سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

ارتقاء گوشی های موبایل و ارائه مدل های جدید با ویژگی های پیشرفته و به روز تمامی ندارد و همچنان ادامه می یابد. نوکیا N8 یک گوشی دوربین دار جدید از کمپانی فنلاندی نوکیا است که به یک دوربین 12 مگاپیکسل مجهز می باشد و با نسخه 3 سیستم عامل سیمبین همراه است. نوکیا N8 از چهار باند GSM و باندهای UMTS (850/900/1700/1900/2100 MHZ) با HSDPA 10.2Mbps و USUPA 2Mbps پشتیبانی می کند. این گوشی صفحه لمسی دارای طراحی ساده است که ابعاد آن 113.5 x 59.1 x 12.9 میلی متر و وزن گوشی نیز 135 گرم می باشد. صفحه نمایش 3.5 اینچ نوکیا N8 از نوع خازنی لمسی 360 x 640)AMOLED پیکسل) است که 16 میلیون رنگ را نشان می دهد. این گوشی 16GB حافظه داخلی دارد و از کارت حافظه microSD تا 32GB پشتیبانی می کند که امکان جابجایی این کارت در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد. پردازشگر گوشی RAM 11 680MHZ است و به شتاب سنج HW گرافیک 3D و 256MB RAM مجهز می باشد.
دوربین 12 مگاپیکسل نوکیا N8 دارای حسگر بزرگ (1/1.38 ) است و با امکاناتی مانند کانون اتوماتیک ، فلش Xenon ، geotagging، تشخیص چهره و لبخند ، فیلتر داخلی ND و قابلیت فیلمبرداری در وضوح 720P در 25fps همراه است. از گزینه های ارتباط محلی نوکیا N8 می توان به Wi-Fi 802.11 b/g/n ، بلوتوث 3.0 با A2DP ، پورت micro USB با پشتیبانی هاست USB ، سوکت صوتی 3.5 میلی متری ، گیرنده GPS با A-GPS و پورت HDMI اشاره کرد. پشتیبانی ویدئوی Divx/XviD ، رادیو FM استریو با RDS ، فرستنده FM ، خروجی تلویزیون 720P ، پشتیبانی Flash در مرورگر وب و حسگر Proximity نیز وجود دارد. قاب گوشی آلومینیومی است و صفحه نمایش آن ضد خش می باشد. باتری Li-Ion گوشی دارای توان 1200mAh است. گوشی های زیادی وجود ندارند که بتوانند با نوکیا N8 رقابت کنند ، این گوشی دارای پردازنده عالی و RAM بالا است.

طراحی :

نوکیا N8 دارای ابعاد 113.5 x 59.1 x 12.9 میلی متر و حجم 86CC است. این گوشی به اندازه کافی مقاوم بنظر می رسد و مانند سایر گوشی های صفحه لمسی جدید ظرافت بسیاری ندارد. نوکیا N8 به راحتی در دست جا می گیرد و وزن 135 گرم آن نیز استحکام لازم را به گوشی می دهد. در این گوشی فضای کافی برای صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچ ، حسگر بزرگ تصویر ، لنز با زاویه گسترده و فلش Xenon وجود دارد. نوکیا N8 در میان جذاب ترین گوشی های موبایل قرار دارد و قاب آلومینیومی باریک آن جلوه خاصی به گوشی می دهد. قسمت بالا و پایین گوشی پلاستیکی است و لنز دوربین و فلش در مقایسه با سطح گوشی برجسته تر می باشند. نوکیا N8 طوری طراحی شده است که بطور همزمان یک گوشی هوشمند و یک دوربین دیجیتال باشد بنابراین باید بین این دو ویژگی سازگاری برقرار کند. نوکیا توانست در این رابطه بخوبی تعادل برقرار نماید.

