص و بالطبع دوست داشتنی هستند البته نه در همه موارد؛ اما همیشه این را هم گوشه ذهنمان داشته باشیم که این نقاب ها برای شخصیت های موردنظر ما معنا و مفهوم خاصی را به همراه دارند که به چند مورد آن در ابتدای مطلب اشاره کردیم. این شما و این معروف ترین شخصیت های نقاب دار عالم سینما.

ناشناس ها وارد می‌شوند!
شخصیت: ویی
حضور در فیلم: وی فور وندتا
بازیگر: هوگوویوینگ

تا قبل از اکران فیلم وی فور وندتا. ماسک ها و نقاب های گای فاکس به عنوان نماد آدم فروشی و کسی که می‌خواست در 5 نوامبر سال 165 در عملیاتی به نام «توطئه باروت»، پارلمان انگلسان و به همراه آن شاه جیمز یکم را به هوا بفرستد. سوزانده یا لگدمال می‌شد. اما درست بعد از انتشار این فیلم نقاب گای فاکس تبدیل به نماد مبارزه علیه حکومت های فاسد شد. وی فوروند تا حکایت ابرقهرمانی به نام «ویی» است که از حکومت وقت انگلستان به شدت دلش خون شده و می‌خواهد یک تنه جلوی این ظالمان را بگیرد. او همیشه یکی از نقاب های گای فاکس را بر صورت دارد و تا آخر داستان هم به هیچ وجه آن را از صورت خود برنمی‌دارد تا همچنان ناشناس باقی بماند و می‌توان به جرات گفت او از معدود شخصیت های اول یک فیلم است که تا آخر آن هویتش ناشناس باقی می‌ماند. محبوبیت این نقاب در حال حاضر به قدری بالاست که در این چند سال اخیر بیشتر گروه ها از جمله گروه ناشناس یا همان Anonymous با زدن نقاب های این چنینی جلوی دوربین و مکان های عمومی‌ ظاهر می‌شوند. فیلم وی فوروند تا اقتباسی از سری کمیک بوک های آلن مور و دیوید لیود به همین نام است که در سال های 1982 الی 1989 انتشار یافت.

فروید در قالب آدمکش
شخصیت: جیسون وورهیز
حضور در فیلم: سری فیلم های جمعه سیزدهم
بازیگران: ورینگتون گیلتی، ریچارد بروکر، تدوایت، کین هادر و...
 

اگر اهل فیلم های ترسناک آن هم از نوع اسلشرش باشید باید جیسون را به خوبی بشناسید. قاتل سریالی فیلم های «جمعه سیزدهم» با آنکارد بزرگ و ترسناکی که همیشه همراهش است (و با همان کارد برنده و تیز هم به حساب تک تک شخصیت های فیلم می‌رسد) همیشه ماسکی بر صورت دارد که نمی‌گذارد چهره واقعی او را ببینیم. ماسک او همان کلاه مخصوص بازیکنان هاکی روی یخ یا بیس بال است که بیشتر نقش نقابی را بازی می‌کند تا چهره تکیده و ترسناکش زیر آن پنهان شود. هرچند که این پوشاندن چهره کمک چندانی به قربانیان بخت برگشته جیسون نمی‌کند. در بیشتر نظرسنجی های سینمایی او به عنوان یکی از بی رحم ترین قاتلان سریالی دنیای پرده نقره ای شناخته شده.

