سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

هر سال در چنین روزهایی، «ترین»های گوناگون در رسانه‌ها و سایت‌های جهان منتشر می‌شود و از جذابیت‌های خاصی برخوردار است.

 

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الأوسط»، در خبری تصویری، تأثیرگذارترین عکس‌های گرفته شده در سال 2010 میلادی را از نگاه خود منتشر کرد که به ترتیب به شرح زیر است:

1- سفر مشترک و تاریخی «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه و «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه عربستان سعودی به لبنان. این سفر در سی ام جولای 2010 انجام شد و به گفته کارشناسان، به کاهش تنش میان احزاب و جناح‌های گوناگون لبنانی تأثیر بسزایی داشت. این تصویر، نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور سوریه و پادشاه سعودی در هواپیما در کنار یکدیگر با رویی خندان که نشان از رضایت طرفین از این سفر داشت، نشسته‌اند. گفتنی است، این نخستین سفر یک پادشاه سعودی به بیروت در 53 سال گذشته بود.

 



2- اما دومین عکس تأثیرگذار، مربوط به لحظاتی پیش از سخنرانی «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا خطاب به جهان اسلام است که در جمع شیوخ و اساتید دانشگاه الأزهر در قاهره، پایتخت مصر انجام شد. به گفته کارشناسان آمریکایی، این سخنرانی تأثیر بسیاری در بهبود روابط آمریکا با جهان اسلام داشت.

 


3- سومین عکس تأثیرگذار از نظر روزنامه «الشرق الأوسط» به نخستین لحظه ورود «محمد البرادعی»، رئیس سابق سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و نامزد احتمالی انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر به قاهره است. وی در استقبال شدید شهروندان مصر وارد کشورش شد. هواداران وی با شعار «برادعی دوستت داریم» از او استقبال کردند.

 


4- اما چهارمین عکس تأثیرگذار مربوط به دیدار «محمود احمدی نژاد»، رئیس‌جمهور ایران با «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان است که در آن، «نصرالله» تفنگ یک سرباز صهیونیستی را که توسط مبارزان حزب‌الله به غنیمت درآمده بود، به ملت ایران هدیه داد.

 


5- پنجمین و آخرین عکس تأثیرگذار از نگاه «الشرق الاوسط»، مربوط به لحظه برگزیدن قطر به عنوان میزبان بازی‌های جام جهانی فوتبال در سال 2022 میلادی است. در این عکس، پادشاه قطر در کنار رئیس فیفا ایستاده است. پس از انتخاب قطر به عنوان میزبان، چهره‌هایی مانند شیخ «یوسف قرضاوی» این انتخاب را مایه افتخار مسلمانان دانستند! این در حالی است که دولت قطر اعلام کرده که از بازیکنان و تماشاچیان «اسرائیلی» نیز در خاک کشورش استقبال خواهد کرد.

 

 

 


نوشته شده در دوشنبه 90/9/28ساعت 8:30 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


Design By : Pichak