سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

چاپ اندام‌های بدن

به گفته استوارت ویلیامز (Stuart Williams) ‌از انستیتوی نوآوری کاردیوواسکولار، قلب مصنوعی که با پرینترهای سه‌بعدی چاپ شده باشد، کمتر از ده سال دیگر در دسترس خواهد بود. ، فواید چاپ اندام‌های مصنوعی کاملا آشکار است. مثلا بدن شما دیگر اندامی را که با سلول‌های خودتان روی قالبی چاپ‌شده رویانده شده باشد پس نخواهد زد. حتی انتظار برای اهداکننده عضو نیز بی‌معنی خواهد شد. اما عوارض جانبی آن هم قابل توجه و حتی ترسناک است. آیا با تکیه بر این واقعیت که می‌توانیم اعضا و جوارح یدکی برای خودمان چاپ کنیم، زندگی پرخطرتری را پیش نخواهیم گرفت؟ چه زمانی طول خواهد کشید تا تصمیم بگیریم که کل بدن انسان را از نو اختراع کنیم؟

لینک: چاپ سه‌بعدی جان یک کودک را نجات داد!

01-OrganPrinting

گوشت مصنوعی

خوردن زیاد گوشت برای بدن مضر است، برای محیط زیست زیان‌آور است و میلیون‌ها حیوان را نیز به کشتن خواهد داد. شرکت Modern Meadow از جمله گروه‌هایی است که راه‌حلی برای این مشکل دارد: گوشتی که ساخته می‌شود نه این‌که از ذبح حیوانی به دست بیاید.

این فناوری از همان بافت‌ها و مصالحی استفاده می‌کند که در کاربردهای پزشکی هم به کار برده می‌شوند، اما این‌بار از آن‌ها گوشت تولید می‌شود. ممکن است نگرانی‌هایی بابت سلامت غذایی این محصولات وجود داشته باشد، اما مساله اصلی این است که آیا مصرف‌کنندگان ایده گوشت مصنوعی را آن‌قدر ترسناک خواهد یافت که به آن فکر هم نکنند؟

لینک: آیا شما یک همبرگر 210 هزار پوندی مصنوعی را می‌خورید؟

02-SyntheticMeat

انسان‌های قابل هک شدن


نوشته شده در دوشنبه 92/3/27ساعت 10:30 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


Design By : Pichak