سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

انسان‌های قابل هک شدن

در اکتبر سال گذشته، یکی از محققین همکار مک‌آفی با مهندسی معکوس یک فرستنده پیس‌میکر(ضربان‌ساز قلب) توانست به شیوه‌ای دست یابد که به کمک آن می‌توانست شوک الکتریکی کشنده‌ای را به پیس‌میکری که در فاصله 30 فوتی (9 متری) قرار داشت ارسال کند.

او به این دلیل توانست چنین کاری را انجام دهد که غالب ایمپلنت‌های امروزی قابل ارتقا هستند، به همین شکل فرم‌ویرهای پیس‌میکرها را هم می‌شد از راه دور فلش کرده و از نو برنامه‌ریزی کرد.

این موضوع هنگامی که ایمپلنت یا پروتز شما توسط افراد خوب به روز شود بسیار عالی خواهد بود، اما به این معنی هم هست که سخت‌افزارهای انسانی را می‌توان برای انجام قتل‌ آن هم به صورت ناشناس و از راه دور هک کرد.

لینک: حتی بدون اندام‌های مصنوعی هم فناوری فیزیک بدنی ما را تغییر می‌دهد. گزارش TechRadar در مورد افزایش هک‌های بدن انسان.

03-HackableHumans

حشرات الکترونیکی

اگر حشرات واقعی برای شما مزاحم محسوب می‌شوند، نظرتان درباره سوءاستفاده از droneهایی در ابعاد و اندازه حشرات چیست؟ این جانوارن الکترونیکی به کمک میکروفون و دوربین‌های‌شان می‌توانند شما را پاییده، ردگیری کرده و حتی نمونه‌هایی از DNA شما را استخراج کنند. البته فراموش نکنید که این ابزارها چندان هم از تبدیل شدن به واقعیت دور نیستند.

لینک:  PW Singer‌ با ما در مورد انقلاب‌های صورت گرفته در علم نبرد صحبت می‌کند.

04-ElectronicInsects

تشخیص چهره

گوگل همین حالا هم اپ‌های تشخیص چهره را برای گوگل گلس (حداقل تا زمانی که راه‌حل‌های محافظتی معقولی پیدا شوند) ممنوع کرده است، اما این تنها یک قطره از دریا است. فناوری اسکن کرد جمعیت (آن هم به صورت بی‌درنگ) پیش از این نیز وجود داشته است. این فناوری روز به روز هوشمندتر، سریع‌تر و قدرتمندتر می‌شود.

سیستم‌هایی نظیر BioSurveillance NEXT برای مکان‌های شلوغی نظیر فرودگاه‌ها، مراکز خرید و استادیوم‌ها طراحی شده‌اند و با پیشرفت فناوری‌های مورد استفاده در دوربین‌ها چنین سیستم‌هایی دقیق‌تر شده و کاربردهای بیشتری می‌یابند.

لینک: آیا سرقت و جعل هویت می‌تواند جامعه را به نابودی بکشاند؟ به نظر مایکل مارشال بله!

05-FacialRecognition

تبلیغات هوشمند تهاجمی


نوشته شده در دوشنبه 92/3/27ساعت 10:33 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |


Design By : Pichak