جیسون برای اولین بار در اولین فیلم سینمایی جمعه سیزدهم که نهم می‌1980 به اکران درآمد ظاهر شد؛ اما نه به عنوان یک قاتل زنجیره ای بلکه به عنوان کابوسی در خیالات شخیصت اصلی فیلم که آلیس نام دارد. در اصل از دومین نسخه سینمایی جمعه سیزدهم بود که جیسون قمه خود را در دست گرفت و به جان مردم افتاد. اما تا آن موقع هم ماسکی بر صورت نداشت تا اینکه از نسخه سوم به بعد سازندگان فیلم تصمیم گرفتند برای ایجاد دلهره بیشتر ماسکی را برای او درنظر بگیرند. ویکتور میلر یکی از خالقان اصلی این شخصیت در باب به وجود آمدن این کاراکتر گفته: «جیسون از همان بدو تولد کودکی است که ناتوانی رشدش باعث شده از جامعه دور بیفتد و همین باعث شده بعدها انتقامش را از افراد همین جامعه ای بگیرد که در کودکی او را مورد تمسخر قرار می‌دادند. او معمولا کم حرف می‌زند مگردر فلش بک هایی که از او در زمان کودکی می‌بینیم.» محبوبیت این شخصیت در طول این مدت باعث شده به غیر از فیمل های سینمایی در کتاب و حتی کمیک بوک های کمپانی دی سی هم برای خود شجایی دست و پا کند.

شمشیر و نقاب
شخصیت: زورو
حضور در فیلم: سری فیلم ها و سریال های زورو
بازیگران: داگلاس فیرنبکس، رابرت لیوینگزتون، رید هادلی، آلن دلون، آنتونیو باندراس و...
 

خود جانسون مک کالی هم فکرش را نمی‌کرد شخصیتی که او در حال خلق کردنش است در ظرف کمتر از یک سال به یکی از محبوب ترین شخصیت های سینمایی مبدل شود. در سال 1919 و برای اولین بار زورو در مجله آل استوری ویکلی در داستانی پنج قسمتی به نام «نفرین کاپیسترانو» حضور پیدا کرد و همین کافی بود تا یک سال بعد داگلاس فیربنکس مری پیکفورد این شخصیت داستانی را به استودیو جدید سینمایی شان – یعنی یونایتد آرتیست – ببرند تا اولین فیلم بلند سینمایی زورو به نام «نشان زورو» را از روی او بسازند. موفقیت همین فیلم به قدرتی بود که چند وقت بعد کتابی با همین نام به چاپ رسید و مورد استقبال فراوان هم قرار گرفت.

زوروی مک کالی همان دین دیگو دلاوگایی است که از دست ستمگران دولتی حاکم بر کالیفرنیای آن زمان به ستوه آمده و به همین خاطر از مردمش در برابر این زور گویان دفاع می‌کند. یکی از ویژگی های مهم زورو بعد از شمشیرزنی تیز و فرزش و آن علامت زدی که با شمشیرش روی بدن دشمنان می‌تراشد، نقاب مشکی است که همیشه بر صورت دارد تا از طرف حاکمان این سرزمین، مخصوصا گروهبان گارسیا شناخته نشود. هرچند این نقاب در فیلم «افسانه زورو» - که آنتونی باندراس نقش قهرمان اسپانیایی را برعهده داشت – بالاخره از صورتش باز می‌شود اما بدون شک شخصیت زورو بدون این نقاب محبوبیت حال حاضرش در عالم سینما را نداشت. ایزابل آلنده، نویسنده منزویو روشنفکر طوری تحت تاثیر شخیصت زورو بود که چهار ماه از عمر خود را پای یادگیری شمشیرزنی گذاشت تا بتواند هیجدهمین روایت از داستان این شمشیرزن افسانه ای را بازنویسی کند.

دکتر خوش اشتها
شخصیت: هانیبال لکتر
حضور در فیلم: هانیبال، اژدهای سرخ، سکوت بره ها، شکارچی نسان و خیزش هانیبال
بازیگران: برایان ککس، گاسپارد یولیل و آنتونی هاپکینز
 

