سفارش تبلیغ
صبا ویژن



























همسایه خورشید

شما هم اعتراف های خودتان را بفرستید. ما هم البته اعتراف می کنیم که بیشتر مطالب این بخش را از شبکه های اجتماعی و وبلاگی با همین موضوع کپی زده ایم، البته آنها اسمش را گذاشته اند: «اعتراف های احمقانه شما»، ولی به نظر ما این اعتراف ها بیشتر صمیمانه است تا احمقانه!


*اعتراف می کنم وقتی که بچه بودم با پسرخالم از توی حیاط خاک رو برمی داشتیم الک می کردیم آب می زدیم که گل درست شه، بعد تو قوطی های کبریت می ریختیم و می ذاشتیم خشک بشه و مثلا مهر درست شه. بعد می فروختیم و همه هم می خریدن. با پولش بستنی می خریدیم. حالا می فهمم که بخاطر دل خوشیمون می خریدن.

*اعتراف می کنم که یه روز می خواستم برم بانک ملی، بجاش رفتم بانک ملت. آخه کنار هم بودن و حال گیریش اینجا بود که بعد از 1:30 که نوبتم شد فهمیدم اشتباه اومدم.

*اعتراف می کنم یه بار اتو کشیدن موهام یک ساعت طول کشید، چون موهام بلند بودن، بعد از کلی کیف کردن و احساس رضایت، نگاه کردم دیدم اتوی مو خاموشه!

*اعتراف می کنم اول دبستان که بودم شلوارم رو خیس کردم و چون رنگ روشن داشت خیلی تابلو بود که چی کار کردم. رفتم توی دستشویی اینقدر ایستادم تا شلوارم خشک بشه بعد اومدم بیرون. دو ساعت توی دستشویی بودم داشتم شلوارم رو فوت می کردم!

*اعتراف می کنم تموم سال های بچگی فکر می کردم مامان بابام منو توی حرم امام رضا پیدا کردن چون اولین عکسی که از خودم دارم بغل مامانم جلو حرمه!

*اعتراف می کنم وقتی کوچیک بودم از مامانم پرسیدم هواپیماهای جنگی چه جور ساختمان ها رو خراب می کنن. مامانم که اعصابش خرد بود گفت خودشون رو به ساختمان ها می کوبن. من تا 14 سالگی همین فکر رو می کردم.

*اعتراف می کنم اول راهنمایی که بودم تک خوان گروه سرود مدرسه بودم. یک بار قرار بود به خاطر مناسبتی جلوی مسئولان استان سرود بخونیم. سرود حماسی بود و 8 بیتش با من بود. نوبت من که شد شروع کردم به خوندن. من خوندم ولی نمی دونم  چرا وقتی تموم کردم، آهنگ اضافه اومد. یکی دیگه که قرار بود بعتد از من هوهو کنه بیچاره موند چی کار کنه و خودتون بقیه اش رو حدس بزنید که چی شد...

*اعتراف می کنم یه بار از مسیری پیاده داشتم می رفتم خونه دوستم، رسیدم سر کوچشون دیدم ورود ممنوعه. رفتم از یه چهارراه بالاتر دور زدم از سر کوچشون وارد شدم!

*اعتراف می کنم یه بار سر کلاس خوابم برده بود استاد می خواست از کلاس بیرونم کنه. 3 دفعه گفت برو بیرون! گفتم: چشم الان می رم (اما هر کاری می کردم نمی شد!) دفعه آخر که داد زد گفت پس چرا نمیری؟ منم داد زدم گفتم بابا! پام خواب رفته!

*اعتراف می کنم وقتی که بچه بودم بدون اجازه مامان و بابا تلویزیون رو روشن کردم، چند دقیقه قبل از اومدنشون برای این که متوجه نشن یک پارچ آب روی تلویزیون ریختم تا زودتر خنک بشه.

*اعتراف می کنم نزدیکای صبح بود که تلفن زنگ زد. من خواب بودم و داشتم خواب تعقیب و گریز و پرتگاه و... می دیدم. همسرم پا شد رفت تلفن رو جواب بده. من هم که از خواب پریده بودم و طبق معمول هنوز لود نشده بودم، فکر کردم همسرم داره می ره به سمت خطر (مثلا پرتگاه و اینا!). از جام پریدم و با سرعت تمام دویدم دنبالش. رسیدم بین در دو تا اتاق. با همون سرعت خواستم دور بزنم برم تو اون یکی اتاق که یه دفعه لیز خوردم و تق! محکم خوردم زمین. فوری بلند شدم با همون سرعت دویدم سمت تخت و گرفتم خوابیدم. حالا همسرم که گوشی تلفن دستش، نمی دونست بترسه، بخنده، چی کار کنه!