بخش عمده قاب جلوی گوشی توسط یک صفحه نمایش 3.5 اینچ AMOLED که دارای وضوح nHD است اشغال شده است. نوکیا برای نخستین بار پشتیبانی multi-touch را در صفحه نمایش لمسی خازنی ارائه داده است. نوکیا N8 همچنین نخستین گوشی در میان گوشی های نوکیا است که صفحه نمایش AMOLED آن زیر نور خورشید بخوبی خوانده می شود. کیفیت تصویر در محیط های سرپوشیده همانطور که از یک صفحه نمایش AMOLED انتظار می رود بسیار عالی است و کیفیت رنگ آن رضایت بخش می باشد. با اینحال این صفحه نمایش را نمی توان همتای صفحه نمایش های Super AMOLED در سری Galaxy S سامسونگ و S8500 Wave دانست. وضوح صفحه نمایش 360 x 640 پیکسل است. نوکیا N8 در مقایسه با بهترین صفحه نمایش ها در گوشی های آندروید دارای 44 درصد پیکسل کمتری است و فقط یک سوم از پیکسل iphone 4 را دارد.شاید بعضی از کاربران متوجه این تفاوت نشوند. میزان حساسیت صفحه نمایش نوکیا N8 همانطور که از یک صفحه نمایش لمسی خازنی انتظار می رود رضایت بخش است. میزان واکنش ویبره صفحه نمایش موجب ارتقاء تجربه کاربر می شود.

دوربین مکالمه تصویری بالای صفحه نمایش و درست در بالای گوشه راست قاب جلو وجود دارد. حسگر نور محیط ، حسگر Proximity و خروجی صدای گوشی نزدیک آن مشاهده می شوند. حفره میکروفن و کلید منو زیر صفحه نمایش وجود دارند. در این گوشی مانند سایر تلفن های هوشمند نوکیا ، کلیدهای سخت افزاری تماس وجود ندارد. استفاده از دکمه سخت افزاری back بصورت یک دکمه نرم افزاری خیلی راحت نیست زیرا در یک محل متفاوت در بخش های مختلف منو مشاهده می شود.

کلید Power در بالای گوشی قرار دارد که از آن برای قفل کردن نوکیا N8 یا تغییر دادن پروفایل ها نیز استفاده می شود. پورت HDMI و سوکت صوتی 3.5 میلی متری نیز در این قسمت گوشی وجود دارد. پورت HDMI دارای یک پوشش پلاستیکی کوچک است که مانع ورود گردوخاک به آن می شود. نوکیا N8 از طریق پورت HDMI می تواند خروجی تلویزیون 720P فراهم کند و با پشتیبانی Divx و XviD می توان آن را جایگزین Media player در نظر گرفت.

محل کارت حافظه microSD و محفظه سیم کارت در طرف چپ گوشی قرار دارد. پورت microUSB نیز در طرف چپ گوشی است که فاقد پوشش محافظ می باشد. از طریق این پورت به آسانی می توان گوشی را شارژ کرد بنابراین نیازی نیست همواره شارژر به همراه داشته باشید.

در قسمت پایین نوکیا N8 فقط سوکت اختصاصی شارژر نوکیا وجود دارد که امکان استفاده از شارژر قدیمی با نوکیا N8 را فراهم می کند.

کلید ولوم ، کلید کشویی قفل صفحه نمایش به همراه کلید اختصاصی دوربین در طرف راست نوکیا N8 قرار دارد. کار کردن با این کلیدها آسان است و بخوبی واکنش می دهند اگرچه کلید دوربین کمی سفت است و برای فشار دادن کامل آن باید نیروی بیشتری صرف شود که موجب می شود دوربین در بعضی عکس ها دارای لرزش شود.

لنز دوربین 12 مگاپیکسل در قاب پشت گوشی جلب توجه می کند. این لنز پوشش محافظ ندارد و در عوض دارای شیشه مقاوم است که نوکیا اظهار می کند از استحکام لازم برخوردار می باشد. فلش Xenon و بلندگو نیز در قاب پشت گوشی وجود دارد.