شخصیت دکتر هانیبال لکتر بیشتر با اینکه با چهره برایان ککس و گاسپارد به یاد آورده شود، با صورت سرد و بی رحمانه آنتونی هاپکینز شناخته می‌شود؛ دکتری که بیش از آنکه درمان مریضانش را در دستور کار قرار دهد، آنها را قطعه قطعه می‌کند (به روش خاص خودش البته مثلا بدون اینکه قربانی را به کام مرگ بفرستد، تکه ای از مغزش را جدا کرده و به خورد خود قربانی نگون بخت می‌دهد) یا بخشی از اعضای بدن او را بیرون کشیده و می‌خورد. اما اینکه برای چه او را در جمع نقابداران معروف سینما جای داده ایم باید بگویم در فیلم هایی که این شخصیت ادبی حضور داشته؛ مخصوصا سکوت بره ها – که یک شاهکار محسوب می‌شود و «هانیبال». ساخته ریدلی اسکات به صورت او ماسکی زده می‌شود تا نتواند مردم بیچاره را گاز بگیرد! این ماسک هرچند کل زمان فیلم برصورت او نیست؛ اما هر وقت یادی از فیلم های هانیبال می‌شود خود به خود آدمی‌ یاد چهره ترسناک هاپکینز و این ماسک میله دار می‌افتد. انستیتو فیلم آمریکا (AFI) در سال 2003 هانیبال را به عنوان برترین بدمن تاریخ سینمای جهان معرفی کرد.

غریبه ای با یک خنجر
شخصیت: گوست فیس
حضور در فیلم: سری فیلم های جیغ
بازیگر: اسکیت آلریچ، متیولیلارد، اسکات فولی و...
 

دهه 1990 گره خورده با فیلم های ترسناکی مثل «جیغ» و از همه مهم تر شخصیت منفی این سری است که فردی بود با یک نقاب گوست فیسی (شبیه روح و شبح) که در بی خبر ترین لحظه ممکن سر می‌رسید و قربانی را به آن دنیا می‌فرستاد. ترسناکی آن سکانس ها هرچند مربوط به اصل غافلگیری بود و باعث می‌شد آدمی‌ تا مرز سکته پیش برود اما به هیچ وجه نباید از این ماجرا هم غافل شد که نقاب جناب قاتل بر ترسناک تر شدن فضای فیلم کمک شایانی می‌کرد.

گوست فیس که در نگاه اول تغییر یافته نماد لبخند و اندوه نقاب های تئاتر است، در اصل از روی نقاشی جیغ – که توسط ادوارد مونش نروژی کشیده شده و شما حتما بارها و بارها آن را در گوشه و کنار زندگی تان دیده اید – ایده برداری شده وس کریون – کارگردان سری جیغ – و کوین ویلیامسون کسانی بودند که ایده ساخت چنین نقابی به ذهنشان رسیده بود. آن صدای گیرا و هولناکی که در پس این نقاب هم بود برای شخصی به نام راجر ال.جکسون است که ترسناک بودن این نقاب را چندبرابر کرده بود.

شوالیه و شهر
شخصیت: بتمن
حضور در فیلم: سری فیلم ها و انیمیشن های بتمن
بازیگر: آدام وست، مایکل کیتون، جورج کلونی و کریستین بیل
 

شهری که از سر و رویش ماتم و دردسر می‌بارد به قهرمان ناشناخته ای احتیاج دارد تا بتواند تمام پلیدی های آن را از سر و روی این شهر بشوید و رنگی دوباره به آن بپاشد. شهر موردنظر گاتام است که همیشه دیوارهایش نشانی از شر به همراه دارد و قهرمان داستان هم کسی نیست جز بروس وین که در شمایل بتمن هرازگاهی خود را ناشن می‌دهد. ماجرای شهر و شوالیه آن مدت هاست از دنیای کمیک بوکی آن جدا شده و پرده های سینما کشیده شده. تیم برتون، جوئل شوماخر و این اواخر کریستوفر نولان کارگردان های شهیری بودند که هرکدام به نوبه خود شمایلی از بتمن را به تصویر کشیدند؛ اما در این میان بتمن های نولان به گفته خیلی ها چیز دیگری بوده. قهرمان دووجهی داستان سری بتمن برای شناخته نشدنش هنگام درگیری با نیروهای شر – که سرآمدش هم جوکر است – علاوه بر پوشیدن شنل بلندی که حکم بال را برای او دارد، نقاب مشکی رنگی را بر چهره می‌زند که هویت اصلی بروس وین را از نظرها پنهان می‌کند ایده اصلی طراحی ظاهری بتمن به سال 1939 برمی‌گردد که باب کین و بیل فینگر بعد از موفقیت سوپرمن به آن دست پیدا کردند. مشخصا در ابتدای امر بتمن از لحاظ ظاهری چیزی نبود که حالا می‌بینید. اولین فیلم سینمایی بتمن هم در سال 1966 توسط لزلی مارتینسون کارگردانی شده که البته اقتباسی بوده از دو سریالی که در سال های 1943 و 1949 به نمایش درآمده بودند.