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir


نوشته شده در شنبه 90/10/3ساعت 8:46 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

تا به‌حال چیزی در مورد سرزمین‌های فانویل‌هال یا پارک دیزنی شنیده‌اید؟ خب اگر نشنیده‌اید مقصر هستید چراکه این مکان‌ها پربازدیدتر از دیوار چین و تاج محل هندوستان هستند. یک ملاک جالب برای انتخاب مقصد در گردشگری تعداد افراد بازدیدکننده در سال است. خب طبیعی است که وقتی افراد زیادی یک مکان را برای بازدید انتخاب می‌کنند یعنی آن مکان ویژگی‌های خاص و جالبی دارد اما پربازدیدترین جاهای جهان کجا هستند؟ 

 

قلب نئونی

میدان تایم، نیویورک، آمریکا
بازدید سالانه توریست‌ها: 39 میلیون و 200 هزار نفر
می‌گویند میدان تایم نیویورک زنده‌ترین میدان جهان است که طی 24 ساعت شبانه‌روز خواب ندارد، به تعبیری هم این میدان «قلب نئونی» شهر نیویورک است. مغازه‌های بزرگ برندهای معروف، تالارهای نمایشی و پیاده‌روها و خیابان‌های سنگفرش شده که ورود اتومبیل به آن‌ها ممنوع بوده و مخصوص پیاده‌روی است، به همراه ده‌ها کافه و رستوران زیبایی‌های این میدان است. در اطراف این میدان انواع و اقسام هتل‌ها،‌ با قیمت‌های گوناگون قرار گرفته است. برای رسیدن به این میدان هم می‌توانید از تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنید. در واقع خود نیویورکی‌ها می‌گویند در این شهر همه راه‌ها به میدان تایم ختم می‌شود.

 

طبیعت در دل شهر شلوغ

پارک مرکزی، نیویورک، آمریکا
بازدید سالانه توریست‌ها: 38 میلیون نفر
در نیویورک پارک‌های زیادی وجود دارد اما هیچ‌کدام به شهرت سنترال پارک نیست. این پارک در محدوده‌ای به وسعت 850 هکتار در منطقه مانهاتان قرار دارد و ارزش ملک آن میلیاردها دلار است. در این پارک شما می‌توانید پیاده‌روی کنید یا دوچرخه‌سواری، از یک باغ‌وحش زیبا دیدن کنید، یا از یک قصر زیبای متعلق به قرن نوزدهم یا در کنار یک دریاچه زیبا اندکی به آسودگی استراحت کنید.

 

لذت طبیعت‌گردی

قصر و جنگل فونتن‌بلو، فرانسه
بازدید سالانه توریست‌ها: 18 میلیون نفر و 500 هزار نفر
برای خود فرانسوی‌ها هم عجیب است که جنگل‌های بزرگ فونتن‌بلو بیشتر از برج ایفل، کاخ ورسای و موزه مادام توسو توریست به‌خود جلب می‌کند اما این جنگل‌های 02 هزار هکتاری که آن را زیباترین جای فرانسه می‌دانند با پارک‌ها و مناطق حفاظت شده و آثار تاریخی خود هر‌ساله توریست‌های فراوانی را از سراسر جهان به‌خود جلب می‌کند. در دل این جنگل، شکار، قایق‌رانی و دوچرخه‌سواری انجام می‌شود و کاخ‌ها و قصرهایی که از قرن دوازدهم تا شانزدهم میلادی ساخته شده‌اند با جاذبه‌های مختلف خود افراد بسیاری را جذب می‌کنند. بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور هم به این جنگل‌ها می‌آیند تا در تپه‌ها و کوه‌های آلپ در حاشیه این جنگل کوهنوردی کنند. قصر معروف ناپلئون هم یکی از جاذبه‌های این ناحیه است.

 

کباب ترکی و قهوه ترک

بازار مرکزی، استانبول، ترکیه

بازدید سالیانه  توریست‌ها: 15 میلیون نفر

زمانی بازار مرکزی استانبول پل میان جهان شرق و غرب بود، حالا شاید این جایگاه را نداشته باشد اما هنوز هم مرکز توجه توریست‌هاست. در این بازار می‌توانید سرامیک‌های نقاشی شده، جواهرآلات اصل و بدل شرقی،‌ لباس‌های محلی و انواع و اقسام ادویه‌جات را تهیه کنید. قدمت این بازار به بیش از 500 سال قبل برمی‌گردد و حالا با رستوران‌ها، کافه‌ها و تفریحگاه‌های مختلف توریست‌های بسیاری را به خود جلب می‌کند، به تمام کسانی که به این بازار پا می‌گذارند توصیه می‌شود که کباب ترکی و قهوه ترک مخصوص آن را از دست ندهند.


 

اگر ورودیه دریافت نمی‌کردند…

برج ایفل پاریس،‌ فرانسه
بازدید سالانه توریست‌ها: 5/14 میلیون نفر
می‌گویند این بنای فلزی مشهورترین ساخته دست بشر و نماد کشور فرانسه است. برج تمام فلزی که در سال 1889 ساخته شده هنوز هم بلندترین سازه شهر پاریس است (ارتفاع آن در بلندترین نقطه 324 متر است) و تو ریست‌ها می‌توانند تا ارتفاع 260متری آن بالا بروند. می‌دانید چرا این برج درصدر مکان‌های پربازدید جهان قرار ندارد؟ به یک دلیل ساده آن هم این‌که برای بازدید از این مکان باید پول داد. درواقع اگر با هربار ورود به آن پولی پرداخت نمی‌شد آن‌گاه این مکان پربازدیدکننده‌ترین نقطه توریستی جهان می‌شد.


نوشته شده در شنبه 90/10/3ساعت 8:28 عصر توسط الیاس پاکدل نظرات ( ) |

<      1   2      

Design By : Pichak