باتری گوشی زیر قاب پشت نوکیا N8 قرار گرفته است که از نوع Li-Ion BL-40 می باشد و دارای توان 1200mAh است. باتری در حالت Stand by تا 400 ساعت و در مکالمه مداوم حداکثر 12 ساعت و 30 دقیقه دوام می آورد. کیفیت ساختار گوشی رضایت بخش است.


زمانی که برای نخستین بار یک گوشی با نسخه 3 سیستم عامل سیمبین را در دست می گیرید تغییرات زیادی را مشاهده نمی کنید اما هنگامی که با گوشی کار می کنید به این تغییرات پی می برید. در نسخه 3 سیمبین هر آیکن یا آیتم لیست با یک کلیک فعال می شود اگرچه در منوی دوربین در بعضی مواقع دو کلیک نیاز است. مرور در انیمیشن ها تا حدودی کند است و جلوه های ویژه ای مانند جهش آیکن ها بطرف پایین صفحه نمایش را نشان می دهد که با رسیدن به انتهای لیست به حالت اول بر می گردد. سیستم عامل جدید تغییراتی را در کارایی و طرح منو ایجاد کرده است.

صفحه اصلی بیشترین تغییرات را دارد که اندازه آن تا کنون به اندازه سه پنل توسعه یافته است و کاربر به راحتی می تواند آنها را با Widgets پر کند و مطابق با میل خود آنها را روی صفحه مرتب نماید. در صورت عدم نیاز به این تعداد پنل می توانید بعضی از آنها را حذف کنید. ساختار منوی اصلی تغییر نکرده است و فرمت پوشه را حفظ کرده است. این برخلاف آندروید و عمدتا iOS است که در آنها ساختار منو تخت می باشد و تمامی آیکن ها روی پنل هایی قرار دارند که در کنار صفحه می توان در آنها مرور کرد.

نوکیا بزرگترین حسگر برای یک گوشی موبایل را در N8 ارائه داده است (1/1.38 اینچ) که در مقایسه با حسگرهای 1/2.5 اینچ در گوشی های سامسونگ Pixon 12 و سونی HX5 دارای بیش از 50% مزیت است. سطح گسترده تر حسگر از قابلیتهای نور کم و محدوده دینامیک آن بهره می گیرد. نوکیا N8 دارای یک دیافراگم مکانیکی ، فلش قوی Xenon ، لنز با زاویه گسترده 28 میلی متر و شیشه مقاوم در لنز جلو می باشد.

فیلتر داخلی ND تا حدودی فقدان منفذ قابل تغییر در شرایط نور زیاد را جبران می کند زیرا کاربر در اینحالت نمی تواند سرعت گرفتن عکس را افزایش دهد. کیفیت عکس های دوربین بسیار عالی است. دوربین نوکیا N8 در وضوح 720P در 25fps فیلمبرداری می کند و با زوم دیجیتال 3X همراه است. در اکثر گوشی های دوربین دار با استفاده از زوم دیجیتال بخشی از ویدئوی زنده بریده می شود و سپس اندازه آن به 720P بر می گردد که موجب مات شدن یا تراکم زیاد پیکسل روی صفحه می شود.

نوکیا N8 برخلاف گوشی های رقیب با استفاده از کل حسگر 12 مگاپیکسل خود در وضوح 720P فیلمبرداری می کند و در زمان زوم از این 12 مگاپیکسل بعنوان یک منبع استفاده می نماید. بنابراین همیشه وضوح کافی وجود دارد که می توان بخشی از آن را به راحتی جدا کرد. نوکیا N8 فقط در زوم 2X زوم هوشمند را آغاز می کند و تا قبل از آن مانند سایر گوشی های دوربین دار عمل می کند و کیفیت بالایی ندارد. کیفیت ویدئوهای نوکیا N8 نیز مانند عکس های دوربین بسیار عالی است.



نوشته شده در جمعه 89/9/12ساعت 3:21 صبح توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


Design By : Pichak