شیطان پرادا نمی‌پوشد
شخصیت: دارت ویدر
حضور در فیلم: سری فیلم ها و انیمیشن های جنگ ستارگان
بازیگر: سباستین شاو، جیمز ارل جونز، باب اندرسون، جیک لیود و...
 
یکی از بزرگ ترین ضدقهرمانان دنیای سینما کسی نیست جز دارت ویدر از عالم جنگ ستارگان جورج لوکاس. او که یک تنه خود از طرف نیروی پلیدی سربرآورده تا نیروهای جدای و اتحادیه یاغیان را سر به نیست کند دست راست امپراتوری پالپاتین محسوب می‌شود و با تمام قدرت و نیرنگ و پلیدی ها سعی دارد تا قوانین امپراتوری را در کهکشان به اجرا دربیاورد. دارت ویدر را خود جورج لوکاس طراحی کرده و نقابی که بر صورتش زده شده بازهم کار خود لوکاس و همکارانش است و نکته جالب تر اینکه جزء اولین بخش هایی از ظاهر شخصیتی اوست که تصمیم گرفتند طراحی شود. رالف مک کواری کسی است که طراحی این نقاب فضایی را برعهده داشته و به نحوی آن را طراحی کرده تا جزئی از شخصیت خود ویدر باشد. ویدر از طرف انستیتو فیلم آمریکا به عنوان سومین ضدقهرمان برتر دنیای سینما شناخته شد و از طرفی دیگر نام او همیشه و در همه جا با شیطان مترادف می‌شود.

ضدقهرمان دوست داشتنی
شخصیت: رورساچ (رورشاخ)
حضور در فیلم: نگهبانان
بازیگر: جکی ارل هالی
 

علاوه بر اینکه کمرت از دیگر شخصیت های این چند صفحه دیده شده، کمتر از بقیه هم درباره اش گفته و یا شنیده شده. رورساچ را بیشتر کسانی به یاد دارند که فیلم نگهبانان (Watchmen) زاک اسنایدر را دیده باشند؛ یک ضدقهرمان دوست داشتنی که مانند مترسک سری بتمن یک نقاب گونی مانند بر سر کرده تا چهره او را که شامل یک چشم کور و یک چشم کمتر بیناست بپوشاند. اما ویژگی ماسک رورساچ این است که با استفاده از یک تکنولوژی خاص که نامش رورشاخ است می‌تواند روی این ماسک جوهرافشانی کند تا ظاهر یک صورت فعال را پیدا کند. ماسک او هنگام حرف زدن یا ایما و اشاره توسط جوهر مشکی تغییر وضعیت می‌دهد تا مخاطب او متوجه حرف هایش شود.

آقای خوشحال
شخصیت: ماسک
حضور در فیلم: ماسک و فرزند ماسک
بازیگر: جیم کری و جیمی‌ کندی

فیلم «ماسک» و دنباله ناموفقش «فرزند ماسک» از محدود فیلم هایی هستند که در آنها ماسک به کار رفته؛ اما جنبه تلخ و پنهان کاری در آن وجود ندارد. ماسک را می‌توان تنها فیلم کمدی دانست که در این بخش می‌توانیم آن را معرفی کنیم؛ درست برخلاف بقیه فیلم ها که یا ترسناک هستند یا داستانی تلخ و گزنده دارند.

فیلمی‌که جیم کری در آن درخشید فیلم ماسکی بود که در سال 1994 به اکران درآمد و موفقیت های بسیاری را به دنبال داشت. داستان کلی این فیلم هم که برگرفته شده از کمیک بوک هایی به همین نام است درباره ماسکی جادویی است که به یابنده اش – که هر کسی یا هر موجودی باشد – قدرت های جادویی مانند موفقیت در رفتارهای اجتماعی، قدرت فیزیکی فوق العاده و... می‌بخشد. در فیلم ماسک هم می‌بینیم که استنلی ایپ گیس (جیم کری) به خاطر ناتوانی در بهبود رفتارهای اجتماعی اش به فردی تنها و منزوی تبدیل شده که با پیدا کردن این ماسک جادویی به یکباره قهرمان شهر تبدیل می‌شود.

هیچ کس تنها نیست
شخصیت: مایکل میرز
حضور در فیلم: سری فیلم های هالووین
بازیگر: نیک کسل، تونی موران، تایلر مین، تامی‌لی والاس و...
 
از شخصیتی که در شش سالگی خواهر خود را بکشد، چه انتظار دیگری خواهید داشت؟ مایکل میرز با چنین ماجرایی کار خودش را در دنیای پرده نقره ای شروع می‌کند. قاتل دلسنگی که بویی از رحم و مروت نبرده و هرکسی را که می‌بیند از دم تیغش می‌گذراند. شمایل ظاهری و حتی باطنی او دست کمی‌ از جیسون ندارد و حتی هر دوی آنها در دهه 1980 میلادی سر از جعبه سینمای هالیوود برآوردند. مایکل میرز بعد از قتل خواهرش به آسایشگاه روانی فرستاده می‌شود؛ اما درست قبل از شب هالیوون از آنجا فرار کرده و به خانه برمی‌گردد تا در شب هالووین به خدمت چند نفر دیگر برسد. طراحی شخصیت مایکل میرز را جان کرپنتر (پدر فیلم های ترسناک) و دبرا هیل برعهده داشتند و البته این دو هم هیچ توضیح خاصی برای اینکه چرا برای او ماسک گذاشتند نداشته و فقط به این بسنده کردند که او یک شیطان محض است.

نوشته شده در دوشنبه 90/10/5ساعت 7:35 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 

ما جهان را با دیگر موجودات تقسیم کرده ایم و در محیطی زندگی می کنیم که دائما در حال تغییر است. خوشبختانه، عکاسان برخی از لحظات زیبا را شکار می کنند و به امکان می دهند که همه شگفتی های این جهان را ببینیم. در این ایمیل شما می توانید بهترین عکس های گرفته شده از طبیعت و حیوانات در سال 2011 را ببینید.

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

نوزاد هشت ماهه تنبل در باغ وحش هاله در آلمان

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

حمله هاوک به خرگوش در طول یک مسابقه شکار سنتی در نزدیکی روستای اوزیناگاش در قزاقستان.

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

اردک در خاکستر های آتشفشانی پس از یک فوران آتشفشانی در ایسلند.

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

لاک پشت در حال شنا در یک آکواریوم با ماهی ساردین در سئول

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

غورباقه ها بر روی یک برگ در یک مرکز پرورش دوزیستان در ویتنام

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

یک جفت جغد خاکستری بزرگ در محوطه باغ وحش در کراسنویارسک

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

فوران آتشفشان در ژاپن

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

فیل های آسیایی و پراکنده کردن شن و ماسه در باغ وحش کارلسروهه ، آلمان

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

گوسفندان در یک منطقه در نزدیکی آسکیانو در ایتالیا

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

فلامینگو های صورتی در باغ وحش کالی ، کلمبیا

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

پالینگیک بر روی سطح رودخانه در مجارستان

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

لاکپشتی بر روی پیشانی مادرش در باغ وحش ، مجارستان

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

خروج نوعی جیرجیرک از پوس خود در آرکانزاس

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

بازی خرس قطبی در آب در باغ وحش کبک

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

پرنده در پس زمینه ی سان فرانسیسکو

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

واکنش پلنگ نر به واکسیناسیون در یک باغ وحش در مجارستان

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

کرگدن توسط هلیکوپتر به قلمرو جدید در آفریقای جنوبی منتقل می شود.

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

توله ی پاندا در مرکز بزرگ پژوهش های پاندا در چین

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

بچه گربه چسبیده به سنگ ها در محیط آب سریع در پارک آبشار آرکون در نیویورک

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

پریدن پنگوئن ها در مخزن آب ، لندن

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

ارکیده آبی جدید که “سر آبی” نامیده می شود در یک فروشگاه گل در مینیاپولیس به فروش می رسد.

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

حمله غاز به انعکاس چهره خود در مجسمه ای در پارک هاید ، لندن

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

فلامینگوها در دریاچه ناترون ، تانزانیا

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

خرس قهوه ای و توله سه ماه خود در هامبورگ

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

قطره های آب روی برگ ، ویرجینیا

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

پرواز سارها در هنگام غروب ، اسکاتلند

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

اسب در حال خورد چمن در غروب آفتاب در لوزان ، سوئیس

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

شیر آسیایی بر روی یک درخت کریسمس در محوطه ی باغ وحش چستر در انگلستان. درختان کریسمس بعد از استفاده به باغ وحش ها داده می شوند.

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

آفتابپرست در باغ وحش لندن

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

دو نوزاد سه ماهه لمور بر پشت مادر خود در باغ وحش ، فرانسه.

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

توله تمساحی نادر در باغ وحش وینتیان ، لائوس

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

مار در مزرعه مار در روستای تسیستسانو در چین . ساکنان این روستا، 3 میلیون مار را برای تولید مواد غذایی و اهداف دارویی پرورش می دهند.

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

توله در دستان مادر خود در باغ وحش یوکاهاما ، ژاپن

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

فوران آتشفشان در شیلی

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

بوفالو در یک دریاچه در کشمیر

 

 بهترین عکس های حیات وحش در سال 2011

اسب دریایی در این نمایشگاه از گونه های نادر در باغ وحش لندن

وزوزک


نوشته شده در دوشنبه 90/10/5ساعت 7:33 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

پشت دیوارکج فاصله ها پنهانیم/معنی غزبت دل را بخدا میدانیم /گرچه دوریم ز هم با همه خاطره ها/به امید خبری تازه زهم میمانیم

 


نوشته شده در دوشنبه 90/10/5ساعت 6:59 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

به نقل از دنیای اقتصاد، در تاریخ سینما ستارگانی بودند که به شدت در مرکز توجه قرار داشتند و همه لحظات زندگی‌شان در رسانه‌ها منعکس می‌شد و اگر احیانا خطایی از آنها سر می‌زد به شدت بزرگ می‌شد.

http://www.donya-e-eqtesad.com/News/2536/32-01.jpg

بعضی از آنها هم بودند که لحظه مرگشان به شدت غم‌انگیز بود و در اوج دوران کاری شان بود که به ناگاه ستاره زندگی‌شان افول کرد. شاخص‌ترین این بازیگران جیمز دین بود که تنها با پنج فیلم که در میان آنها با الیا کازان و نیکلاس ری کار کرده بود در تاریخ سینما باقی ماند و مرگ زود هنگامش همه را شوکه کرد. در این مجال به ستارگانی نگاه می‌کنیم که مرگشان سوژه‌ای مهم در زندگی هنری‌شان شد.
ناتالی وود
در سال 1938 در سان‌فرانسیسکو متولد شد، او بازیگری را از سال 1943 و با بازی در فیلم «سرزمین شاد» آغاز کرد، ولی در سال 1955 با بازی در فیلم «شورش بی‌دلیل» در مقابل «جیمز دین» و کسب نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به شهرت دست یافت.او دوران موفقیت در دهه شصت میلادی را با حضور در فیلم‌هایی مانند «باب و کارول»، «تد و آلیس» ادامه داد.جنازه این بازیگر‌هالیوودی در ماه نوامبر سال 1981 در کنار قایق تفریحی‌اش پیدا شد، پلیس علت مرگ را غرق شدن بر اثر حادثه اعلام کرد، اما با توجه به نزاع او با همسرش، ساعتی پیش از مرگ و کبودی‌های نمایان بر روی بدن ناتالی، گمانه‌زنی‌ها در این‌باره هیچ‌گاه پایان نیافت. اکنون پس از گذشت 30 سال پلیس لس آنجلس می‌گوید که به شواهد و اطلاعات تازه‌ای در این باره دست یافته است.
مرلین مونرو
یکم ژوئن سال 1926 در لس‌آنجلس به دنیا آمد، پدرش پیش از تولد او خانواده را ترک کرده بود و مادرش در پی شکست در رابطه‌ای غیراخلاقی به دلیل مشکلات روحی راهی تیمارستان شد و «نورما جین» از همان زمان به پرورشگاه سپرده شد. او در اوج شهرت و در سن 29 سالگی با «آرتور میلر»، نمایشنامه‌نویس آمریکایی ازدواج می‌کند و از همان زمان به آیین یهودیت می‌پیوندد، ولی این ازدواج نیز تنها 6 سال به طول می‌انجامد.
یک سال بعد جسد او در خانه‌اش در کالیفرنیا پیدا می‌شود، به‌رغم آنکه مرگ او در آن زمان مصرف بیش از حد دارو‌های خواب آور اعلام شد، ولی همواره این شبهه وجود داشت که او توسط خانواده کندی‌ها به قتل رسیده است، گفته می‌شد که او با «جان.اف. کندی»، رییس‌جمهور آمریکا و برادرش «رابرت کندی» روابط غیراخلاقی داشته و تهدیدی برای موقعیت سیاسی آنها به شمار می‌رفته ولی این اتهام هیچ‌گاه به اثبات نرسید.
بروس لی
یکی از مشهورترین رزمی‌کاران عصر همه زمان‌ها و بازیگر فیلم‌های رزمی بود. «لی» که مبتلا به تومور مغزی بود، هنگامی که قرار بود برای تمرین فیلم «بازی مرگ» برود در خانه دوستش بیهوش شده و به کما می‌رود و چندی بعد نیز تسلیم مرگ می‌شود.پزشکان علت مرگ را تورم بیش از حد مغز اعلام می‌کنند که برخی علت آن را خوردن شاهدانه‌های سمی عنوان کرده که مشخص نیست چه کسی آنها را به بروس داده و عده‌ای دیگر نیز بر این اعتقاد بودند که علت مرگ آسپرین قوی است که مناسب وضعیت او نبوده و «بتی تینگچی»، بازیگر تایوانی‌الاصل به او داده است.در هر حال مرگ «بروس لی» همچنان یکی از مرگ‌های مشکوک در عالم‌هالیوود است.
دیوید کارادین
جسد به دار آویخته «دیوید کارادین» بازیگری که با سریال‌های «کان فو» در دهه 70 میلادی مشهور شد، در هتلی در بانکونک، پایتخت تایلند پیدا شد. مقامات تایلندی پس از چند روز، مرگ او را خودکشی اعلام کردند، ولی دوستان و نزدیکان «کارادین» بالاخص کسانی که روز قبل از مرگش با او دیدار کرده بودند، این امر را محال می‌دانستند، چون از نظر آنها «کارادین» فردی با انگیزه و سرشار از عشق به زندگی بود و البته همچنان راز مرگ او سر به مهر است.


نوشته شده در شنبه 90/10/3ساعت 9:20 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 برترین ها به نقل از مجله یکشنبه : حالا هر هفته هرکدام از ما کلی «پ ن پ» جدید یاد می گیریم. منتخبی از بهترین هایشان را بخوانید و یادتان باشد این فقط یک شوخی با طنز نیست، کنایه ای است به عادت بعضی از ما در پرسیدن سوال های بی مورد که جواب شان از روز روشن تر است.

*اسپری سوسک کش زدم به سوسکه، سوسکه افتاده به پشت دست و پا میزنه... دوستم می گه داره جون میده..؟ پ ن پ قیافه تو رو دیده از خنده ریسه رفته

*(من و داداشم دوقلو هستیم) در حال قدم زدن بودیم. داداشم چند متر جلوتر از من راه می رفت. یارو اول داداشم رو دید بعد اومد جلوتر من رو دید و گفت: دوقلویید؟ پ ن پ اجسام از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیک تر هستند!

*رفتم پمپ بنزین میگم 40 تا بزن. میگه 40 لیتر؟ پ ن پ 40 تا قاشق چای خوری.

*از دل درد دارم می میرم. جلوی دستشویی دارم پیچ و تاب می خورم. بعد از 2 ساعت طرف اومده بیرون میگه دستشویی داری؟ میگم پ ن پ دیدم فضای مناسب و دلبازیه اومدم موج مکزیکی تمرین کنم.

*به دوستم گفتم برو بالای نردبون، چراغ رو ببیند گفت بچرخونمش؟ پ ن پ تو چراغ رو نگه دار من نردبون رو می چرخونم!

*دوستم در یخچال رو باز کرده، دیده هیچ توش نیست. میپرسه: واقعا خالیه!؟ پ ن پ هیدنشون کردیم که غریبه ها نبیننشون!

*میگن کریستف کلمب وقتی رسید به آمریکا سرش رو از پنجره کشتی کرد بیرون از یک سرخ پوست پرسید داداش اینجا آمریکاست؟ سرخ پوسته گفت: پ ن پ ژاپونه، ما هم چون شلوار پامون نیست از خجالت قرمز شدیم!

*دارم رو تردمیل می دوم، داداشم میگه اینجوری میدویی لاغر کنی؟ پ ن پ مشعل المپیک دارم می برم لندن!!

*یک ساعته از بیرون صدای قار قار میاد... داداشم میگه صدای کلاغه؟ پ ن پ قناریه متال می خونه!

*تنهایی رفتم درمونگاه، منشی میگه: مریض شمایید؟ پ ن پ من میکروبم، اومدم خودم رو معرفی کنم!

*توی اتاق عمل نوزاد تازه به دنیا اومده، به دستیارم می گم چاقو رو بده. میگه میخوای بند ناف رو ببری؟ پ ن پ می خوام رقص چاقو کنم از مامان بچه شاباش بگیرم!

*ماشین روشن نمی شه، به خانمم گفتم بشین پشت فرمون هل بدم. گفتم بزن تو دنده. میگه بزنم 2؟ پ ن پ بزن 3 فوتبال داره!

*برای استخدام رفتم یه شرکتی، منشی میگه: شما برای آگهی استخدام اومدین؟ پ ن پ اومدم بگم اصلا رو من حساب نکنین!!!

*عکس نیمه راست صورتم رو گذاشتم فیس بوک اومده میگه: عکس تصفیه گذاشتی رو پروفایلت؟ میگم: پ ن پ توی حراج بودم 50 درصد تخفیف بهم خورده این شکلی شدم

*رفتم دم مغازه به یارو میگم قرص پشه داری؟ میگه واسه کشتنش میخوای؟ میگم پ ن پ برا سردردش می خوام!!!

*رفتم تو آپارتمان دارم گوشت قربونی بین همسایه ها پخش میکنم، یارو میپرسه نذریه؟ میگم پ ن پ با خود گوسفنده مشکل داشتیم کشتیمش!!!

*کمرم درد می کنه یه پارچه بستم بهش. داداشم میگه کمرت درد می کنه؟ گفتم پ ن پ می خوام ادای داداش کایکو رو دربیارم.

*دارم به خواهرزاده ام دیکته می گم... رسیده آخر خط، می گه برم سر خط؟ پ ن پ بقیشو رو فرش بنویس!

*تو آشزخونه استکان و قندون از دستم افتاد شکست با صدای خفن. مامان اومده می گه چیزی شکوندی؟ پ ن پ شیشه نازک تنهایی دلم بود منتها صداش رو گذاشتم رو اکو حال کنین!


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir


نوشته شده در شنبه 90/10/3ساعت 8:52 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

 هیچ کدام از تصاویر زیر از فتوشاپ استفاده نشده و اثر خلاقیت هنرمند عکاس میباشد.
















منبع: گروه اینترنتی ایران سان

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir


نوشته شده در شنبه 90/10/3ساعت 8:48 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

   1   2      >

Design By : Pichak